Strategia de marketing a unei firme

Strategia de marketing a unei firme: Elemente care fac diferența

09.07.2019

Strategia de marketing a unei firme. Ce elemente fac diferența în strategia de marketing? Răspunsul la această întrebare îl oferă Angela Călina, Director Executiv, Mind Shop. Conform acesteia, este tot mai greu să te faci auzit în mediul foarte zgomotos de business din România, în contextul în care fiecare companie își ”strigă” ofertele și excelența folosind din ce în ce mai multe canale.

”Tocmai de aceea sprijinirea strategiei de marketing prin cunoașterea metodelor de livrare relevantă și eficientă a mesajului este necesară. Ca să ne diferențiem afacerea este util să cunoștem principalele 5 tendințe în ce privește construirea strategiei de marketing”, a afirmat Angela Călina.

Strategia de marketing a unei firme. Multichannel marketing

Cel mai bun eficient mod de publicitate sau de marketing disponibil pe piață în prezent nu garantează că va fi întotdeauna cea mai convenabilă opțiune pentru toate companiile și pentru toți consumatorii.

Ceea ce dă naștere necesității de a putea transmite același mesaj, declinat în mod corespunzător, pe mai multe canale.

Internetul le permite consumatorilor să aibă acces la produsele, serviciile și marca unei companii oriunde și ori de câte ori au nevoie, cu o experiență similară.

Acest lucru joacă un rol important în conversia interesului audienței unei companii în acțiuni repetate de cumpărare.

Strategia de marketing a unei firme. Înapoi la planul de afaceri

Strategia este ca fațada casei: arată bine și atrage atenția celorlalți, dar este inutilă fără o fundație adecvată. Indiferent cât de bine arată, nimeni nu va putea să o folosească. La fel și atunci când vine vorba de strategia de marketing.

Este important pentru o companie să aibă timp pentru a veni cu un plan de afaceri solid, astfel încât, atunci când strategia de marketing este pusă în aplicare, consumatorii să poată beneficia pe deplin de produsele și serviciile companiei.

Indiferent cât de inovator se prefigurează viitorul, cei 4P din mixul de marketing – produs, preț, piață, promovare – vor prevala în orice strategie de marketing.

Strategia de marketing a unei firme. Reguli noi de SEO

Din strategia de marketing rezultă vizibilitate și Google este pricipalul ”furnizor” în această privință. Publicitatea plătită este o modalitate sigură prin care produsul, serviciul sau marca unei companii ajunge în față ochilor și la urechile persoanelor cele mai interesate.

În acest an Google a făcut modificări majore la algoritmul pentru Google Adwords. Astfel Google a integrat o serie de procese pentru a se asigura că utilizatorii profită din plin de eforturile lor de marketing. Menținerea la zi a tacticilor de SEO este necesară pentru obținerea de rezultate.

Strategia de marketing a unei firme. Accentul pe vizualuri

Această tendință continuă să facă valuri în 2019. O analiză a tendințelor social media continuă să dezvăluie faptul că suntem o societate vizuală.

Platformele Facebook și Instagram dau prioritate conținutul vizual atunci când vine vorba de audiență țintă (reach) și de implicare (engagement).

Acestea sunt focalizate pe imagini, clipuri video și povești personale. Chiar și odată cu schimbarea profilului demografic al utilizatorilor spre cei mai în vârstă, aceste platforme continuă să aibă o cotă importantă în ceea ce privește eficiența marketingului.

Strategia de marketing a unei firme. Automatizarea marketingului

Marketingul automatizat pare să fie calea de urmat atunci când vine vorba de serviciul de relații clienți.

Companiile continuă să se extindă, iar necesitatea de a oferi informații și asistență 24×7 continuă să crească.

Consumatorii vor să aibă acces la informații și la suport în momente și în locuri care nu sunt întotdeauna în timpul programului de la 9 am la 6 pm.

Având în vedere posibilitatea de a programa și de a-și automatiza serviciile de asistență clienți, orice companie are șansa nu doar de a-și obține conversii mai bune, dar și să își loializeze clienții existenți.

Recomandări pentru companii:

1. Când alegeți instrumentele de marketing evaluați relevanța lor pentru nevoile companiei

2. Căutați shortcut-uri de creștere, dar nu compromiteți experiența utilizatorului!

3. Este simplu să programați email-uri personalizate, însă investiți în copywriting!

4. Nu folosiți chatboții ca pe un ajutor de urgență ca să mascați deficiențele de fluență din navigarea în website!

5. Folosiți listele de contacte partajate pe subiectele de interes!

6. Comunicarea pe tot mai multe canale devine scumpă. Investiți, așadar, în brandul de companie că strategie de termen lung:

  • publicitate
  • thought leadership
  • PR
  • evenimente
  • construirea de comunități

Citește și Mai multe zboruri Wizz Air de la Târgu Mureș către Budapesta

 

 

 

 

Citiți și despre:

  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]
  • Beneficiile aduse de o strategie de marketing digitalBeneficiile aduse de o strategie de marketing digital Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanță din marketingul digital a devenit extrem de complex, în ultimii ani, iar diferențele de abordare și adecvare din fiecare industrie, sector de […]
  • Se deschide restaurantul NOUA. Bucătărie româneascăSe deschide restaurantul NOUA. Bucătărie românească Restaurantul NOUA. Bucătărie românească se deschide pe 8 mai, în București. Unitatea este condusă de Alex Petricean. Astfel, pe lângă statutul de Head Chef, Alex Petricean devine proprietar și reușește să își […]
  • 2017, un an de cotitură pentru marketingul online?2017, un an de cotitură pentru marketingul online? Specialiştii din marketing au tot atras atenţia, în ultimii ani, că viitorul va sta în contentul video. Aşadar, lumea s-a schimbat, obiceiurile s-au schimbat, trăim în viteză, vrem să accesăm informaţiile […]
  • Fondatorul IPEC desemnat Antreprenorul anului 2016Fondatorul IPEC desemnat Antreprenorul anului 2016 În cadrul competiției EY Entrepreneur Of The Year – România 2016, la care au participat 50 de lideri de business din aproape toate domeniile de activitate, câștigător a fost desemnat Cristian Covaciu, […]

2 păreri la “Strategia de marketing a unei firme: Elemente care fac diferența

  1. Pingback: Revista presei - stiri afaceri - Strategia de marketing a unei firme: Elemente care fac diferența

  2. Pingback: Cele mai bune carti de marketing | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.