Investițiile companiei s-au axat pe creșterea productivității, a calității produsului și scăderea consumului de utilități, cu impact pozitiv asupra mediului. ALBRAU PROD, unul dintre cei mai mari producători independenți autohtoni, a diversificat ambalajele pentru berea fără alcool, în prezent compania producând atât bere blondă, cu și fără alcool, bere neagră, cât și amestecuri de băuturi răcoritoare cu sucuri de fructe, cu și fără alcool, îmbuteliate la sticlă, doză și PET.
După un an 2023 imprevizibil, anul 2024 a debutat cu un impact fiscal mult mai nefavorabil pentru consumatorul final și implicit pentru producători. Începând cu ianuarie anul curent au intrat în vigoare majorarea accizei, a TVA-ului la produsele fără alcool, a taxei de zahăr, a sistemului RETURO, care s-au adăugat provocărilor aduse de creșterea prețului la gaz, curent electric, materii prime și materiale și creșterii costului cu forța de muncă. Întrucât producătorii nu au cum să susțină aceste taxe în totalitate, impactul acestor creșteri de prețuri va afecta puterea de cumpărare a consumatorului final și, implicit, va duce la scăderea vânzărilor.
În prezent, datorită conjuncturilor politice și economice, consumatorul este obligat să se îndrepte către produse ieftine și promoții. În aceste condiții, ALBRAU PROD continuă procesul de eficientizare a procesului de fabricație, prin creșterea productivității și a calității produselor, astfel încât să se poată adapta la cerințele pieței.
ALBRAU PROD continuă procesul de eficientizare a procesului de fabricație, prin creșterea productivității și a calității produselor, astfel încât să se poată adapta la cerințele pieței
„Prin această gamă variată de produse sunt acoperite toate nevoile clienților noștri cu sortimente de la bere blondă fără alcool 0.0%, până la bere Strong de 7,2% alcool, bere neagră și bere cu sucuri de fructe”, ne-a declarat dna. Luminița Martin, Director General ALBRAU PROD.
Sortimentele de bere produse de ALBRAU PROD
În prezent, sub mărcile ALBRAU și ZIMBRU sunt produse următoarele sortimente de bere:
- ZIMBRU PREMIUM 11ºP, 5% alc. (Doză 0,5l/0,33l, Sticlă 0,33l);
- ALBRAU 9,5ºP, 4,5% alc. (Doză 0,5l, Sticlă 0,5l, PET 1l/2l);
- ZIMBRU 8,0ºP, 4,0% alc. (Doză 0,5l, Sticlă 0,5l, PET 1l/2l, KEG 30/50 l);
- ASBEER 5,5ºP, 3,0% alc. (Doză 0,5l, PET 2l);
- ALBRAU FĂRĂ ALCOOL cu o concentrație de max. 0,5% alc. (Doză 0,5l);
- ALBRAU 0,0 % ALCOOL (Doză 0,5l);
- ALBRAU RADLER 1,9% alc. – bere cu alcool cu suc de lămâie (Doză 0,5l);
- ALBRAU RADLER FĂRĂ ALCOOL – bere blondă fără alcool cu suc de lămâie (Doză 0,5l).
ALBRAU PROD produce și sortimente de bere sub brand privat, bere care este îmbuteliată la doză de 0,5l, PET 2l, sticlă 0,33l și 0,5l. Totodată, compania continuă să își diversifice sortimentația pe mărci private și să adauge noi clienți în portofoliul societății.
Compania este prezentă la nivel național prin rețelele de magazine PROFI, PENNY, METRO, CORA, SUPECO, MERKUR, MEGAIMAGE, AUCHAN, ANNABELLA, KAUFLAND, REMARKT și SELGROS.
ALBRAU PROD este prezentă la nivel național prin rețelele de magazine PROFI, PENNY, METRO, CORA, SUPECO, MERKUR, MEGAIMAGE, AUCHAN, ANNABELLA, KAUFLAND, REMARKT și SELGROS
Produsele ALBRAU PROD sunt prezente și pe plan extern în Grecia, Bulgaria, Italia, Oman, Irak, Iran, Republica Moldova, Cipru, Taiwan, Malta și China.
Investiții în unitatea de producție
Fabrica ALBRAU PROD este una independentă, cu acționariat 100 % românesc, ceea ce aduce un avantaj competitiv în ceea ce privește răspunsul imediat în derularea noilor proiecte cu clienții și investiții constante în liniile de producție.
Fabrica este certificată cu Sistem de Management Integrat IFS, versiunea 7, Standard de auditare pentru calitatea și siguranța produselor alimentare; SR ER ISO 14001:2015, Sistemul de Management al Mediului; SR EN ISO 45001:2018, Sistemul de Management al Sănătății și Securității în muncă; Amfori BSCI, Sistem de Management responsabilitate social.
În ultimul an, investițiile ALBRAU PROD s-au axat pe creșterea productivității și scăderea consumului de utilități, cu impact pozitiv asupra mediului. Compania a investit în panouri fotovoltaice, în electrostivuitoare, agregate de frig, compresoare de aer, un sistem complet de recuperare condens, răcitor must, dar și un sistem de monitorizare al consumului de utilități. Toate aceste investiții au crescut calitatea produsului și au scăzut și consumul de energie, implicit amprenta de CO2.
În plus, pentru a evita volatilitatea prețurilor și lipsa materiilor prime și materialelor, o parte din strategia companiei vizează investiția continuă în stocuri de materii prime și materiale, dar și în diferite sisteme care să permită o eficientizare a activității sau randamentului obținut.
În ultimul an, investițiile ALBRAU PROD s-au axat pe creșterea productivității și scăderea consumului de utilități, cu impact pozitiv asupra mediului
„Un astfel de sistem este cel de monitorizare al consumului de utilități, care are scopul de a reuși micșorarea acestuia. Prin urmare, toate investițiile realizate de către ALBRAU PROD au ca țintă și micșorarea impactului activității asupra mediului înconjurător, dar și asupra comunităților din care facem parte”, afirmă dna. Luminița Martin.
Rezultatelor financiare solide
Privind retrospectiv la evoluția societății în cursul anului 2023, este esențial să fie analizați câțiva indicatori cheie care reflectă performanța și direcția în care compania se îndreaptă. În primul rând, în 2022 cifra de afaceri a fost în valoare de 57.764.560 de lei, în timp ce profitul a înregistrat suma de 3.178.914 lei. Totodată, investițiile în dezvoltare și îmbunătățiri s-au ridicat la 948.986 de lei.
Comparând aceste cifre cu cele din anul 2023, observăm o creștere semnificativă în performanța financiară. Cifra de afaceri a înregistrat o ascensiune notabilă, ajungând la 70.938.793 de lei, reflectând astfel o creștere a activității și a vânzărilor ALBRAU PROD. În ciuda acestei creșteri, profitul a rămas relativ constant, înregistrând o valoare de 3.899.612 lei. Totuși, o schimbare semnificativă s-a înregistrat în ceea ce privește investițiile. În 2023, compania a direcționat un total de 10.848.684 lei către investiții, o sumă considerabil mai mare decât în anul precedent.
Cifra de afaceri din 2023 a ALBRAU PROD a înregistrat o ascensiune notabilă, ajungând la 70.938.793 lei, reflectând astfel o creștere a activității și a vânzărilor
În perioada următoare, ALBRAU PROD va investi în recuperarea produselor reziduale, produse care au impact negativ asupra mediului și va transforma aceste produse în prieteni ai mediului. Vor fi realizate investiții în diversificarea producției, așa fel încât să poată surveni și o creștere pe orizontală.
„Toate aceste cifre indică un trend ascendent în ceea ce privește performanța financiară a societății noastre în anul 2023. Creșterea cifrei de afaceri sugerează o extindere a activității și o mai mare implicare pe piață, în timp ce investițiile substanțiale demonstrează angajamentul nostru continuu față de inovare și dezvoltare. Totodată, menținerea unui nivel constant al profitului reflectă o gestionare eficientă a resurselor și a costurilor, în ciuda provocărilor și schimbărilor din mediul economic și politic”, a declarat, în încheiere, dna. Luminița Martin, Director General ALBRAU PROD.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/provocari-actuale-din-sectorul-fmcg/