Mall-uri deschise in 2019

Ce mall-uri noi se deschid în 2019?

05.03.2019

Mall-uri deschise în 2019. Anul trecut, stocul național modern de spații comerciale a ajuns la 3,6 milioane metri pătrați. Astfel, s-au livrat cu 28% mai multe spații comerciale comparativ cu 2017, conform datelor CBRE. Mai exact, în 2018, au fost livrate spații comerciale care însumează 115.000 metri pătrați. Din acest total, majoritatea sunt situate în parcuri comerciale de dimensiuni mici și medii.

Mall-uri deschise în 2019. Tendințe

Potrivit CBRE, una dintre cele mai puternice tendințe manifestate pe acest segment al pieței imobiliare este majorarea ponderii componentei online.

În 2018 s-au înregistrat cu 30% mai multe vânzări prin intermediul canalelor online, față de 2017. Cu toate acestea, România este în continuare mult în urma piețelor vestice, din acest punct de vedere.

Avansul vânzărilor online este responsabil pentru extinderea spațiului a numeroase magazine, care au început să funcționeze și ca showroom-uri.

Din stocul total de spații comerciale moderne:

  • 32% sunt situate în București
  • 68% se găsesc în restul țării

Mall-urile dețin un procent de 58% din totalul spațiilor. Acesta rămâne formatul de retail preferat de dezvoltatori. În plus 42% din stoc se constituie din parcuri comerciale.

O altă tendință care a fost observată în 2018 este reprezentată de concentrarea interesului investitorilor către orașe regionale mai mici, de rang secundar sau chiar terțiar, cum sunt:

  • Satu Mare
  • Baia Mare
  • Roman
  • Bistrița.

Cele mai mari centre comerciale deschise în 2018

Cele mai mari trei proiecte de spații comerciale din 2018 au fost construite în a doua jumătate a anului și totalizează o suprafață închiriabilă de 71.000 m2, după cum urmează:

• Centrul comercial Shopping City Satu Mare, se întinde pe circa 29.000 m2 – dezvoltat de NEPI Rockcastle

• Parcul de retail Value Center din Baia Mare, ocupă 22.500 m2 – dezvoltat de Prime Kapital

• Parcul de retail Value Center din Roman, are o suprafață închiriabilă de 19.500 m2 – dezvoltat de Prime Kapital.

Proiectele terminate anul trecut sunt de dimensiuni mici și medii.

”Tendința principală a fost de dezvoltare de proiecte mici, majoritatea celor livrate în 2018 având dimensiuni care se încadrează între 1.500 m2 și 9.000 m2. Printre direcțiile majore de dezvoltare remarcate în 2018, se numără și deschiderea de micro centre în interiorul orașelor, operate de rețelele de hypermaketuri, care încearcă astfel să fie mai aproape de clienții lor. În a doua jumătate din 2018, Auchan a ajuns la 19 unități marca MyAuchan, iar acest curent va fi probabil urmat, în 2019, și de alte lanțuri de magazine mari”, conform CBRE.

Branduri noi pe piața din România

În plus, 2018 a fost un an cu o activitate intensă și din punctul de vedere al intrării a 23 de noi mărci pe piața din România. Este vorba de companii de la Hugo Boss sau Tag Heuer, cunoscuta marcă de ceasuri elvețiene, care a deschis în 2018 în București singurul magazin monobrand din Europa de Est, până la Miniso, retailer japonez de produse pentru casă și accesorii, retailerul vestimentar german KiK, Comma, retailerul vestimentar internațional sau Camicissima, brandul italian de cămăşi bărbăteşti.

Dintre mărcile nou intrate pe piața locală, 79% au preferat magazine situate în centre comerciale, în timp ce doar 21% au optat pentru amplasări stradale. Pe lângă numeroasele deschideri, în 2018 am asistat și la ieșirea a trei branduri din România: Lancel, Armani Jeans și Gusto Dominium.

Mall-uri deschise în 2019. Lista completă

Pentru anul curent, a fost anunțată finalizarea a aproximativ 270.000 metri pătrați de spații comerciale. Dintre acestea, 11% se vor afla în București, iar 70% vor fi situați în centre comerciale. Dintre cele 12 proiecte comerciale care sunt în prezent în construcție, cele mai mari, din punct de vedere al suprafeței dezvoltate, sunt:

  • Openville Timișoara cu 47.000 metri pătrați
  • Festival Centrum Sibiu cu 43.000 metri pătrați
  • Shopping City Târgu Mureș cu 32.600 metri pătrați
  • Târgoviște Mall cu 31.300 m2, DN1 Balotești cu 28.000 metri pătrați
  • extinderea Electroputere Parc din Craiova, cu 22.100 metri pătrați
  • extinderea proiectului Colosseum din București cu 20.000 metri pătrați

“2018 a fost un an bun pentru segmentul spațiilor comerciale, care traversează o perioadă fastă, sprijinită în principal de creșterea consumului. Creșterea componentei online are una dintre cele mai puternice influențe, care a impulsionat atât majorarea vânzărilor, cât și modul în care arată și funcționează magazinele. Astfel, magazinele își măresc spațiul și îl utilizează nu doar ca punct de vânzare fizică, dar și ca showroom, susținând în acest mod comerțul online. De asemenea, magazinele încearcă să ofere un mediu mai prietenos, centrat pe experiența utilizatorului, cu un accent ridicat pe serviciile oferite. O altă tendință care se manifestă de câțiva ani este numărul mare de extinderi ale centrelor sau parcurilor comerciale. Spre exemplu, 24% dintre spațiile comerciale care sunt acum în construcție și au date de livrare programate pentru 2019, reprezintă extinderi ale unor proiecte existente”, a declarat Carmen Ravon, Head of Retail Leasing al CBRE Romania.

Citește și Puratos anunță schimbări în conducerea grupului

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Ce mall-uri noi se deschid în 2019?

  1. Pingback: FIRST BANK investitii. Anuntul facut de banca | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.