Barleta, 25 de ani de experiență în ambalaje

01.12.2019

Compania își propune să se adapteze constant la nevoile în schimbare ale clienților și la tendințele industriei. Pentru BARLETA, 2019 a fost un an esențial, având în vedere faptul că cifra de afaceri a crescut cu 17%, iar numărul de pungi fabricate cu 10%, ajungând la circa 500 de milioane. În acest an, BARLETA a stabilit noi relații și parteneriate, iar compania a continuat să se dezvolte, oferind valoare adăugată clienților.

„În 2019, suntem mândri să sărbătorim 25 de ani de parteneriat de încredere pe termen lung cu colegii, clienții și furnizorii noștri, rămânând angajați să distribuim calitate și excelență, folosind tehnologiile de ultimă generație pe piețele unde suntem prezenți”, ne-a declarat Dl. Ing. Florin Adrian Dimofte, Director Marketing Vânzări BARLETA.

Anul acesta, BARLETA a inițiat un proiect de marketing cu scopul de a își îmbunătăți prezența în mediul online.

Compania a investit în dezvoltarea site-ului existent al companiei, www.barleta.ro, cât și în dezvoltarea unui magazin online: magazin.BARLETA.ro. Totodată, produsele BARLETA pot fi achiziționate acum și prin intermediul platformelor eMAG și Doraly.

Ca lider în piața ambalajelor de hârtie, compania își propune să se adapteze constant la nevoile în schimbare ale clienților și la tendințele industriei. Din acest motiv, BARLETA este în permanență în căutarea inovației.

Noi produse marca BARLETA

Viziunea companiei s-a reflectat în achiziția unui nou utilaj performant, de la compania Newlong Industrial Company Limited, producător de top în industria producătoare de utilaje destinate confecționării ambalajelor. Această mașină produce pungi și sacoșe cu mâner plat, ceea ce permite introducerea în portofoliul BARLETA a unui nou produs, care se va adresa sectorului de confecții mici și catering. De asemenea, investiția începută în anul 2018 s-a concretizat anul acesta într-un nou spațiu de depozitare a materiei prime, în imediata apropiere a secției de producție.

În cei 25 de ani de activitate, compania a acumulat suficientă experiență, astfel încât a ajuns să identifice și să răspundă din ce în ce mai bine nevoilor clienților.

„Am învățat cât de important este un ambalaj pentru clienții noștri. În primul rând, ambalajul are rolul de a menține produsul într-o stare cât mai bună și de a preveni deteriorarea produsului în timpul transportului și depozitării”, menționează Directorul de Marketing și Vânzări.

Acest rol de protecție a fost asigurat în timp prin folosirea tehnologiei de ultimă generație și prin optimizarea proceselor de producție, care contribuie la livrarea unor produse de calitate.

Ambalajul, identitatea fiecărui produs

Pe lângă rolul de a proteja produsul, ambalajul are puterea de a influența și vânzarea acestuia. Ambalajul reprezintă identitatea oricărui produs și poate comunica multe lucruri, de la ceea ce poate face produsul pentru consumatori și până la valorile companiei. Este un instrument crucial de marketing și comunicare, pentru că el poate crește conștientizarea și valoarea produsului pe piață, ajutându-l să iasă în evidență și să atragă atenția consumatorului.

Pentru aspectul ambalajului, BARLETA și-a dezvoltat și îmbunătățit activitatea de consultanță în alegerea soluției optime pentru ambalarea produselor clienților.

Împlinirea celor 25 de ani de activitate a companiei BARLETA a fost marcată prin realizarea unui eveniment aniversar, prilej cu care compania și-a arătat recunoștința, respectul și aprecierea față de clienții, furnizorii și partenerii alături de care a evoluat de-a lungul timpului.

În prezent, cele mai bine vândute produse din portofoliul companiei sunt sacoșele cu mâner plat, sacoșele cu mâner răsucit și sacii din hârtie cu mâner interior. Aceste trei tipuri de produse reprezintă aproximativ 40% din totalul cifrei de afaceri.

Periodic, compania își face cunoscute ofertele speciale pe site-ul companiei www.BARLETA.ro, dar și în magazinul online www.magazin.BARLETA.ro și pe platformele eMAG și Doraly.

