Amenda eMAG

eMAG, amendată de Consiliul Concurenţei cu 6,7 milioane de euro

29.12.2020

Amendă eMAG. Consiliul Concurenței a sancționat compania Dante International SA cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace și a impus companiei o serie de măsuri corective pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de fapte.

Amendă eMAG. Investigaţie

În urma investigației declanșate la sfârșitul anului 2017, Consiliul Concurenței a constatat că Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online eMAG Marketplace (www.eMAG.ro) a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 – iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă.

În acest fel, s-au limitat ofertele partenerilor afiliați eMAG.ro. Acest lucru a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă.

Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii.

Amendă eMAG. Măsuri

Pentru ca aceste fapte să nu se mai repete, autoritatea de concurență a impus companiei să adopte o serie de măsuri privind algoritmii utilizați de platformă. Astfel, Dante are obligația să informeze complet și corect comercianții parteneri asupra modului de funcționare a algoritmilor, cum ar fi :

  • cei de listare
  • cei de poziționare a produselor pe platformă

De asemenea, eMAG trebuie să limiteze intervențiile manuale în funcționarea algoritmilor relevanți.

Gestionarea datelor

În același timp, eMAG trebuie să dezvolte modificări ale structurii organizaționale, să creeze un sistem de gestionare a datelor colectate și stocate prin intermediul platformei, astfel încât accesul la aceste date agregate să se realizeze în mod nediscriminatoriu. Totodată, compania trebuie să-și îmbunătățească politica de soluționare a plângerilor, prin crearea unui set de bune practici în administrarea relației cu participanții la platformă.

Citeşte şi Programul Tezaur 2021: Românii pot cumpăra titluri de stat începând cu 4 ianuarie

 

 

Citiți și despre: