Rezultate Agroland 2020

Rezultate Agroland 2020: Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei?

31.07.2020

Rezultate Agroland 2020. Compania care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România a încheiat primul semestru din acest an cu o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro. Nivelul este în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. De asemenea, profitul net a crescut cu 58%, la 1,75 milioane euro. Vorbim de o valoare de aproape patru ori mai mare decât cea înregistrată pe parcursul lui 2019.

Rezultate Agroland 2020. Cea mai bună performanţă

Aşadar, Agroland a raportat, în semestrul 1 2020, unele dintre cele mai bune rezultate din cei peste 20 de ani de existenţă pe piaţa locală.

Potrivit reprezentanţilor companiei, tendinţa ascendentă se datorează atât oportunităţilor generate de criza Covid-19 pe acest segment de piaţă, cât şi a investiţiilor realizate de Agroland în 2019, care au vizat diversificarea gamei de produse şi deschiderea de noi magazine.

În primele şase luni ale anului curent, indicatorul EBITDA, care include profitul operaţional şi cheltuielile de amortizare, s-a situat la 2,2 milioane de euro, în timp ce acelaşi indice aferent celor două semestre din 2019 a fost de 1,5 milioane de euro.

Rezultate Agroland 2020. Vânzările

Vânzările Agroland s-au majorat cu 18% în prima parte a acestui an, în comparaţie cu perioada similară din 2019, cele mai importante creşteri fiind:

  • 80% pentru categoria produselor de grădinărit
  • 50% pentru segmentul produselor de hrană şi de îngrijire a animalelor de companie
  • 15% pentru gama de produse destinate fermelor.

Numărul de clienţi în mediul online s-a majorat cu 400%, iar în offline cu 5%.

Ce spune conducerea companiei?

”Pentru noi, 2020 a fost cu siguranţă unul dintre cei mai buni ani de până acum. Pot afirma deja acest lucru, pentru că afacerea noastră este una sezonieră, astfel că primul semestru este întotdeauna un barometru pentru întregul an. Am folosit această criză ca o oportunitate de a ne dezvolta, am reuşit să atragem fonduri de la investitori şi să finanţăm noi deschideri de magazine, precum şi mărirea şi renovarea celor existente.

Rezultatele din primul semestru al anului au la bază atât investiţiile pe care le-am făcut în special în semestrul al doilea din 2019, când am deschis 22 de magazine, care anul acesta au început să genereze profit, cât şi diversificarea gamei de produse. Cred că perioada de izolare şi lunile de după ridicarea stării de urgenţă i-au determinat pe cei care au case în afara marilor oraşe să se întoarcă mai mult spre natură, spre îndeletnicirile tradiţionale, spre o alimentaţie mai sănătoasă şi mai puţin procesată.

Un alt factor care a contribuit la creşterea vânzărilor de pe segmentul produselor agricole a fost şi teama de o posibilă criză alimentară”, spune Horia Cardoş, fondator şi director general al Agroland.

Reţeaua Agroland deţine 247 de magazine, situate în 28 de judeţe şi concentrate în Banat şi în zonele de sud şi est ale ţării.

Citeşte şi Rezultate Garanti 2020. Creştere de 4% în primul semestru

 

 

Citiți și despre: