Agricover a înregistrat în anul 2018 venituri de 1,64 miliarde lei. Totodată, profitul net a ajuns la 13,2 milioane lei. Rezultatele provin din activitățile de Agri-Business (distribuție inputuri pentru agricultură, servicii de însilozare și comerț cu cereale și oleaginoase) și Agri-Food (activitatea de abatorizare, procesare și comercializare a cărnii de porc).
Agricover SA este o entitate juridică creată în noiembrie 2017, în urma fuziunii prin absorbție a Agricover SRL și Cerealcom SA în fosta entitate Agricover SA.
Rezultate financiare Agricover 2018. Informații financiare la 31 decembrie 2018:
• Cifra de afaceri: 1,64 miliarde Lei
• EBITDA: 44,9 milioane Lei
• Profit net: 13,2 milioane Lei
Rezultate financiare Agricover 2018. Strategie
Strategia companiei în ceea ce privește operațiunile de Agri-Business a vizat creșterea cotei de piață și eficientizarea activităților din punct de vedere operațional-logistic. În 2018 compania a înregistrat o creștere cu 25% a numărului de clienți fermieri.
Pentru a răspunde eficient cerințelor venite din partea clienților, compania a dezvoltat cea mai performantă rețea logistică din agribusiness-ul românesc. Astfel, în 2018 Agricover a finalizat implementarea unor proiecte logistice menite să reducă timpul de răspuns și să asigure livrarea promptă a produselor necesare fermierilor.
Rezultate financiare Agricover 2018. Depozit de cereale
Compania a inaugurat un depozit central de ultimă generație cu o suprafață de 6000 mp. De asemenea, a extins rețeaua de depozite naționale ajungând la o suprafață totală de depozitare sămânță și produse fitosanitare de 22.000 mp.
Agricover a investit și în automatizarea operațiunilor prin implementarea unui sistem informatic performant pentru managementul stocurilor în rețeaua națională de depozite.
Rezultate financiare Agricover 2018. Agri-Food
Operațiunile de Agri-Food – abatorizare, procesare și comercializare a cărnii de porc – au înregistrat o creștere cu 49% a volumului. Astfel, s-a ajuns la 390.500 capete de porci procesați în unitatea proprie de producție din Periș.
Abatorul Periș comercializează carne și produse proaspete de porc în majoritatea lanțurilor de retail care își desfășoară activitatea în România, precum și prin rețeaua proprie de magazine situate în principalele zone de consum din București și din împrejurimi.
Rezultate financiare Agricover 2018. Direcții de dezvoltare
Ținând cont de specificul activităților de Agri-Business și Agri-Food, încă din 2018 compania a luat decizia divizării celor două operațiuni prin constituirea unei noi entități juridice – Abatorul Periș SA – care va prelua derularea activităților de procesare și comercializare a cărnii de porc.
Obiectivul acestui demers îl reprezintă constituirea unei fundații sănătoase pentru continuarea dezvoltării accelerate a celor două activități în baza unor strategii și obiective specifice și a unui management eficient al operațiunilor. Procesul de divizare a fost finalizat la începutul lunii aprilie 2019.
Pentru 2019, societatea nou-înființată Abatorul Periș SA își propune continuarea planului de investiții. Acestea au în vedere:
- eficientizarea activității de producție
- optimizarea portofoliului de produse și a canalelor de distribuție
- continuarea creșterii profitabile a afacerii
În ceea ce privește operațiunile de Agri-Business, derulate sub Agricover SA, compania își propune continuarea creșterii prin extinderea portofoliului de soluții specializate.
Citește și Baby Boom Show 2019: Bucurie, veselie și super-oferte la Romexpo