„Pentru următoarea perioadă, BARLETA se va concentra pe dezvoltarea activităților de export, dezvoltarea portofoliului de produse, realizarea de investiții în cercetare și inovare, având grijă să mențină în permanență cea mai bună calitate a ambalajelor și să livreze excelența clienților companiei”, afirmă Dl. Dimofte.

Importanța protecției mediului

În acest moment, repezentanții companiei au remarcat faptul că există un interes în creștere pentru protejarea mediului înconjurător la nivelul populației, interes care ar putea fi susținut și încurajat prin realizarea mai multor campanii de conștientizare a efectelor pe care ambalajele care nu sunt biodegradabile le pot avea asupra mediului.

România s-a aliniat cerințelor europene, luându-și angajamentul de a reduce impactul ambalajelor și deșeurilor de ambalaje asupra mediului înconjurător, stimulând în acest fel creșterea și dezvoltarea pieței ambalajelor biodegradabile.

Adoptarea politicilor Uniunii Europene privind gestionarea produselor compostabile și refolosirea lor sau transformarea lor într-un îngrășământ bioenergetic și redarea lor în natură vor încuraja populația în direcția luării unor măsuri pentru protecția mediului, pentru a putea avea un trai sănătos.

În ceea ce privește responsabilitatea față de mediu, compania a implementat proceduri cu privire la colectarea selectivă a deșeurilor, iar angajații societății sunt instruiți și sprijiniți să respecte regulile de bune practici privind mediul înconjurător. Din acest motiv, BARLETA a participat în anul 2018 la evenimentul Let’s do it Romania, la strângerea deșeurilor de pe o platformă aleasă.

Strategia din perioada următoare a companiei BARLETA

BARLETA urmărește să fie un angajator axat pe flexibilitate, incluziune, colaborare, sănătate și bunăstare, punând oamenii în centrul activității sale. Dispunând de o forță de muncă motivată și talentată, dar dorind să atragă și noi talente și să creeze un loc atractiv și interesant de lucru, compania își propune să susțină cât mai mult dezvoltarea oamenilor și a echipelor, oferindu-le posibilitatea participării la training-uri, cursuri de dezvoltare personală și profesională și teambuilding-uri.

În prezent, echipa BARLETA este alcătuită din peste 200 de persoane.

Angajații au acces la o serie de beneficii care vin în completarea salariilor. La BARLETA sunt oferite abonamente care facilitează accesul la activități sportive precum înot, tenis de masă, fitness, precum și participarea la diverse training-uri de dezvoltare profesională și personală.

Campanii de responsabilitate socială

BARLETA investește în oameni prin intermediul parteneriatului realizat cu Fundația de Sprijin Comunitar FSC. Totodată, în parteneriat cu ADL Bacău, BARLETA a participat în cadrul evenimentului Săptămâna europeană a mobilității Bacău.

Compania s-a implicat și într-un proiect realizat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 – Parteneriat pentru stagii de practică – Primul pas pentru o carieră în industria alimentară, codul Mysmiss 108612, în parteneriat cu Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, dar a înființat și un Centru de practică pentru Facultatea de Inginerie, pentru a pune la dispoziția studenților un spațiu dotat cu mașini-unelte și SDV-uri.

BARLETA sponsorizează și se implică în programe și proiecte umanitare care sprijină sănătatea, bunăstarea și dezvoltarea copiilor și tinerilor din orașul Bacău.

În plus, compania a derulat un proiect cu o universitate cu profil de design și printing din Republica Moldova,  prin intermediul căruia o serie de studenți și-au efectuat stagiile de practică pe o perioadă de 3 luni la BARLETA.

Strategia de viitor a companiei BARLETA

Evoluția din 2018 a fost extrem de favorabilă, având în vedere că BARLETA a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri față de anul anterior cu aproximativ 15%, iar perspectivele în ceea ce privește anul 2019 sunt peste așteptările inițiale, tendința fiind de a depăși pragul de creștere de 10% propus inițial.

„Pentru următoarea perioadă, ne propunem să dezvoltăm mai multe parteneriate cu distribuitori naționali, să dezvoltăm sectorul activităților de export, să realizăm investiții în cercetarea metodelor de reciclare a deșeurilor rezultate în urma proceselor de producție, având grijă să menținem în permanență cea mai bună calitate a ambalajelor noastre”, afirmă în încheiere Directorul de Marketing și Vânzări, Dl. Ing. Florin Adrian Dimofte.

 

 

Citiți și despre: