Agricultura

Rotakt

ROTAKT, aliatul gospodarilor din România

01.03.2022

Compania comercializează peste 200 de produse proprii, precum și produsele unor branduri globale de renume. Primul magazin ROTAKT din Râmnicu Vâlcea a fost deschis în 1996. Astăzi, brandul Rotakt are acoperire națională – prin circa 200 de magazine distribuitoare, majoritatea dispunând de service partener, astfel că de peste 20 de ani, ROTAKT este aliatul gospodarilor din România.

Povestea ROTAKT a prins rădăcini în 1995, când utilajele de calitate pentru munca în curte și grădină erau greu de găsit, iar service-ul și suportul necesar pentru aceste produse nu aveau o infrastructură dezvoltată. Totul a început cu o idee și o dorință clară — aceea de a schimba felul în care muncesc oamenii, de a le oferi un ajutor de nădejde în munca grădinii și a terenului.

Trecerea de la munca fizică grea la cea asistată de utilaje mecanice mici și medii câștiga tot mai mult teren și găsea multiple aplicații, iar accesibilitatea acestor utilaje devenea tot mai mare. Astfel, fiecare fermier sau gospodar preocupat de menținerea și cultivarea pământului avea oportunitatea să muncească mai rapid și cu mai puțin efort, să devină mai productiv, să culeagă mai multe roade de pe urma muncii sezoniere sau a celei de zi cu zi.

Brandul ROTAKT are acoperire națională — prin circa 200 de magazine distribuitoare, majoritatea dispunând de service partener

„La ROTAKT, am decis că rolul nostru va fi să facem acest tip de utilaje disponibil și să ne folosim de cunoștințele noastre pentru a fi de folos în acest proces. De la importul gamelor de înaltă calitate precum Bosch, Stihl și Makita, de-a lungul anilor am ajuns la crearea propriei noastre game de produse specializate. Produsele Rotakt, pe care le oferim astăzi, sunt rodul efortului nostru de a inova, de a crește performanța tehnică a utilajelor, de a răspunde nevoilor clienților noștri prin produse extrem de fiabile și accesibile pentru fiecare”, ne-a declarat dl. Nicolae Pîrvu, Administrator ROTAKT.

Puncte de lucru ROTAKT

În prezent, sunt deschise 5 puncte de lucru în județul Vâlcea, dintre care 2 magazine și un punct service în Râmnicu Vâlcea, un magazin în Drăgășani și un magazin în Horezu. Totodată, în prezent există o rețea de circa 200 de dealeri ROTAKT aflați pe teritoriul României.UNIOR TEPID

Perioada recentă a adus numeroase schimbări în procesul de vânzare și a schimbat obiceiurile cumpărătorului, tendința fiind dată de achizițiile prin intermediul platformelor online, care oferă diferite avantaje precum vizualizarea produselor din confortul casei, livrarea produsului până la ușă, review-uri reale și verificabile ale produselor. Aceste schimbări aduc provocări, dar și oportunități pentru ROTAKT.

„Din dorința de a răspunde nevoilor clienților, echipa din departamentul de Marketing și IT, a dezvoltat magazinul virtual care cuprinde întreaga gamă de produse ROTAKT, împreună cu accesoriile compatibile, filmuțele de prezentare ale utilajelor și fișele tehnice. De asemenea, am încheiat contracte de colaborare cu mai multe platforme on-line pentru a fi cât mai prezenți în piață”, afirmă Administratorul companiei.

Portofoliul de produse oferit de ROTAKT

Momentul care a influențat decisiv evoluția companiei a fost cel în care s-a luat decizia lansării brandului propriu ROTAKT, ca o completare proprie de gamă la cele multinaționale deja existente. În felul acesta, a fost accesat un alt segment de clienți, diferit și mult mai mare față de cel anterior, lucru ce a permis o evoluție mai accelerată.

Munca fermierilor, a agricultorilor și a grădinarilor este adesea percepută ca fiind solicitantă și obositoare, necesitând multă sudoare, pricepere, experiență și efort fizic. Viziunea ROTAKT este să aducă munca aceasta într-o lumină mai bună, dar și să o facă mai facilă pentru utilizatori, prin utilaje tot mai performante.

Viziunea ROTAKT este să aducă munca fermierilor, agricultorilor și grădinarilor într-o lumină mai bună, dar și să o facă mai facilă prin utilaje tot mai performante

Planurile companiei pe termen lung vizează atât dezvoltarea portofoliului de produse, cu menținerea promisiunii de „calitate fără compromis” față de clienți, cât și perfecționarea serviciilor și a suportului optim pentru satisfacția clienților: servicii pre- și post-vânzare, asistență în montaj, servicii de închiriere cu acoperire largă, garanție și service accesibil.Milwaukee

„Prin atingerea misiunii pe care ne-o asumăm, vrem să ne asigurăm că toți clienții noștri — de la fermierul de la țară și până la locuitorul urban, grădinar de weekend, găsesc produse care realmente fac o diferență pentru munca lor”, precizează dl. Pîrvu.

