FMCG

ANNABELLA

ANNABELLA Group, o poveste de succes

01.01.2024

În 2023, rețeaua ANNABELLA și-a extins prezența la nivel național și și-a diversificat businessul prin lansarea primului său parc de retail. Cu peste 30 de ani de activitate, Grupul ANNABELLA reprezintă cu siguranță unul dintre giganții din industria alimentară și a băuturilor din România, oferind sub bine-cunoscutul brand RÂURENI o diversitate impresionantă de produse pentru clienții săi din întreaga lume, dar și servicii de retail la standarde moderne, prin rețeaua de magazine ANNABELLA.

Pentru Grupul ANNABELLA, rețeta succesului a fost și rămâne în continuare atenția acordată clienților, întipărită în ADN-ul întregului grup.

Tocmai această abordare și nevoia de acomodare a unor cerințe din ce în ce mai complexe ale clienților au condus la dezvoltarea robustă a businessului ANNABELLA, ajungând în prezent unul dintre jucătorii semnificativi din industria alimentară și a băuturilor din România – prin brandul RÂURENI – dar și unul dintre leaderii pieței regionale de retail, cu un cuvânt important în dezvoltarea acesteia, prin rețeaua de magazine ANNABELLA.

În aceeaşi linie şi pornind de la aceeași filosofie de business, succesul rețelei ANNABELLA se regăsește în viziunea specifică grupului, centrată pe client, misiunea companiei devenind aceea de a oferi o experiență plăcută de cumpărături și un portofoliu bogat și variat de produse, încurajând totodată fidelizarea clienților.

ANNABELLA preia magazinele Best Market din Dâmbovița

În luna iulie a anului trecut, ANNABELLA a cumpărat cele 12 magazine deținute de retailerul Best Market, asigurându-și astfel prezența și în județul Dâmbovița. Tranzacția, una dintre cele mai mari din retailul alimentar, este, în același timp, cel mai important deal între doi jucători autohtoni.

Anul 2023 a marcat, de asemenea, expansiunea şi diversificarea businessului ANNABELLA prin dezvoltarea şi lansarea primelor parcuri de retail, care oferă acces la toate facilităţile comerţului modern în comunităţi locale mai mici, precum Horezu.

Cu peste 30 de ani de activitate, Grupul ANNABELLA reprezintă cu siguranță unul dintre giganții din industria alimentară și a băuturilor din România

„Această preluare a reprezentat un moment semnificativ în dezvoltarea reţelei noastre, reconfirmând punctul de maturitate în care ne aflăm, după 30 de ani de dezvoltare, reinventare continuă și inovare a rețetelor clasice ale retailului tradițional. Suntem bucuroşi că ANNABELLA este în prezent un model de business rezilient care trece încercările vremurilor şi care îşi continuă misiunea de a oferi în regiune servicii de retail la cele mai înalte standarde, inovând, testând modele noi şi contribuind la construcţia unei pieţe regionale cât mai competitive”, ne-a declarat doamna Dorina Mutu, Director General ANNABELLA.

ANNABELLA operează în trei formate diferite

Cu o gamă variată de produse, de la fructe proaspete la articole non-alimentare specializate, magazinele ANNABELLA operează în trei formate diferite și dispun de un număr considerabil de unități de stoc (SKU), cuprins între 5.000 și 14.000 în fiecare magazin.BOROMIR

Astfel, ANNABELLA reușește să pună la dispoziția clienților o gamă variată de produse, capabile să satisfacă cerințele unui public extrem de variat. Astăzi, mai bine de 100.000 de clienți trec zilnic pragul magazinelor rețelei în căutarea produselor preferate, fiind deja obișnuiți cu o experiență de cumpărături proiectată cu grijă pentru a le răspunde așteptărilor în materie de cumpărături moderne.

Peste 100.000 de clienți trec zilnic pragul magazinelor rețelei ANNABELLA

„La ANNABELLA diferenţa vine, în primul rând, din experiența de cumpărături pe care o oferim clienţilor noştri, iar aceasta trebuie să fie întotdeauna cât mai plăcută și eficientă. Este un obiectiv important pentru care alocăm resurse semnificative şi dezvoltăm procese menite să optimizeze şi să facă tot mai plăcute vizitele clienţilor noştri în magazinele ANNABELLA. Am început să implementăm un sistem de planograme în câteva magazine pentru a putea gestiona categoriile de marfă mai eficient, cât şi pentru o mai mare claritate pentru furnizori şi, bineînţeles, pentru clienţi.  Dorim să replicăm modelul în toate magazinele din reţeaua noastră. De asemenea, 2024 va marca încă un pas important prin completarea experienței de cumpărături și cu componenta digitală/e-commerce, prin lansarea magazinului ANNABELLA online”, precizează domnul Alexandru Jitaru, Director de Marketing ANNABELLA.

Povestea ANNABELLA are la bază două ingrediente cheie

Povestea ANNABELLA are la bază două ingrediente cheie. Pe de o parte, modestia, dar și ambiția inovatoare a fondatorilor săi, Dorina și Dan Mutu. Deși inițial compania a început cu un singur magazin de fructe și legume și cu resurse extrem de limitate, cei doi fondatori au învățat rapid să se adapteze cerințelor consumatorilor și evoluției pieței. Astfel, în 1996, au deschis al doilea magazin de fructe și legume, extinzându-și portofoliul. În 1999, cei doi au achiziționat o fabrică locală de conserve de fructe și legume, punând bazele unei noi linii de business ce avea să fie dezvoltată și dusă la nivelul următor nouă ani mai târziu, prin achiziția bine-cunoscutei fabrici de conserve RÂURENI.

Pasiunea pentru retail și pentru domeniul în care au ales să își desfășoare activitatea a putut fi observată chiar de la început. În 2001, au deschis primele supermarketuri în Vâlcea, marcând, în acest fel, o etapă semnificativă în evoluția companiei. Însă, cu intrarea marilor lanțuri de retail internațional pe piață, competiția a devenit acerbă. Prin urmare, fondatorii au fost nevoiți să depună toate eforturile pentru a face față noilor provocări, ceea ce i-a adus azi în situația de a extinde rețeaua până la un număr de peste 120 de magazine în regiunile Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița, ANNABELLA devenind astfel un lanț național consolidat și extrem de apreciat.

În 2001, ANNABELLA a deschis primele supermarketuri în Vâlcea, marcând în acest fel o etapă semnificativă în evoluția companiei

În 2008, ANNABELLA și-a extins portofoliul odată cu achiziționarea RÂURENI, una dintre cele mai renumite fabrici din România, cu o istorie îndelungată în producerea de gemuri, dulcețuri, compoturi, suc de mere, dar și conserve din legume.

Fabrica RÂURENI, o bijuterie în coroana ANNABELLA

Cu o istorie impresionantă în domeniul producției de conserve alimentare, dar și cu unul dintre cele mai îndrăgite branduri de către români, fabrica RÂURENI reprezintă o bijuterie în coroana ANNABELLA. Cu o tradiție care începe în 1920, RÂURENI este cunoscută pentru conservarea fructelor și legumelor după rețete autentice. În 2008, când ANNABELLA a preluat fabrica, au fost realizate investiții semnificative în modernizare și tehnologizare, dezvoltându-se capacitatea de producție, dar fără a se pierde însă din autenticitatea rețetelor și produselor.

Portofoliul de produse RÂURENI de astăzi este impresionant și cuprinde peste 150 de produse, de la dulcețuri, gemuri și sucuri la legume proaspete conservate și specialități gourmet.

Compania se mândrește cu faptul că produsele sale sunt create cu ingrediente naturale, urmând rețete autentice, fără scurtături sau ingrediente artificiale. Brandul RÂURENI se mândrește că „pune natura în borcane” și că toate produsele lor sunt create cu multă grijă și respect pentru rețetele de odinioară.

Portofoliul de produse RÂURENI de astăzi este impresionant și cuprinde peste 150 de produse, de la dulcețuri, gemuri și sucuri la legume proaspete conservate și specialități gourmet

Pentru a asigura produse cu ingrediente sănătoase și de calitate, atât la RÂURENI, cât și în magazine, ANNABELLA a achiziționat propriile terenuri agricole. Astfel, compania deține peste 660 de hectare de teren în portofoliu, unde cultivă o varietate de fructe și legume, asigurând, în acest fel, aprovizionarea cu materii prime proaspete și de calitate controlată pentru produsele lor.

„Un aspect important la nivelul întregului grup ANNABELLA îl reprezintă controlul asupra calității fructelor și legumelor utilizate în produse sau comercializate în rețeaua noastră. Acesta este motivul pentru care au fost realizate investiții semnificative în echipamente agricole avansate și sere, asigurând astfel o aprovizionare constantă în timpul sezoanelor de recoltare. În plus, această abordare sub conceptul from farm to table ne permite să monitorizăm calitatea și originea fructelor și legumelor comercializate, în avantajul clienților”, mai spune Directorul de Marketing.

LA RÂURENI, ingredientele vorbesc de la sine

De-a lungul timpului, clienții s-au convins de faptul că produsele oferite de RÂURENI sunt gustoase, din ingrediente naturale și create după rețete tradiționale permanent îmbunătățite. În plus, calitatea excepțională este conferită de ingrediente cu trasabilitate și selectate manual. Cu cele 660 de hectare de teren în portofoliu, RÂURENI își acoperă în mod semnificativ necesitățile pentru fructe și legume proaspete.

Modernizarea și extinderea continuă sunt două elemente cheie ale strategiei grupului, motiv pentru care ANNABELLA continuă investițiile atât în activitatea de producție și în dezvoltarea brandului RÂURENI, cât și în cea de retail prin expansiunea rețelei ANNABELLA și modernizarea formatelor de magazine și chiar lansarea de noi concepte de retail sub brandul ANNABELLA.

ANNABELLA continuă investiții atât în activitatea de producție și în dezvoltarea brandului RÂURENI, cât și în cea de retail

„Prin tot ceea ce facem în grupul ANNABELLA și prin ceea ce oferim clienților noștri, de la produsele RÂURENI, la experienţele de shopping modern, chiar şi în cele mai mici comunităţi, încercăm să facem o diferenţă. Ne dorim să avem un impact pozitiv, să punem la dispoziţia românilor produse de cea mai bună calitate, realizate cu respect în România, din legumele şi fructele noastre verificate cu grijă, crescute în solul nostru şi realizate  după reţete cu care am copilărit. Ne propunem, prin reţeaua de magazine ANNABELLA, să aducem în cât mai multe comunităţi standardele comerţului modern și bucuria de a face cumpărături în magazine bine organizate, care să ofere cu fiecare vizită, pe lângă produse proaspete şi de o calitate excelentă, o experienţă cât mai plăcută a cumpărăturilor.”, menționează Directorul de Marketing.

Un viitor promițător în industria FMCG din România

Cu un accent important pus pe satisfacția clienților, calitatea produselor și angajamentul față de comunitate, Grupul ANNABELLA dorește să își continue traiectoria ascendentă și să reprezinte și pe viitor un reper important în industria FMCG din România. Misiunea de a oferi o experiență plăcută de cumpărături și o diversitate impresionantă de produse rămâne neschimbată și în perioada următoare.

„Grupul ANNABELLA reprezintă nu doar o poveste de succes, ci și un exemplu al valorilor fundamentale ale respectului pentru calitate și origine. Cu o istorie bogată și o abordare orientată spre viitor, ANNABELLA continuă să-și servească clienții și să contribuie la dezvoltarea comunității, consolidându-și poziția de lider în industria FMCG din România”, a declarat, în încheiere, domnul Alexandru Jitariu, Director de Marketing ANNABELLA.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/dm-performeaza-pe-toate-planurile/