Slide

Stiri: Companii

Magazin Profi

PROFI, rezultate financiare deosebite pentru 2022

25.05.2023

Profi, companie românească și unul din cei mai importanți retaileri locali, a anunțat astăzi, 25 mai 2023, rezultatele IFRS pentru anul 2022, rezultate ce dovedesc că strategia urmată a ajutat compania să crească pe toate liniile de business. Strategia Profi se bazează pe trei piloni principali – conceptul Noul Profi, sistemul de management în parteneriat și digitalizarea.

Andrei Bica rDirector Finaciar Profi„Vânzările Profi au înregistrat în 2022 un avans de peste 22% (+2,1 miliarde RON în sumă absolută), ajungând la 11,7 miliarde RON. Creșterea considerabilă a vânzărilor a fost generată atât de o creștere LFL de 18% (depășind rata anuală a inflației), cât și de cele peste 270 de noi magazine, aproximativ 100 de deschideri și peste 170 de remodelări,” a declarat Andrei Bica, Directorul financiar Profi. „Mai mult, cele aproximativ 440 de magazine care operează pe noul format Profi au avut o creștere LFL spectaculoasă, de 28%. Numărul de clienți care ne vizitează zilnic a crescut cu peste 17%, la o medie de 1,2 milioane/zi, cu vârfuri de aproximativ 1,4 milioane de tranzacții zilnice și ne bucurăm să vedem că trendul clienților care preferă Profi continuă și în 2023. Mai mult, vânzările Profi din primul trimestru al anului 2023 arată continuitatea creșterii businessului nostru, înregistrând un avans de 25% față de Trimestrul I 2022”.

Această creștere a vanzărilor, de mai bine de 2 miliarde de lei de la an la an, este cel puțin spectaculoasă, în condițiile în care Profi, retailer românesc, achiziționează mai bine de 90% din produse prin parteneriate cu firme locale. Prin relațiile stabilite cu furnizorii, Profi își onorează în continuare dezideratul de a oferi zilnic prețuri mici clienților lor.

Rezultate financiare Profi 2022 b

EBITDA a crescut cu 5% față de anul precedent, arătând că în ciuda condițiilor de business atipice din ultimii ani, cum ar fi impactul negativ al COVID, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, volatilitatea prețului energiei, Profi găsește soluții pentru a rămâne profitabilă pe termen lung.

Rezultate financiare Profi 2022 aPoziția de Cash a crescut la aproximativ RON 300 de milioane datorită cash-ului generat intern. Pe baza suportului continuu primit de la bănci și acționari, compania are access la linii de credit disponibile de 400 de milioane RON care pot fi folosite pentru continuarea expansiunii rețelei de magazine și introducerea de mijloace digitale moderne care să crească loialitatea și să îmbunătățească experiența de cumpărare a clienților nostri. În plus, Profi lucrează îndeaproape cu furnizorii și băncile pentru a utiliza liniile de reverse factoring disponibile, de peste 250 de milioane, care oferă condiții extrem de avantajoase pentru a extinde colaborarea cu furnizorii – parteneri vechi de business de ani de zile, cu care compania a obținut rate de creștere anuale de aproximativ 20%.

Peste 1.000 de magazine Profi gestionate de parteneri

Profi a încheiat anul trecut cu 1.641 de magazine (aproximativ 440 de magazine pe conceptul Noul Profi), dintre care peste 1.000 de magazine sunt gestionate de către Parteneri, aceasta fiind o abordare strategică ce va continua. De asemenea, aplicația Profi a înregistrat peste 1,4 milioane de conturi la sfârșitul lui 2022 și are aproximativ 1,7 milioane de conturi în prezent, reprezentând 10% din vânzări, în creștere constantă.

În urma rezultatelor foarte bune obținute, compania ține să mulțumească clienților care preferă zilnic magazinele Profi, fără de care aceste rezultate nu ar fi fost posibile. Un alt factor care a contribuit esențial la acest succes este reprezentat de echipa Profi, care contribuie, prin eforturile sale, la dezvoltarea constantă a companiei.

„În ceea ce privește strategia pentru 2023, vom continua să deschidem și să remodelăm peste 200 de magazine pentru a crește businessul Profi și, mai ales, vom accelera agenda digitală, atât prin oferirea de produse digitale noi către clienții noștri, pornind de la nevoile lor de bază, cât și prin automatizarea proceselor din magazine și sedii”, mai spune Andrei Bica, Directorul financiar Profi.

Planurile de extindere rămân pioritare

Pe lângă planurile de extindere și remodelare a magazinelor la Noul Profi, precum și transformarea magazinelor în magazine Partener, continuă, de asemenea, investițiile în digitalizare. Asttfel, ca obiective principale menționăm adăugarea de noi funcționalități în aplicația mobilă, introducerea de case de marcat automate și posibilitatea de a pune la dispoziția clienților oferte personalizate și sisteme de plată avansată, de tipul scan & pay.

Cu peste 28.000 de angajați și magazine în aproape 800 de localități, Profi este unul dintre cei mai mari retaileri și cel mai mare angajator din România.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/magazine-partener-profi-1100/