Piata de publicitate online din Romania

Piața de publicitate online din România a depășit pragul de 50 de milioane de euro

18.07.2019

Piața de publicitate online din România își continuă creșterea susținută. Astfel, conform datelor IAB România, în 2018, această piață a avansat cu 22%, comparativ cu 2017. Așadar, 2018 a fost unul dintre cei mai buni ani ai publicității online din România, înregistrând o creștere de 22% față de anul anterior și o valoare de 271,8 mil lei, depășind, pentru prima dată suma de 50 milioane de euro (aproximativ 57 milioane de euro).

Piața de publicitate online din România. Cel mai bun semestru din ultimii 10 ani

Semestrul al doilea al anului 2019 este cel mai bun semestru, ca valoare, din ultimii 10 ani. Astfel, s-a înregistrat cea mai mare valoare de până acum (peste 155 milioane de lei) și o creștere solidă de 33% față de semestrul anterior și de 19% față de aceeași perioadă din 2017.

Piața de publicitate online din România. Cele mai bune luni

Noiembrie și decembrie au fost cele mai bune luni. Acestea au avut alocate pentru prima dată bugete peste pragul de 30 milioane lei.

Comparativ cu piața europeană, țara noastră a înregistrat o creștere peste media de 13,9% (raportat la euro). Astfel, România a contribuit, alături de alte piețe din CEE (Ucraina, Belarus, Cehia, Serbia, Croația) la creșterea constantă a pieței la nivelul continentului.

Piața de publicitate online din România. Formate

În ceea ce privește formatele, în semestrul al doilea al anului 2018, Display Embedded (încadrate în conținut sau neintruzive) rămân de departe cel mai utilizat mod de a face reclamă (32%), alături de formatele de Display Social Media (21%) și Display Video (15%). În plus, Display Embedded înregistrează în semestrul al doilea din 2018 un volum semnificativ mai mare față de semestrele anterioare (67% față de H1-18 și 45% față de H2-17).

Piața de publicitate online din România. Social Media și Video

Social Media și Video raportează bugete în creștere de la un semestru la altul (de-a lungul perioadei de referință 2017-2018) cu 5% și respectiv 28% față de prima jumătate din 2018.

Pe întreg anul 2018, Display Embedded, Social Media și Video rămân cele mai importante formate (în aceeași ordine ca în 2017). Acestea au avut creșteri semnificative față de anul anterior (ca valoare absolută și ca procent în Total Revenue) și cumulează 76% din volumul total al pieței (față de 60% în 2017). Cea mai mare creștere este înregistrată de Video (67%). Avansul reflectă și tendințele la nivel european în ceea ce privește acest format.

Piața de publicitate online din România. Segmentul Mobile

În semestrul al doilea din 2018, Mobile raportează rate de creștere semestriale mai mari decât Desktop și reprezintă 55% din totalul bugetelor investite. Per ansamblul anului 2018, Mobile înregistrează o creștere de 35% (față de 2017) și depășește Desktop. Această tendință este înregistrată și la nivel European.

Per total, publicitatea în regim Programmatic reprezintă 21% din volumul total al pieței.

Piața de publicitate online din România. Buget

Industriile cele mai bine reprezentate la nivel de bugete sunt:

  • Telecom
  • Finanțe
  • Cosmetice

Citește și Piața construcțiilor în 2019: Ce evoluție se înregistrează?

 

 

 

Citiți și despre:

  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]
  • Piaţa de publicitate online din România, în creşterePiaţa de publicitate online din România, în creştere Piaţa de publicitate online din România în semestrul I din 2017 a crescut cu 15% față de perioada similară a anului trecut, conform celei mai recente ediții a studiului ROADS, derulat de IAB România cu […]
  • 22 milioane de tranzacţii procesate în 2013 de Netopia mobilPay22 milioane de tranzacţii procesate în 2013 de Netopia mobilPay Netopia mobilPay a procesat în 2013 peste 2,2 milioane de tranzacţii online cu cardul. Valoarea totală a acestora a ajuns la 76 de milioane de euro, în timp ce tranzacţia media s-a situat în jurul sumei de 37 […]
  • Vânzări record pentru Vola.roVânzări record pentru Vola.ro Agenţia de turism online Vola.ro confirmă creșterea accelerată pentru primele 6 luni ale anului 2018. Astfel, în prima jumătate a anului agenţia a raportat o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro, în […]
  • Vola.ro: Afaceri de peste 6,5 milioane euro în 2017Vola.ro: Afaceri de peste 6,5 milioane euro în 2017 Agenţia de turism online Vola.ro a înregistrat o creștere de două cifre în anul 2017, ajungând la un volum tranzacțional de 60,7 milioane de euro (în creștere cu 24% față de 2017) și o cifră de afaceri de […]

O părere la “Piața de publicitate online din România a depășit pragul de 50 de milioane de euro

  1. Pingback: Rabla pentru electrocasnice - lista persoane acceptate | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.