Compania s-a dezvoltat de la o afacere de familie, la un grup de firme complementare. Compania SAFIR este unul dintre cei mai mari jucători pe piața producătorilor și distribuitorilor de carne de pui din România. Cu o experientă de 23 de ani în domeniul creșterii și producției de carne de pui, societatea s-a dezvoltat, ajungând în prezent la un grup complex de firme.
Primii pași ai companiei au fost făcuți pe 26 septembrie, anul 1991, în localitatea Văleni, din judeţul Vaslui. “S-a dat startul unui maraton al evoluţiei. Totul a luat naștere dintr-un darac şi o moară şi a evoluat către un grup de firme ce include în prezent: un abator de păsări, ferme proprii de creştere a puilor, o fabrică de făinuri proteice, fabrica de nutrețuri combinate şi un sistem propriu de distribuţie a produselor pe întreg teritoriul României. Afacerea este una de familie și, în prezent, se desfășoară cu o echipă de aproape 500 de oameni angajați în cele patru firme din grup. S-au făcut sacrificii şi investiţii constante, pentru clădirea unei afaceri complexe, care au însemnat amintiri frumoase, dar și momente dificile și noi am crescut odată cu ea. Afacerile s-au dezvoltat în completarea și continuarea celeilalte ca necesități si oportunități de dezvoltare”, ne-a declarat George Safir, directorul executiv SAFIR S.R.L..
SAFIR a devenit o companie de încredere pe piaţa alimentară, fiind preocupată continuu de îmbunătățirea standardelor de calitate şi investind strategic. Anul trecut a marcat pentru SAFIR operarea fabricii de nutrețuri combinate, o investiție de 5 milioane de euro. Acest pas a fost făcut pentru supravegherea calității produsului, în toate fazele acestuia. “Pentru a utiliza eficient produsele care rămâneau din procesul de morărit, s-a demarat activitatea de creștere a puilor, la început timid și fără a bănui potențialul acestei activități, iar ce a urmat ulterior a fost o consecință firească și logică pentru a beneficia de acest potențial: achiziția abatorului din Vaslui pentru a desface un produs propriu, alte ferme de păsări odată cu creșterea cererii, fabrica de făinuri proteice pentru valorizarea subproduselor, fabrica de nutrețuri combinate pentru asigurarea și, mai ales, controlul calității furajului. Fondurile europene au reprezentat un pilon de sprijin, pre și post aderare: am implementat două proiecte în abator pentru modernizare și tehnologizare, câte unul în ferma de la Roșiești și fabrica de făinuri proteice”, ne-a declarat Iulian Safir, directorul tehnic SAFIR S.R.L..
Produse de top
Cu valori precum respect pentru client și pentru calitate, responsabilitate și dezvoltare continuă, compania a reușit să crească în topul preferințelor clienților din România și nu numai, pentru că SAFIR exportă produsele sale în țări precum Estonia, Cipru, Italia, Bulgaria, Slovacia sau Austria. În prezent, exportul a ajuns la aproximativ 7% din cifra de afaceri a societății. “Dincolo de aceste declarații, stă o muncă ce e constantă, în condiții de urcuș și coborâș, un scop precis permanent și dorința de a face lucrurile corect. Plus investiții constante și în acord cu cerințele pieței. Ne-am propus tot timpul să facem mai mult decât spunem și să ne concentrăm pe valoare, atât în cazul produsului oferit, cât și al relațiilor cu partenerii. Avantajul nostru ca afacere de familie este relaționarea directă, gradul de încredere crescut între oamenii din echipă, ceea ce a adus și stabilitate din acest punct de vedere. Practic, cu mulți dintre angajați am crescut împreună”, explică directorul executiv SAFIR.
Gama de produse include acum atât carne de pasăre, congelată și refrigerată, cât și nutrețuri combinate pentru pui și făină proteică. “În principal, vindem carne de pasăre sub două branduri: Deliciosul de Vaslui – pui cu creștere normală și Zdravăn Moldovenesc – pui cu creștere lentă. Deținem tehnologia necesară pentru ambalare sub diferite forme (pungă, tăviță, bax, vid, atmosferă controlată), în greutate fixă a produsului sau ambalajului. Pieptul dezosat și puiul grill rămân preferatele cererii, dar românilor le plac și pulpele de pui, în diferite variante”, ne-a declarat directorul tehnic SAFIR.
Rețeaua de distribuție a companiei s-a dezvoltat constant, natural. La început, SAFIR acoperea doar orașul Vaslui, apoi s-a extins în toată zona Moldovei, iar acum produsele societății acoperă toată țara, cu ajutorul magazinelor Auchan și Kaufland, ajungând, de asemenea, și la export.
“Zdravăn Moldovenesc”
Într-o piață în care producția ridicată este drumul către succes rapid, SAFIR aduce în atenția consumatorilor și puiul din gama Zdravăn Moldovenesc, cu o creștere lentă.
Acest brand a fost lansat odată cu aniversarea a 23 de ani de la înființarea firmei SAFIR, sub deviza “un pui de moldovean, crescut agale în 61 de zile și oleacă”. “Odată cu lansarea pe piaţă a puiului <Zdravăn Moldovenesc – crescut de la pământ>, grupul SAFIR vine în întâmpinarea tuturor nostalgicilor după copilărie, care vor să regăsească savoarea preparatelor făcute în casă de bunici şi mame, cu ingrediente proaspete şi naturale. Borşurile moldoveneşti, piftiile, tocăniţele capată o savoare cunoscută doar de o parte dintre consumatori și care regăsesc într-un pui cu creștere lentă gustul preferat.Îl putem găsi în reţeaua SAFIR şi în lanţurile de supermarketuri din toată țara. Carnea puiului Zdravăn Moldovenesc este fermă, gustoasă, aderentă la os, cu o culoare atrăgătoare, un miros plăcut în timpul preparării şi oase tari care <trosnesc între dinţi>”, explică George Safir.
Planuri: creșterea cifrei de afaceri
SAFIR este cunoscută nu doar pentru produsele sale calitative, dar și pentru numeroasele competiții și evenimente pe care le susține pe plan local și nu numai. “De la înființare, am susținut cauze și oameni care au legătură cu ceea ce înseamnă valoare. Susținem performanța și rezultatele, dezvoltarea corectă a societății în diferite forme, indiferent că este vorba de sport, cultură sau alte fapte sociale. Susținem handbalul vasluian de câțiva ani și ne bucurăm că rezultatele nu au întârziat să apară prin accederea în liga superioară, susținem un stil de viață sănătos prin campania <Deliciosul te învață> în grădinițele din Vaslui și Iași, ajunsă deja la a doua ediție sau micii sportivi vasluieni, cu performanțe notabile în fotbal, șah, volei, baschet”, ne-a povestit Iulian Safir, directorul tehnic SAFIR.
Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 118.000.000 de lei, iar pentru acest an conducerea SAFIR estimează o creștere de 20%, planurile pentru 2015 implicând o majorare de 10% a cifrei de afaceri. “Consolidarea businessului rămâne ca direcție de urmat în următoarea perioadă și ce vă pot menționa ca investiții sunt cele din cadrul firmei de nutrețuri combinate, unde suntem încă la început și în cadrul căreia vom investi anul acesta și următorul an în total 1.000.000 euro”, ne-a declarat George Safir, directorul executiv SAFIR.