Barta Ati

Barta Ati, de la o afacere de familie la o companie de succes

01.08.2020

Pe parcursul a peste 25 de ani, compania a devenit una dintre cele mai mari societăți din domeniul comerțului din nord vestul României. În 1994, pe o piață comercială românească în plină tranziție, un tânăr antreprenor sătmărean punea bazele unei mici afaceri de familie care, ulterior, pe parcursul a peste 25 de ani, va deveni una dintre cele mai mari companii din domeniul comerțului din nord vestul României.

După câțiva ani de comerț ambulant, se deschide în 1998 primul magazin alimentar al companiei. Acesta a fost momentul în care soții Ludovic și Elisabeta Barta au pășit pe drumul retailului tradițional, pornind astfel construcția uneia dintre cele mai importante rețele de magazine existente azi în zona de nord vest a țării.

În paralel cu dezvoltarea rețelei de magazine, în 2001 s-a trecut și la vânzările en-gros printr-un depozit de 400 mp, acesta devenind ulterior o bază logistică pentru optimizarea aprovizionării rețelei proprii de retail. Realizând oportunitățile oferite de piața sătmăreană, tot din acest depozit s-a început și distribuția, activitate cu o pondere semnificativă în cifra de afaceri a firmei.

Firma Barta Ati este unul dintre cei mai renumiți retaileri din Satu Mare, care a devenit cunoscut pe plan local pentru promptitudinea și amabilitatea cu care își deservește clienții

În prezent, rețeaua de retail a ajuns la un număr de 18 magazine, dintre care 3 funcționează în regim C&C. Aceste magazine însumează o suprafață de vânzare de peste 6.000 mp, comercializează un număr de peste 12.000 SKU (număr care variază în funcție de suprafața fiecărui magazin), cifra de afaceri a magazinelor fiind în 2019 de 62 de milioane de lei, în creștere față de 2018 cu 12%.

Dezvoltarea continuă a rețelei Barta Ati

Cele mai noi magazine, Satu Mare, str. Gabriel Georgescu (150 mp) și cel de-al doilea, din localitatea Viile, Satu Mare (250 mp), vin ca dovadă a preocupării pentru dezvoltarea continuă a rețelei. Datorită investițiilor în clădiri, designul interior, sortimentația deosebit de variată, precum și grație prețurilor atractive, magazinele nou deschise au fost repede acceptate de către consumatorii din zonele respective, obținând rezultate optime într-un timp foarte scurt de la momentul deschiderii.

Prin apartenența la franciza CBA, magazinele Barta Ati se disting în peisajul comercial local, beneficiind de o gamă largă de produse marcă proprie, produse care în timp au devenit branduri regionale, oferind astfel consumatorilor alternative față de brandurile naționale consacrate. Tot pentru a atinge un grad cât mai înalt de satisfacție al clienților, compania consideră foarte importantă colaborarea cu producătorii locali și furnizorii de mărfuri proaspete.

Prin apartenența la franciza CBA, magazinele Barta Ati se disting în peisajul comercial local, beneficiind de o gamă largă de produse marcă proprie

În vederea gestionării performante a magazinelor și a transferului mărfurilor de pe platforma logistică spre magazine, compania Barta Ati a stabilit și consolidat parteneriate cu jucători importanți pe piața de software.

„Barta Ati se bazează în primul rând pe sortimentație, pe politica de preț și serviciile prestate. Întrucât puterea de cumpărare a clienților este destul de redusă, un aspect foarte important în decizia de cumpărare pentru client este reprezentat de preț. Ofertele săptămânale, pe o piață în permanentă schimbare, reprezintă doar una dintre metodele prin care firma Barta Ati continuă să atragă atenția consumatorilor”, ne-a decalart Dl. Dorgai Szabolcs, Director Rețea Magazine Barta Ati.

Un alt aspect deosebit de important pentru Barta Ati este reprezentat de interacțiunea directă cu clienții, acesta fiind unul dintre atuurile pe care comercianții independenți le au în fața marilor jucători.

Platforma logistică folosită de companie permite continuarea procesului de extindere

Extinderea continuă a rețelei de retail nu ar fi posibilă fără o platformă logistică adecvată. Strategia de dezvoltare și extindere a acestui sector al activității a determinat achiziția, în anul 2015, a unei unități dezafectate a Friesland, locație care a permis extinderea suprafeței de depozitare cu peste 3.000 mp.

„Din dorința de a crește eficiența operațiunilor desfășurate și de a obține o vizibilitate crescută a acestora, managerii Barta Ati au căutat să implementeze soluții complete, capabile să gestioneze toate componentele afacerii. În prezent sunt gestionate peste 20.000 de produse comercializate prin intermediul a 2 depozite mari, 3 cash&carry și 14 magazine. Un loc important în oferta companiei este ocupat de gama de produse oferite sub marcă proprie sub brandul „GEVIDO”, precizează Dl. Szabolcs.

Platforma logistică folosită de companie permite continuarea procesului de extindere

Creșterea capacității de depozitare a permis totodată dezvoltarea sectorului de distribuție, activitate în care sunt implicați peste 50 de angajați. Pentru desfășurarea acestei activități se folosește un parc auto de peste 30 mașini.

Printre partenerii cei mai importanți din portofoliul distribuției se regăsesc brandurile  Coca Cola, Borsec, Alexandrion, Tuborg sau  Boromir.

Afacerea construită de soții Barta i-a implicat și pe cei mai tineri membrii ai familiei, care și-au adus contribuția în ceea ce privește managementul Barta Ati. Cei doi fii ai cuplului fondator, Ludovic Barta Jr. și Attila Barta, au adus în companie acea energie și elan specifice vârstei, dar și suflarea de prospețime atât de necesară oricărei companii care își dorește să evolueze și să rămână în topul preferințelor clienților. În plus, cei 2 reprezentanți ai tinerei generații și-au îmbogățit experiența profesională și au contribuit, în același timp, la dezvoltarea afacerii ale cărei baze au fost puse de părinți.

Criza recentă generată de pandemia de COVID-19 a determinat CBA NORD VEST și Barta Ati să se implice în comunitate și să își aducă aportul la managementul unei situații de criză. Astfel, cele 2 companii s-au mobilizat pentru a-i ajuta pe cei din linia întâi în lupta împotriva COVID-19 prin intermediul unor donații în valoare de 80.000 de euro. Donațiile au fost realizate sub forma a zeci de mii de măști medicale, mănuși de nitril, viziere, combinezoane și dezinfectanți.

Barta Ati, una dintre companiile de top din domeniul distribuției

Barta Ati a reușit să se impună pe piața locală ca fiind una dintre companiile de top din domeniul distribuției. Rezultatele bune în activitate, obținute de la înființare și până în prezent, s-au datorat unei politici de orientare către clienți.

„S-a vizat, încă de la început, satisfacerea la un nivel optim a necesităților clienților, acordând o atenție deosebită tuturor elementelor importante: portofoliu de produse recunoscute, prețuri competitive, distribuție optimă”, explică Dl. Dorgai.

Astfel, chiar dacă în anul 2019 nu s-a mai înregistrat creșterea estimată a cifrei de afaceri ca urmare a reorganizării distribuției, faptul că s-a obținut un profit net de peste 1 milion de Euro, pentru al cincilea an consecutiv, reprezintă dovada unui management eficient, atent planificat, dar și viitoare posibilități de dezvoltare pe baze solide.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/paco-supermarkets-lanseaza-un-nou-serviciu-delivero/

Citiți și despre: