Editia Mai

ACAROM

ACAROM susține dezvoltarea durabilă a sectorului auto din România

01.05.2022

Prin Programul dedicat Integrării Locale a Furnizorilor în România, asociația sprijină constructorii de automobile DACIA și FORD, precum și marii furnizori de Rang 1. Înființată în 1996, Asociația Constructorilor de Automobile din România este astăzi cea mai importantă asociație de importantă asociație de profil a sectorului auto. ACAROM este partener oficial de dialog al autorităților naționale, fapt recunoscut și de obținerea în 2020 a statutului de Asociație de Utilitate Publică. Încă de la înființare și până în prezent, ACAROM și-a asumat ca misiune majoră dezvoltarea durabilă a sectorului auto din România sub toate aspectele.

ACAROM reunește companii implicate în tot lanțul valoric auto: constructori de automobile, furnizori de componente, producători de material, furnizori de servicii, companii care se ocupă cu vânzarea și servisarea vehiculelor, precum și universități tehnice cu profil auto. Astfel, în rândul celor peste 170 de companii membre ACAROM sunt reprezentate cu succes toate profilurile existente în sectorul auto din România.

Prin acțiunile și activitățile pe care le desfășoară la nivelul asociației, ACAROM se asigură că interesele companiilor membre sunt discutate, prezentate și analizate în mod echilibrat și eficient.

ACAROM reunește companii implicate în tot lanțul valoric auto: constructori de automobile, furnizori de componente, producători de material, furnizori de servicii, companii care se ocupă cu vânzarea și servisarea vehiculelor, precum și universități tehnice cu profil auto

„ACAROM a reușit, în cei peste 26 de ani de activitate, să promoveze potențialul sectorului auto național, să sprijine atragerea de noi investiții în sector, să contribuie la dezvoltarea companiilor existente, să ofere informații, soluții, dar și reale posibilități de parteneriate companiilor din sectorul auto. Nu în ultimul rând, prin colaborarea cu asociații similare din alte țări, organizația noastră a reușit să ofere firmelor membre oportunități de colaborare pe relații de import/export, schimb de experiență și transfer tehnologic”, ne-a declarat dl. Adrian Sandu, Secretar General ACAROM.

ACAROM reprezintă interesele membrilor săi și la nivel european

ACAROM este de asemenea membru asociat în ACEA – Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, reprezentând interesele membrilor săi și la nivel european.

Actualul Consiliul Director ACAROM este implicat activ în toate acțiunile asociației sprijinind sub diverse aspecte, ori de câte ori este necesar, demersurile asociației.

Pentru 2022, ACAROM și-a propus să continue programele și acțiunile demarate anterior, precum dezvoltarea integrării locale (găsirea de furnizori compatibili pentru producătorii de vehicule și ansambluri); decarbonizarea producției de vehicule și de componente auto; digitalizarea și industry 4.0; extinderea aplicării educației duale în sectorul auto; promovarea măsurilor de reglementare a pieței auto interne; susținerea dezvoltării infrastructurii de transport.

ACAROM este membru asociat în Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, reprezentând interesele membrilor săi și la nivel european

„2020-2021 au fost ani cu un puternic impact negativ asupra sectorului auto, cauzat de pandemia de COVID-19. Ne-am confruntat cu opriri ale producției, cu întreruperi ale fluxurilor de aprovizionare cu materiale și materii prime, cu restricții de circulație impuse de autorități, toate acestea impactând negativ economiile naționale și, implicit, și sectorul auto”, precizează Secretarul General ACAROM.

Provocări fără precedent în sectorul auto

ACAROM a militat în toată această perioadă pentru acordarea de sprijin, atât companiilor, cât și angajaților acestora aflați în dificultate și afectați direct de evoluția pandemiei. Asociația a promovat adoptarea de măsuri precum kurzarbeit, care s-a dovedit un sprijin necesar companiilor și angajaților din sectorul auto. Totodată, prin dialogul purtat cu autoritățile naționale, au fost transmise informațiile necesare și a fost oferit un răspuns adecvat provocărilor cu care se confruntă sectorul auto.

La începutul anului 2021, când toată lumea spera că pandemia de COVID-19 s-a încheiat, a survenit o nouă criză, aceea a lipsei de semiconductori, componente esențiale pentru vehicule. Din nou, au apărut întreruperi ale fabricației, adaptări din mers ale fluxurilor de producție, peste care s-au suprapus probleme logistice cauzate de dificultățile de aprovizionare cu materiale și componente din zona asiatică, creșterea prețurilor la energie și materii prime.

ACAROM a militat pentru acordarea de sprijin, atât companiilor, cât și angajaților acestora aflați în dificultate și impactați direct de evoluția pandemiei

Peste toate acestea a venit și impactul negativ generat de conflictul Rusia-Ucraina, amplificând astfel celelalte crize deja existente. Astfel, se poate afirma faptul că, începând cu 2020, sectorul auto european și implicit cel național se confruntă cu provocări multiple și crize fără precedent.

Piața automotive în 2021/2022

În 2022, asistăm la o ușoară revenire a pieței auto de vehicule noi la nivel național. În perioada ianuarie-martie 2022 se poate evidenția o creștere cu 39,5% a înmatriculărilor de autoturisme noi, comparativ cu primele trei luni din 2021. Prin urmare, se poate observa un trend pozitiv, având ca suport principal programele RABLA și RABLA Plus, lansate încă din luna februarie 2022, dar și apetența clienților pentru achiziția de vehicule noi, moderne și sigure.

În perioada ianuarie -martie 2022 se poate evidenția o creștere cu 39,5% a înmatriculărilor de autoturisme noi, comparativ cu primele trei luni din 2021

„Ținem să mulțumim și pe această cale autorităților române, care au înțeles că este nevoie de susținerea înnoirii parcului auto național, unul dintre cele mai vechi din Europa, o vechime medie de peste 16 ani. Trebuie menționat totuși că programele RABLA și RABLA Plus nu sunt măsuri suficiente pentru înnoirea parcului auto. Încă ne confruntăm cu un import masiv de vehicule second hand, în majoritatea lui nefiscalizat, nereglementat, reprezentând o concurență neloială vis-a-vis de vânzările de vehicule noi”, este de părere dl. Adrian Sandu.

Noile reglementări adoptate modifică cererea cumpărătorilor de autovehicule

Se observă totodată, atât la nivel european, cât și la nivel național, o modificare a cererii cumpărătorilor de vehicule, de la cele diesel către vehiculele alimentate cu benzină, GPL, hibride și electrice. Aceste schimbări sunt impulsionate atât de reglementările adoptate la nivel european în ceea ce privește emisiile vehiculelor noi, dar și de bonificațiile în majoritatea țărilor UE oferite la achiziția de vehicule noi, mai puțin poluante.

Recentul pachet lansat de Comisia Europeană, denumit generic Fit for 55, aduce și mai multe reglementări și propune reducerea emisiilor de CO2 la nivel european, punând și mai mare presiune pe sectorul auto. Totuși, aceste emisii provenite din transportul rutier pot fi reduse numai prin dezvoltarea rapidă a infrastructurii de încărcare a vehiculelor cu propulsie alternativă.

„Trebuie crescut numărul de stații de încărcare pentru vehiculele electrice, precum și puterea acestora. Trebuie susținută și sprijinită cercetarea pentru găsirea de alternative eficiente și rentabile din punct de vedere al costurilor. Trebuie avută în vedere o perioadă de tranziție, astfel încât să nu apară probleme și costuri sociale. Considerăm că numai printr-un dialog continuu și echilibrat putem avea rezultatele dorite”, afirmă Secretatul General ACAROM.

Noile reglementări adoptate modifică cererea cumpărătorilor de autovehicule, de la cele diesel către vehiculele alimentate cu benzină, GPL, hibride și electrice

Programul dedicat Integrării Locale a Furnizorilor în România

În acest sens, Programul ACAROM dedicat Integrării Locale a Furnizorilor în România, demarat în 2018 și lansat oficial cu ocazia Adunării Generale din 24 mai 2018, este modalitatea prin care ACAROM sprijină constructorii de automobile DACIA și FORD, dar și marii furnizori/asamblatori de Rang 1 prezenți în țara noastră în demersurile acestora de găsire de furnizori pe plan local.

ACAROM lucrează îndeaproape cu direcțiile de cumpărări ale DACIA și FORD pentru a ajuta la creșterea gradului de integrare locală a celor doi constructori de automobile, oferind în același timp, firmelor interesate, oportunități reale de dezvoltare.

„Programul se adresează companiilor deja prezente în România, care doresc și au potențialul să devină furnizori pentru componentele căutate de către cei doi constructori de automobile. DACIA și FORD au pus la dispoziția ACAROM liste preliminare cu componente ce se doresc a fi localizate la producători din România, componente prezentate pe site-ul asociației. Aceasta este doar una dintre modalitățile în care asociația își aduce contribuția la dezvoltarea sectorului auto din România și la facilitarea schimburilor de experiență și transfer tehnologic”, a declarat, în încheiere, dl. Adrian Sandu, Secretar General ACAROM.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/preturile-energiei-si-ale-materiilor-prime/