Cele mai prestigioase mărci incluse în portofoliu

În portofoliul comercializat de ROTAKT, clienții găsesc peste 200 de produse proprii ROTAKT, dar și produsele unor branduri globale precum Stihl, Makita, Robert Bosch, Milwaukee, Karcher, utilaje și accesorii care sunt cunoscute pentru fiabilitate, calitate și performanță.

Unul dintre produsele noi introduse în gama proprie a brandului ROTAKT este reprezentat de robotul de tuns gazonul ROTAKT ROBT‑1000. Acesta folosește o tehnologie modernă, fiind ușor de folosit prin intermediul unei aplicații, conectându-se prin Bluetooth și WI‑FI la orice smartphone, astfel fiind posibilă utilizarea la distanță.

ROBT‑1000 taie iarba la dimensiunile stabilite de utilizator, ocolește obstacolele marcate, iar când acumulatorul se apropie de descărcare, se întoarce automat la stația sa de andocare, urmând să își reia activitatea din punctul la care a considerat că necesită reîncărcare.

Unul dintre produsele noi introduse în gama proprie a brandului ROTAKT este reprezentat de robotul de tuns gazonul ROTAKT ROBT‑1000

ROBT‑1000 este proiectat să îngrijească suprafețe de gazon de până la 1.000 de metri pătrați. Timpul de lucru este irelevant pentru utilizatorul acestui robot. După pregătirea spațiului de lucru și programarea acestuia, robotul va funcționa independent și nesupravegheat.

Acesta este dotat și cu funcții speciale precum Bluetooth și WI‑FI pentru conectare ușoară cu telefonul mobil, GPS pentru învățarea suprafeței de lucru, Senzor de umiditate – la începerea ploii robotul se întoarce la stația de andocare, dar și o aplicație compatibilă Android și iOS pentru configurarea și programarea robotului.

ROTAKT pune la dispoziție 6 variante de pachete

Pentru a veni în sprijinul clienților, compania creează periodic pachete. Pachetul Fermier, creat de ROTAKT, a luat naștere în urma succesului pe care compania l-a înregistrat cu Pachetul Camarad în primăvara anului 2021, pachet ce a fost gândit pentru a ușura munca micilor fermieri și gospodari.

Pachetul Fermier este format din Motocultor RO-75RS, 7CP și Motofierăstrău MTF-3816S, pachet care vine în întâmpinarea clientului final cu un avantaj de preț considerabil. Al doilea avantaj îl reprezintă utilizarea celor două produse combinat, atât în grădină, solarii, livezi, cât și în munca câmpului.

ROTAKT pune la dispoziția clienților încă 6 variante de pachete, care conțin motocultoare împreună cu diverse variante de accesorii – plug arat, plug bilonat, plug cartofi, cultivator, roți metalice etc.

Pachetul Fermier creat de ROTAKT a luat naștere în urma succesului pe care compania l-a înregistrat cu Pachetul Camarad în primăvara anului 2021

„În perioada imediat următoare, ROTAKT va finaliza un parteneriat cu doi furnizori din Japonia. În urma acestui parteneriat vom pune pe piața din România utilaje agricole noi, care vor fi disponibile în magazinele ROTAKT, dar și site-ul www.rotakt.ro”, detaliază dl. Pîrvu.

Un mediu de lucru care pune accentul pe angajat

Întrucât succesul unei companii poate fi atins doar prin intermediul angajaților săi, este important să se creeze un mediu de lucru în care aceștia sunt respectați. În prezent, echipa este alcătuită din 50 de oameni, care reușesc să ofere ajutor fiecărui fermier sau gospodar, prin intermediul produselor pe care le pun la vânzare pe piața din România.

În ceea ce privește beneficiile, principalele tipuri de beneficii puse la dispoziția angajaților sunt reprezentate de servicii de sănătate, cursuri și traininguri de dezvoltare, bonusare în funcție de performanță și prime, tichete de masă, echipament IT&C, reduceri la produsele companiei și transport sau mașină de serviciu.

Scopul acestor beneficii este de a crește productivitatea angajatului și cu siguranță că ROTAKT face lucrurile bine, dat fiind faptul că media seniorității angajaților în ROTAKT este de +15 ani.

Protecția mediului înconjurător din perspectiva ROTAKT

Compania manifestă interes și în direcția protecției mediului înconjurător. În acest sens, ROTAKT importă doar utilaje agricole cu motoare euro 5, respectând astfel normele europene de poluare, lucru ce ajută la reducerea emisiilor de noxe, cât și la obținerea unui consum redus de combustibil. În plus, în portofoliu sunt adăugate constant produse cu acumulatori: motocoase, motofierăstraie, suflante etc.

În ciuda perioadei dificile recente din ultimii 2 ani, ROTAKT a înregistrat un fenomen de creștere financiară datorat categoriilor de produse aflate în portofoliu, produse care răspund intens așteptărilor și nevoilor clienților.

„Pentru anul 2022 avem în plan creșterea gamei de produse, creșterea numărului de parteneri pe teritoriul României și nu numai, dar și o prezență considerabil mai mare în online”, concluzionează dl. Nicolae Pîrvu, Administrator ROTAKT.

Citește și