Stiri: Logistica

Piaţa auto din România

Piaţa auto din România, creştere de 12,1% în primele şapte luni din 2022

19.08.2022

Piaţa auto din România. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 12,1% în primele şapte luni din 2022, faţă de 2021, anunţă APIA. Autoturismele “electrificate” au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7%. Pe de altă parte, se remarcă o scădere de 13,4% pentru Vehiculele comerciale ușoare + minibuse, în scădere cu 13,4%.

Conform sursei citate, după evoluția importantă a primelor luni, iulie 2022 vine cu o scădere de 18,9% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, scădere înregistrată după 5 luni de creștere de la începutul acestui an.

Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna iulie 2022 este în scădere cu 2,6% față de perioada similară din anul 2020 şi cu 43,9% in scădere faţă de iulie 2019.

Piaţa auto din România. Top 10 mărci

În piața națională, top 10 mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, după șapte luni din 2022, este compus din:

  • Dacia (20.124 unități)
  • Ford (7.070 unități)
  • Toyota (6.112 unități)
  • Renault (5.744 unități)
  • Hyundai (5.612 unități)
  • Volkswagen (5.036 unități)
  • Skoda (4.839 unități)
  • Mercedes Benz (4.168 unități)
  • Peugeot (2.477 unități)
  • BMW (1.696 unități)

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna iulie 2022, un volum de 11.987 unități, cu 22,0% mai puţin decât în luna similară din 2021.

Clase

După primele șapte luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+207,7%), Clasa B (-8,6%), Clasa C (+5,2%), Clasa D (+13,0%), Clasa E (-14,7%), Clasa F (+1,7%), SUV (+15,1%), MPV (+115,4%) și Clasa Sport (+16,4%), raportat la perioada similară din anul anterior.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,9%, în creștere cu 1,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,9%, în scădere cu 1,7% și Clasa B cu o cotă de 16,8%, în scădere cu 3,8% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total.

Piaţa auto din România. Maşinile „electrificate”

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după șapte luni din 2022, o cotă de piață de 20,7%. Aceasta depăşeşte cu 6,6% și 4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Masinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7.9% din piaţa românească în primele 7 luni ale anului 2022, cu o creştere spectaculoasă faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, când reprezentau doar 1.9% din piaţă.

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+106,4%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+371,0%) şi a celor plug-in hybrid (+81,3%).

Citeşte şi Autostrada Sibiu – Piteşti. CNAIR a demarat procedurile pentru semnarea contractului