Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: no name in Entity, line: 33 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878
Sfaturi pentru un bun manager: Unul dintre cele mai importante lucruri pe care un manager trebuie să le ştie este că trebuie să acţioneze cu responsabilitate. Gabriela Streza, Business Development Director Valoria, spune că există cinci reguli pe care un bun manager trebuie să le respecte.
„În sfârșit ai fost promovat manager. Pentru prima dată ai în subordine mai mulți angajați care îți raportează. Ești încântat să te faci remarcat și să-ți duci cariera la nivelul următor. Dar orice responsabilitate nouă vine la pachet cu un set de reguli pe care nu le cunoști”, spune Gabriela Streza.
Mai exact, Gabriela Streza este de părere că există o serie de lucruri privind munca unui manager de care multă lume nici măcar nu a auzit. Aşadar, următoarele cinci sfaturi sunt importante.
Este esenţial ca echipa pe care o conduci să îți acorde încredere.
În plus, este bine ca un manager să găsească echilibrul dintre autoritate și autonomia dată angajaţilor pe care îi coordonează.
Aşadar, care sunt cele cinci sfaturi pentru un bun manager?
Sfaturi pentru un bun manager. Fii echilibrat
Un manager va fi iubit, va fi urât, însă niciodată nu va fi ignorat. Situaţa nu este confortabilă, deşi un obiectiv al managerilor este de a fi mai vizibil atât liderilor companiei, cât și în cadrul echipei.
„Când te afli în centrul atenției, oamenii te urmăresc și își formează păreri despre tine. Asta înseamnă că îți ”citesc” cu mai multă atenție cuvintele, acțiunile și gesturile decât înainte. Acesta nu este neapărat un lucru rău”, spune specialistul Valoria.
Nu e nevoie să îți schimbi personalitatea sau să te cenzurezi, întrucât ambele abordări îți pot afecta performanța. Însă este nevoie să descoperi modul în care impactul pe care îl ai asupra angajaţilor contribuie la un mediu mai bun de lucru.
Sfaturi pentru un bun manager. Fii înțelept
Angajaţii vor veni la tine atât cu probleme profesionale, cât şi cu probleme personale.
„Vei auzi lucruri pe care va trebui să le analizezi și să decizi ce e de făcut mai departe, dacă e ceva de făcut mai departe. S-ar putea să afli, de asemenea, informații cu privire la subiecte din afara companiei. Cei din echipă pot veni la tine să îți spună despre problemele lor personale – de la probleme de sănătate până la probleme de viață de familie”, mai spune Gabriela Streza.
Atenţie! Nu este treaba unui manager să rezolve toate problemele. Unele le poţi rezolva, altele nu ţin de tine. Poţi, de asemenea, să îi redirecţionezi către alte departamente, cum este cel de HR.
În acest context, înțelegerea situației este vitală. De asemenea, nu uita că unele din deciziile sau soluţii ale unor probleme pot avea un impact asupra companiei.
Sfaturi pentru un bun manager. Fii pregătit
Cei cu performanţe mai slabe trebuie ajutaţi de manageri să devină mai buni.
Este nevoie, aşadar, să identifici clar dacă performanţa lor slabă ţine de abilități sau cunoștințe şi ce poţi îmbunătăţi.
„Dacă nu crezi că performanțele lor se pot schimba în bine, chiar și după ce le-ai oferit o serie de oportunități pentru a face asta, atunci va fi nevoie să îți răspunzi la întrebarea dacă acei colegi mai trebuie păstrați în echipă”, conform sursei citate.
Sfaturi pentru un bun manager. Fii clar în exprimare
Un manager deţine rolul de a aplica strategia companiei în acțiunile de zi cu zi ale angajaţilor.
Şi, pentru ca acest lucru să fie clar este nevoie ca obiectivele şi strategia companiei să fie bine înţelese.
„La început crezi că te descurci bine în rolul de comunicator. Apoi într-o zi se întâmplă ca cineva din companie să spună că nu știe ceva ce ai explicat pentru a nu știu câta oară. Din nefericire, rolul de comunicator este o cerință esențială a managerului”, explică Gabriela Streza.
Prin umare, trebuie să cunoşti politicile companiei pentru a putea răspunde întrebărilor.
Sfaturi pentru un bun manager. Fii atent
A fi manager presupune a avea acces la o serie de informații pe care nimeni nu trebuie să le afle.
„Uneori înseamnă să ai un punct de vedere diferit de alți manageri când vine vorba de alocarea resurselor. Alteori te poți confrunta cu împrejurări în care nu ți-ai imaginat că vei intra. S-ar putea să fii tentat să împărtășești aceste informații colegilor”, precizează specialistul Valoria.
Un bun manager ştie că este în interesul tuturor ca informațiile confidențiale să rămână aşa.
„Fiind conștient de aceste cinci puncte, îți poți face un plan de abordare a posibilelor provocări. Trebuie doar să înțelegi că ai nevoie de timp ca să înveți cum să fii un bun manager, iar pentru asta nu există scurtături”, încheia Gabriela Streza.
Citeşte şi Evenimentul Business Challenge are loc pe 27 septembrie. Principalele teme dezbătute