Mobila produsa în Romania

Mobilă produsă în România: Vânzările au explodat în perioada stării de urgenţă

12.10.2020

Mobilă produsă în România. În timpul pandemiei, românii au cheltuit mai mult pentru mobilă, iar produsele româneşti au înregistrat o creștere impresionantă a vânzărilor. Din cauza pandemiei de coronavirus, viața românilor s-a schimbat considerabil, iar ce înseamnă și cum arată locuința s-au numărat printre aspectele care au fost cel mai profund influențate.

Mobilă produsă în România. Proiecte de reamenajare

Un studiu realizat de Mobexpert, care a vizat interesul românilor pentru home & deco și vânzările de mobilă în perioada stării de urgență, cât și după ieșirea din izolare, arată că românii au profitat de timpul petrecut în casă pentru a demara proiecte de (re)amenajare, dar și cât au scos din buzunar și pentru ce piese de mobilier au optat.

Schimbări importante

Starea de urgenţă a adus schimbări importante în ceea ce priveşte modul în care românii fac cumpărăturile. Odată cu închiderea magazinelor fizice, cumpărăturile s-au mutat aproape integral în mediul online, dar mai mult decât atât, tendința de a cumpăra produse locale a crescut.

Și în industria mobilei românii au optat mai mult decât oricând pentru produse fabricate în România. O campanie de reduceri dedicată mobilierului produs în țară a generat o creștere de 600% comparativ cu 2019 în vânzările online ale colecției de mobilier fabricat în România.

Mobilă produsă în România. Căutările pe Google

Pornind de la interesul românilor pentru sectorul home & deco și cum acesta s-a oglindit în căutările lor de pe Google, Mobexpert a analizat cum anume căutările au afectat vânzările propriu-zise de mobilă.

Indiferent că au cumpărat mobilă fabricată în ţară sau nu, românii au fost mai preocupați de proiecte de amenajări interioare. În plus, prioritățile s-au schimbat În perioada de izolare socială, dorința de a avea un spațiu în care să se poată relaxa în aer liber, din confortul propriei case a devenit mai presantă.

Mobilă produsă în România. Amenajarea teraselor

Astfel, interesul românilor pentru amenajarea terasei a fost în creștere – cu 53% mai mult față de anul trecut, iar numărul de căutări pentru idei de amenajare a balconului a crescut cu 51%. Pe lângă amenajarea spațiilor în aer liber, românii au avut mai mult timp liber la dispoziție pentru a găti, așa că au fost preocupați și de amenajarea bucătăriei (31%). Mai multe căutări au fost înregistrate și pentru camerele asociate mai degrabă cu relaxarea: a crescut numărul de căutări pentru idei pentru amenajare a băii cu 22%, iar pentru cele de amenajare a dormitorului cu 21%.

În perioada stării de urgență (martie-mai), vânzările online practic s-au dublat, comparativ cu aceeași perioadă în 2019.

Mobilă produsă în România. Redeschiderea magazinelor

Chiar și după ce magazinele fizice s-au redeschis, odată cu ieșirea din izolare, aceasta cifră a continuat să crească. Astfel, în mai-august 2020, vânzările efectuate în mediul online au crescut cu 142%. În plus, românii au cheltuit mai mult pe mobilă, în perioada izolării valoarea bonului mediu în mediul online fiind cu 12% mai mare.

O categorie de produse care a generat mai multe vânzări ca niciodată a fost cea destinată amenajării terasei și grădinii (+125%). Proiectele de amenajare a dormitorului au dus la o creștere a vânzărilor de paturi cu 98%, iar pentru a-și organiza eficient spațiul românii au cumpărat mai multe dulapuri și comode, vânzările acestora depășind valori duble.

Mobilă produsă în România. Vânzările de birouri

Deoarece mulți români s-au văzut nevoiți să lucreze de acasă, a crescut necesitatea de a-și amenaja un spațiu care să stimuleze productivitatea. Aşadar, vânzările de birouri au ieșit în evidență mai mult decât de obicei. Comparativ cu anul trecut, vânzările de piese de mobilier pentru amenajarea biroului au crescut cu 250%.

Faptul că showroom-urile s-au redeschis nu a afectat traficul online. Post izolare, numărul celor care vizitează online mobexpert.ro este în continuă creștere – cu 50% mai mulți vizitatori decât în aceeași perioadă în 2019.

Magazinul online al Mobexpert aduce 30% din vânzări

În prezent, magazinul online este responsabil pentru 30% din veniturile Mobexpert. Această cifră este importantă mai ales în condițiile în care industria mobilei încă este strâns legată de prezența fizică în magazine a cumpărătorilor.

„O parte din clienți vor reveni în magazine, însă cei care s-au obișnuit cu achizițiile online vor rămâne acolo, cu atât mai mult în cazul în care experiența a fost bună – produsele au ajuns rapid, eventual au fost și montate.

În plus, ne așteptăm să se folosească mai mult și funcții precum cea de Augmented Reality pentru a vedea produsul direct acasă, înainte de a-l cumpăra, ceea ce elimină nevoia unei vizite în showroom.

Cu siguranță încă se vor face multe cumpărături offline, însă, ca producători și distribuitori, trebuie să ne preocupe de acum încolo automatizarea și digitalizarea offline-ului astfel încât experiența viitorilor și actualilor clienți să fie cât mai utilă, plăcută și rapidă. Ceea ce este valabil pentru orice business.” a explicat Adelina Badea, CEO Mobexpert.

Citeşte şi Ajutor de stat pentru creşterea animalelor: Veste bună pentru fermieri!

 

Citiți și despre: