NBHX ROLEM SRL, 25 de ani de activitate neîntreruptă

01.06.2019

Compania este membru fondator în programul Campusului Tehnic Brașov, prima școală profesională în sistem dual german din România. În prezent, NBHX ROLEM SRL produce și dezvoltă piese ornamentale pentru interioarele mașinilor de lux ale celor mai  mari producători din industria automotive – Mercedes, BMW, Porsche, Audi, VW, Volvo și Jaguar Land Rover. Anul 2018 a adus companiei un client și un proiect nou, și anume Jaguar Land Rover, pentru care NBHX ROLEM SRL produce în prezent gama L405. Prin intermediul acestui proiect, compania are ca obiectiv câștigarea poziției de furnizor de încredere în producerea ornamentelor decorative de bord pentru automobilele de lux ale concernului Jaguar Land Rover.

Anul 2018 a fost un an bun pentru NBHX Rolem, fiind anul în care a lansat producția de serie pentru clasele A și B ale producătorului de automobile Mercedes, în cea mai recent inaugurată fabrică, cea din Ghimbav.

„Am încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 64 milioane de euro, conform estimărilor, am reușit să ne încadrăm în bugete și ne-am atins toate obiectivele operaționale”, ne-a declarat Dl. Tobias Engel, Director General NBHX Rolem.

Anul 2018 a fost un an bun pentru NBHX Rolem, fiind anul în care a lansat producția de serie pentru clasele A și B ale producătorului de automobile Mercedes

În plus, anul 2019 are o însemnătate aparte pentru NBHX Rolem, fiind anul în care compania aniversează 25 de ani de la înființare. Pe parcursul celor 25 de ani de activitate neîntreruptă, plină de realizări și provocări în același timp, compania a crescut și s-a dezvoltat continuu.

De la mai puțin de 300 de angajați la începuturi, în cadrul companiei activează acum mai mult de 1.000 de colegi, iar de la o hală de producție, astăzi activitatea se desfășoară în 3 fabrici distincte, cu competențe și tehnologii de ultimă generație.

Această evoluție nu ar fi fost posibilă fără implicarea și devotamentul angajaților, care și-au pus toată priceperea și pasiunea în slujba companiei, compania oferindu-le în schimb cele mai moderne condiții de muncă, beneficii extrasalariale dar și șansa de a-și aduce contribuția la formarea viitoarei generații de profesioniști.

„În viitor, competitivitatea zonei industriale Brașov și a României, în general, va depinde în mare măsură de capacitatea companiilor active de a transforma producția de mare intensitate într-o producție automatizată și interconectată. În acest scop, calificarea angajaților și crearea de locuri de muncă atractive este în centrul atenției pentru atragerea „potențialului ridicat” adecvat sau pentru menținerea lui în România. Nu este numai sarcina companiilor, ci și a statului să dezvolte programe de calificare și formare adecvate”, a continuat Dl. Tobias Engel.

Rebrandingul companiei marchează un nou început

În acest an, NBHX ROLEM a demarat o campanie de rebranding, deoarece la finalul anului 2017 societatea și-a schimbat denumirea la registrul Comerțului, din Rolem SRL în NBHX Rolem SRL.

„Ne dorim să stabilizăm și să întărim imaginea companiei, atât pe piața forței de muncă brașovene și în rândul multinaționalelor din zonă, cât și în rândul angajaților noștri, care ne dorim să fie mândri să lucreze în această companie”, mai precizează Dl. Engel.

În acest sens, compania investește mai mult în acțiuni de CSR, în implicarea în comunitate, și-a lărgit portofoliul de beneficii și avantaje și se preocupă constant de îmbunătățirea condițiilor de lucru.

Începând din acest an, toată comunicarea se face sub sigla nouă NBHX Rolem, iar pentru anul aniversar a fost creat și un logo special

Cea mai mare provocare a anului trecut a fost pentru companie aceea de a obține certificarea IATF 16949. IATF 16949 este un standard recunoscut la nivel internațional și reprezintă baza pentru implementarea unui Sistem de Management al Calității în întreaga industrie automotive din lume, NBHX Rolem fiind auditată la sfârșitul lunii februarie 2019 de o echipă formată din doi auditori ai organizației de certificare DEKRA.

Certificatul IATF16949 – marcă a credibilității și îmbunătățirii continue

Deținerea acestui certificat înseamnă pentru o companie, în primul rând, un plus de credibilitate și imagine – dacă un client caută un furnizor, certificatul IATF 16949 este prima condiție pentru alegerea acestuia. Acest certificat demonstrează capacitatea organizației de a oferi produse de calitate. În plus, deținerea acestui certificat reprezintă o marcă a abordării pe bază de proces și de evaluare a riscurilor.

Prin analizarea proceselor și a interacțiunilor dintre procese, utilizând gândirea pe bază de risc, organizația poate identifica modalități de a îmbunătăți eficiența proceselor și de a reduce costurile. Îmbunătățirea continuă a proceselor, eficientizarea organizației și reducerile de costuri duc la beneficii măsurabile, contribuind la creșterea aprecierii de către clienți și angajați, deopotrivă.

1.000 de angajați și 3 locații de producție

În prezent, NBHX ROLEM numără aproximativ 1.000 de angajați, în 3 locații de producție distincte – la sediul central din Codlea, la cea de-a doua unitate de producție din Cristian și în cea mai recent inaugurată fabrică din Ghimbav.

Toate cele trei fabrici beneficiază de tehnologie de ultimă generație, de condiții de muncă moderne și care respectă standardele actuale de sănătate și securitate în muncă. Salariații NBHX Rolem se bucură de o serie de beneficii, cum ar fi transportul asigurat pentru toate cele 3 unități, cantine moderne cu mâncare gătită în toate sediile, la care se adaugă subvenția acordată de către companie.

Din grija și preocuparea pentru sănătate, fiecare angajat NBHX Rolem beneficiază de un abonament complex la serviciile rețelei private de sănătate Medlife și acces la mai multe săli de sport agreate.

Angajații companiei primesc acces la serviciile Bookster – o bibliotecă modernă de unde se pot împrumuta online cărțile preferate

Angajații sunt răsplătiți și cu tichete de masă, tichete cadou de 4 ori pe an, concediu de odihnă de 25 de zile pe an, prime de productivitate, prime de performanță, prime de fidelitate și chiar de neabsenteism.

„Sponsorizăm și participăm la o serie de evenimente cu și pentru angajați, la diverse competiții sportive: maratonul Intersport, Corporate Winter Games, cursa cu obstacole a comunității, Brașov Heroes, la evenimente culturale din zona Brașovului, cum ar fi festivalul Cartfest din Cristian, organizăm excursii pentru angajați și ne implicăm activ în campanii sociale: plantăm arbori, pictăm școli din zona rurală și colectăm donații pentru campanii umanitare”, menționează Directorul General al companiei.

Educația și dezvoltarea tinerilor, domeniu prioritar pentru companie

Un alt aspect important este acela al implicării societății în educația și dezvoltarea tinerilor. Compania NBHX Rolem este membru fondator în programul Campusului Tehnic Brașov, prima școală profesională în sistem dual german din România, fondată în 2012. Cu susținerea a 18 companii de renume mondial din regiunea Brașovului, școala oferă elevilor o formare profesională de excepție, sub îndrumarea atentă a companiilor.

Tinerii învață meserii tehnice căutate pe piața muncii, în condițiile cele mai moderne și performante

După 3 ani de pregătire preponderent practică, elevii ies de pe băncile școlii cu competențele necesare pentru a începe o carieră promițătoare, având prioritate la angajare în cadrul firmelor partenere. Compania derulează parteneriate cu Universitatea Transilvania Brașov, oferindu-le studenților programe de burse private și oportunitatea angajării la finalizarea studiilor.

„Ne mândrim în prezent cu peste 50 de studenți în practică și cu numeroși specialiști în companie, proveniți din rândul studenților bursieri.  Susținem activ Universitatea Transilvania și participăm la toate evenimentele care ne dau prilejul de a întâlni și recruta studenți talentați și dornici de a se specializa la noi în companie”, explică Dl. Tobias Engel.

Protecția mediului înconjurător

NBHX ROLEM respectă legislația de mediu în vigoare la ora actuală în România și își propune implementarea celor mai bune soluții, precum și investiții în echipamente cât mai performante și eficiente pentru reducerea factorilor de mediu. În acest sens, managementul companiei a decis documentarea, implementarea, menținerea și îmbunătățirea continuă a unui sistem integrat de mediu, în conformitate cu cerințele legislației în vigoare din România, autorizație integrată de mediu nr. SB 115 din 02.08.2010.

Acest fapt demonstrează că managementul uzinei este preocupat de realizarea obiectivelor sale globale de performanță, inclusiv a obiectivelor de mediu, în vederea îmbunătățirii continue, ținând cont de necesitățile tuturor părților interesate (clienți, angajați, furnizori, acționari, comunitate/societate) și că aspectele de mediu fac obiectul politicii și a obiectivelor generale ale managementului uzinei.

Anual, se stabilesc obiective și ținte măsurabile de mediu în acord cu strategia, politica declarată și angajamentul luat, precum și ținând cont de cerințele legale, în funcție de realizările anului precedent

Obiectivele și țintele generale și cele specifice de mediu sunt incluse în „Planul de dezvoltare al uzinei, cu responsabilități, termene de rezolvare și buget alocat. Pentru atingerea acestora se întocmesc Planuri de Management de Mediu, iar Responsabilul de Mediu monitorizează stadiul realizării acestora pe parcursul anului, în funcție de evoluția lor.

Compania se asigură de faptul că substanțele periculoase sunt gestionate corespunzător, conform informațiilor din fișele cu date de Securitate, că monitorizările emisiilor se fac de către laboratoare care dețin acreditarea cerută de legislația națională, cu o frecvență semestrială sau anuală, conform autorizației integrate de mediu.

Citiți și despre: