Redeschiderea şcolilor. Peste 66% dintre profesorii din ţara noastră susțin redeschiderea școlilor, mai mult de 50% dintre ei își doresc să desfășoare cursuri offline, iar 21% dintre dascăli sunt de părere că, la ora actuală, sistemul hibrid ar funcționa mai bine în scenariul roșu, în contextul pandemic, arată rezultatele unui chestionar realizat de organizația educațională SuperTeach, în rândul a peste 1.500 de cadre didactice.
Profesorii cer redeschiderea școlilor și desfășurarea cursurilor offline
Peste 66% dintre profesorii care au răspuns chestionarului SuperTeach susțin redeschiderea școlilor din țară, aflate în prezent în scenariul roșu, motivând că “educația este un element important în economia țării”. De asemenea, 53.7% dintre dascăli spun că și-ar dori să se întoarcă la predarea offline, în detrimentul celei online, în timp ce 21% dintre ei consideră că regimul hibrid de școală ar fi o variantă mai bună decât actuala situație, cea în care elevii urmează cursuri online.
La întrebările SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate județele țării. Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach, în perioada 9-12 noiembrie a.c. Studiul a avut ca obiectiv evidențierea percepției acestora asupra școlii online, în special identificarea celor mai mari provocări cu care profesorii se confruntă în scenariul roșu de școală.
Redeschiderea şcolilor. Mesajul transmis de SuperTeach
„Ne bucurăm că profesorii susțin deschiderea școlilor, în ciuda riscurilor implicate și a greutăților de a face ore în condițiile actuale. Prin acest lucru, nu putem să vedem decât premisa schimbării de mentalitate și faptul că profesorii se conectează cu nevoile copiilor și ale părinților. Îi felicit pe profesori că înțeleg și sunt empatici la nevoile copiilor și că sunt aproape de încercările prin care trec părinții – pe lângă faptul că le este greu să facă școală cu cei mici de acasă, părinții înțeleg care este impactul pe termen lung al acestei situații. Iată că profesorii fac corp comun cu părinții pentru dezvoltarea copiilor și a viitorului țării”, spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.
Redeschiderea şcolilor. Descentralizarea deciziei
Organizația încurajează Ministerul Educației și Cercetării și instituțiile responsabile să ia o decizie cât mai rapidă de redeschidere a școlilor. De asemenea, o soluţie ar fi ca aceştia să delege decizia către autoritățile și comunitățile locale.
„Descentralizarea deciziei ar putea avea un efect miraculos privind coagularea comunităților în jurul școlilor”, precizează Cristina Gheorghe.
Redeschiderea şcolilor. Predare în sistem hibrid
Despre predarea în sistemul hibrid, care le oferă cadrelor didactice posibilitatea de a interacționa direct cu elevii, s-a discutat intens și pe parcursul lunii octombrie, în rândul a sute de profesori participanți la Conferințele Revoluția Mentalității în Educație, organizate de SuperTeach. În lipsa unui scenariu verde pentru școlile din România, dascălii preferă sistemul hibrid. Acesta este concluzia la care au ajuns peste 300 de profesori de la toate ciclurile de învățământ (ca urmare a unui chestionar online post-eveniment, în perioada 24-27 octombrie a.c.).
Redeschiderea şcolilor. Lipsa echipamentelor IT
În plus, profesorii din mediul rural preferă sistemul hibrid în detrimentul celui online, având în vedere lipsa mijloacelor și echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale țării să participe la lecțiile online: „Sunt foarte mulți copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnică necesară, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiază de niciuna dintre cele două. Mai mult, noi predăm de acasă, cu resursele proprii (curent electric, internet, căldură, aparatură IT), deoarece la școală ni se asigură logistica tehnică pentru a preda online, dar nu și căldură”, a declarat unul dintre profesorii participanți la conferința SuperTeach.
Citeşte şi Kaufland România, veste bună pentru angajaţi. Vor primi vouchere cadou în valoare de 1 milion de euro!