Slide

FMCG

OLYMPUS Foods Romania

OLYMPUS investește în logistică pentru consolidarea poziției în piață

01.05.2025

În doar șase luni de la inaugurarea sa, noul centru logistic îmbunătățește agilitatea companiei, permițându-i o eficientizare a operațiunilor. OLYMPUS Foods România este o subsidiară a grupului grecesc Hellenic Dairies, activă pe piața românească din 1999. Compania se remarcă prin producția de lactate de calitate superioară și prin investițiile semnificative în tehnologie și sustenabilitate.​ Fabrica OLYMPUS din Hălchiu, inaugurată în 2011, județul Brașov, se întinde pe o suprafață de 55.000 mp și dispune de echipamente de ultimă generație pentru procesarea laptelui și ambalarea produselor finite.

Peste 40 de milioane de euro investiți într-un nou centru logistic

Pentru a susține dezvoltarea activității pe piața locală și regională, compania a inaugurat în septembrie 2024 noul centru logistic al Fabricii de Lapte Brașov, o investiție de peste 40 de milioane de euro. Această decizie strategică reflectă angajamentul companiei față de optimizarea operațiunilor de distribuție și stocare, atât pe plan intern, cât și pe piețele externe. Noul centru logistic joacă un rol esențial în eficientizarea operațiunilor de furnizare și susține obiectivele de creștere ale OLYMPUS în Europa.

Investind permanent în dezvoltarea capacităților de producție și de colectare a laptelui de la fermierii români, compania a ajuns în punctul în care noul centru logistic devenise o necesitate. Toate aceste demersuri au fost realizate gradual, pentru a permite acoperirea nevoilor pieței interne, în continuă creștere, precum și cererea de export, pe măsură ce grupul Hellenic Dairies și-a continuat expansiunea la nivel european.

Noul centru logistic joacă un rol esențial în eficientizarea operațiunilor de furnizare și susține obiectivele de creștere ale OLYMPUS în Europa

„În doar șase luni de la inaugurarea sa, noul centru logistic îmbunătățește agilitatea și permite o eficientizare a operațiunilor companiei. În momentul de față, putem onora simultan mai multe comenzi, în timp ce depozitul high-bay cu temperatură controlată (2-4 grade Celsius) ne-a crescut capacitatea de stocare la peste 32.000 de paleți”, ne-a declarat domnul Athanasios Giannousis, Commercial Manager OLYMPUS Foods Romania.E80-Group

Extinderea Hellenic Dairies pe piețele europene

În urmă cu aproximativ 10 ani, Hellenic Dairies a demarat un amplu proces de extindere pe noi piețe europene. Această nouă strategie a grupului a fost susținută prin investiții semnificative în construcția de la zero a unor noi centre de producție, așa cum este cazul Fabricii de Lapte Brașov sau a fabricii din Cipru, dar și noi achiziții și modernizări. Aceste acțiuni au avut rolul de a răspunde cererii de pe noile piețe internaționale, fără a perturba aprovizionarea piețelor existente. Spre exemplu, 65% din producția Fabricii de Lapte Brașov acoperea în 2024 necesarul intern, în timp ce 35% s-a îndreptat către 27 de țări din regiune, printre care se numără Germania, Italia, Franța, Marea Britanie, Bulgaria și Serbia.

Cel mai nou centru de producție al grupului este fabrica din Cipru, dedicată exclusiv producției de brânză Halloumi cu Denumire de Origine Protejată (D.O.P.). Noua unitate se întinde pe o suprafață de 12.000 mp, are capacitatea de producție anuală a 18.000 de tone de Halloumi și reprezintă o investiție de aproape 70 de milioane de euro.

Cel mai nou centru de producție al grupului este fabrica din Cipru, dedicată exclusiv producției de brânză Halloumi cu Denumire de Origine Protejată (D.O.P.)

Principalul diferențiator este producția în regim propriu. În acest fel, grupul controlează în proporție de 100% respectarea rețetei tradiționale și a calității produsului care ajunge la consumatori. Așa cum se întâmplă la nivelul tuturor centrelor de producție ale Hellenic Dairies, producția din Cipru se realizează responsabil, în conformitate cu strategia de sustenabilitate a grupului și respectând cele mai înalte standarde internaționale.

„Cele mai notabile dotări ale fabricii din Cipru ar fi unitatea de tratare anaerobă a apelor uzate și sistemul fotovoltaic de 3,2 MW. Cipru este țara europeană care se confruntă cu cel mai accentuat deficit de apă dulce, potrivit EUROSTAT. Pentru a reduce utilizarea acestei resurse, fabrica include și o unitate de recuperare a apei tratate, utilizată apoi în scopuri secundare”, precizează Athanasios Giannousis.Alpla

OLYMPUS PrOtein, cea mai nouă gamă de produse

OLYMPUS este o companie care inovează continuu și lansează permanent produse noi. Cel mai recent membru al portofoliului local de lactate este gama OLYMPUS PrOtein, o categorie nouă de produse bogate în proteine. Aceasta păstrează tradiția OLYMPUS de a oferi produse cu etichetă curată, fără conservanți sau aditivi, și este destinată celor care adoptă un stil de viață activ, completând dietele echilibrate. Gama este produsă la Brașov, din lapte colectat de la fermierii locali.

Pentru început, OLYMPUS PrOtein include lapte fără lactoză, iaurt cu 0% grăsime și iaurt de băut, toate fără conservanți. OLYMPUS intenționează să dezvolte această nouă gamă, incluzând și alte produse în viitorul apropiat.

În ceea ce privește brânza pentru grătar Halloumi, acesta este un produs foarte versatil și extrem de îndrăgit în zona mediteraneană, iar în momentul de față compania încearcă să-l transforme într-un produs de bază și în casele românilor.

Brânza pentru grătar Halloumi este un produs foarte versatil și extrem de îndrăgit în zona mediteraneană

Deocamdată, pentru a-i încuraja pe consumatori să intre în contact cu această specialitate, OLYMPUS produce și comercializează doar Halloumi în forma sa originală. Ulterior, în funcție de cerere, producătorul va explora și posibilitatea de a-și diversifica portofoliul cu variații ale rețetei tradiționale.

Pionieri în soluții sustenabile

Toate acțiunile grupului au în vedere dezvoltarea durabilă, fie că este vorba de materie primă și susținerea comunităților locale, producție, ambalare, logistică sau investiții ce vizează strict reducerea impactului asupra mediului. În România, OLYMPUS se regăsește printre pionierii care vin cu soluții sustenabile de ambalare, fiind primul producător de lactate care a introdus ambalajul r-PET pentru lapte de consum și, recent, a lansat în premieră ambalajele de iaurt cu etichetă detașabilă din hârtie.

Chiar dacă aceste inițiative au presupus alocarea de resurse suplimentare, în viziunea OLYMPUS sunt doar pași mici, dar absolut necesari pentru a se asigura că lasă generațiilor viitoare toate resursele de care au nevoie.

OLYMPUS consideră că provocările sunt doar oportunități care așteaptă soluțiile potrivite

Când vine vorba de sustenabilitate, OLYMPUS consideră că provocările sunt doar oportunități care așteaptă soluțiile potrivite. Fiind o companie de familie mereu preocupată de reducerea consumului de resurse, OLYMPUS urmărește atent piața, inovațiile tehnologice, punând în prim-plan beneficiile pe termen lung și dedicându-și apoi resursele și atenția implementării celor mai eficiente opțiuni, în cel mai scurt timp și fără compromisuri.

„Deocamdată este prea devreme să facem o analiză de impact, noile ambalaje fiind introduse în urmă cu doar câteva luni. Ce facem în schimb este să promovăm colectarea separată prin afișarea instrucțiunilor pe întreaga suprafață a foliei de protecție a iaurturilor cu etichete detașabile”, afirmă dl. Giannousis.

Obiective strategice pentru următorii ani

Cu un portofoliu larg de produse, care include sortimente potrivite oricărei diete, respectă cele mai înalte standarde pentru calitate și păstrează gustul autentic, intenția OLYMPUS este să îl facă disponibil cât mai multor consumatori din întreaga lume. Lactatele, produsele vegetale și răcoritoarele, atunci când sunt produse responsabil și consumate în cadrul unor diete echilibrate, reprezintă pilonii unei alimentații sănătoase.

Obiectul de activitate în România al OLYMPUS este producția de lactate, a căror materie primă este laptele de vacă, oaie sau capră, colectat de la fermierii români.

OLYMPUS își propune să aducă gustul autentic și calitatea superioară a produselor sale mai aproape de consumatorii din întreaga lume, printr-un portofoliu variat, adaptat tuturor tipurilor de diete

„Inaugurarea noului centru logistic ne-a consolidat și poziția de lideri în colectarea laptelui de la fermierii locali. Colaborăm acum cu peste 1.200 de parteneri furnizori de lapte și dispunem de trei centre regionale de colectare. Acestea din urmă înlesnesc procedura de preluare a laptelui, în special de la micii fermieri. Fiecare dintre aceste parteneriate ne bucură în mod deosebit pentru că, pe lângă accesul la un lapte proaspăt și de cea mai bună calitate, avem posibilitatea de a susține dezvoltarea comunităților locale”, a declarat, în încheiere, domnul Athanasios Giannousis, Commercial Manager OLYMPUS Foods Romania.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/olympus-romania-lanseaza-protein/