Paco supermarkets

PACO SUPERMARKETS lansează un nou serviciu telefonic: DeliveRo

01.06.2020

Avantajul sistemului este acela că poate fi accesat și de persoane fără conexiune la internet, fără abilități IT sau de persoane în vârstă. PACO SUPERMARKETS, unul dintre cei mai puternici retaileri independenți din România, care și-a mărit recent numărul de magazine din rețea prin deschiderea altor 3 magazine în Focșani, și-a concentrat eforturile din ultima perioadă înspre dezvoltarea companiei, valoarea investițiilor realizate pe parcursul anului 2019 depășind suma de 600.000 de euro.

Deși s-a confruntat cu provocări numeroase în perioada 2019-2020, compania a reușit să atingă obiectivele propuse, chiar dacă nu s-a respectat întocmai calendarul prognozat al inaugurărilor de magazine.

„În luna noiembrie 2019, unul dintre supermarketurile noastre (cel mai mare – Paco Gară Supermarket) a fost afectat grav de un incendiu, lucru care ne-a frânat mult dezvoltarea. Am reușit totuși să realizăm ce ne-am propus, în schimb au fost întârziate destul de mult deschiderile de magazine prognozate”, ne-a declarat Dl. Feliciu Paraschiv, Director General Paco Prod Serv.

Paco SUPERMARKETS a mai deschis 3 magazine în Focșani, cu suprafețe totale între 350 și 600 mp, în zone cu vad comercial excelent

Cele 3 magazine din Focșani au suprafețe totale între 350 și 600 mp și sunt ideal amplasate din punct de vedere al vadului comercial, respectiv Paco Brăilei Supermarket, Paco Central  Supermarket și Paco Petrești Supermarket, situat într-un cartier nou, rezidențial, la ieșirea din Focșani. În plus, s-a investit în remodelarea celui mai mare supermarket al rețelei – Paco Gară Supermarket, cu o suprafață totală de 1.000 mp, distrus complet la interior de incendiu.

15 supermarketuri de proximitate pe piața din Vrancea

În prezent, compania activează numai pe piața din Vrancea, numărând nu mai puțin de 15 supermarketuri de proximitate și peste 400 de angajați. Valoarea investițiilor cumulate a depășit suma de 600.000 de euro numai în anul 2019.

„Suntem mulțumiți de cifrele realizate, având în vedere faptul că printr-o mobilizare exemplară a colectivului am reușit să refacem supermarketul distrus de incendiu, lucrând în paralel și la cel ce urma să fie deschis conform planificărilor”, continuă Directorul General. O adevărată performanță este reprezentată de faptul că ultimele două supermarketuri au fost deschise la o zi distanță unul față de celălalt.

Compania a resimțit din plin impactul crizei generate de COVID-19, dar și-a ajustat activitatea în funcție de situație, astfel încât clienții supermarketurilor, precum și echipa, să fie întotdeauna pe primul plan. Toate departamentele companiei au fost greu încercate în ultimele săptămâni, dar presiunea a fost resimțită puternic la nivelul personalului din magazine. În același timp, s-a putut observa tendința de creștere a activității, adică mai multe vânzări, încă de la debutul perioadei de criză.

Criza generată de COVID-19 și-a pus amprenta asupra tuturor departamentelor companiei

Creșteri de 30-40% față de media zilnică

De la jumătatea lunii martie, s-au înregistrat creșteri importante ale volumului de vânzări în rețeaua de supermarketuri Paco, creșteri de 30-40% față de media zilnică, și chiar de până la 70-80% în anumite magazine. Numărul de clienți zilnici nu a crescut cu mai mult de 20%-30% față de media pentru această perioadă, în schimb a crescut semnificativ valoarea bonului de cumpărături.

Alcoolul sanitar a avut o creștere de 6%, după ce a stagnat 9 luni, ca după câteva zile să aibă iarăși o creștere de 72%

Lămâile au crescut la importator cu 100% în câteva zile. La presiunea clienților, compania a recurs la informarea publicului cu privire la evoluția prețului de achiziție și vânzare la cele două produse pe paginile de socializare, astfel încât să existe o transparență totală în ceea ce privește prețurile practicate.

Aflați în linia I, toți membrii echipei Paco Supermarkets au făcut față cu brio provocărilor, rămânând pe poziție pentru a veni în sprijinul clienților și a le pune la dispoziție produsele și serviciile de care au avut nevoie. Compania a avut în vedere în primul rând protecția personalului propriu, astfel încât oamenii să rămână sănătoși, ei fiind resursa cea mai de preț a oricărui business. Pe de altă parte, managementul s-a preocupat și ca supermarketurile să fie bine aprovizionate, pentru a oferi populației produse la prețuri corecte, punând un accent deosebit și pe grija de a nu deveni centru de răspândire a bolii.

Preferințele consumatorilor români în perioada de criză

Clienții PACO SUPERMARKETS au avut un comportament diferit față de cel normal, cumva situat undeva între comportamentul de regulă specific sărbătorilor și cumpărăturile făcute cu prilejul unor evenimente nefericite din viața fiecăruia. Prețurile, brandurile sau promoțiile nu au mai fost un criteriu de selecție al produselor de pe raft în procesul de cumpărare, mai importante fiind disponibilitatea și poziționarea produselor pe raft.

„Lucrăm de mult la un proiect îndrăzneț pentru România, pe care am reușit să-l finalizăm înainte de pandemie. Am implementat în toate supermarketurile Paco sistemul Cashback , unic în România. Suntem singura rețea de supermarketuri unde shopperul poate extrage bani de pe card odată cu cumpărăturile făcute, fără comision, exact ca de la bancomat.  Probabil ca în curând sistemul va fi replicat în piață… Ne bucurăm că am putut lansa un concept care va schimba piața”, adaugă Dl. Paraschiv.

Compania a continuat și continuă să inoveze, indiferent de condițiile economice, adaptându-se pe parcurs și venind cu soluții eficiente la problemele oamenilor

Un nou concept de magazin online, DeliveRo

PACO SUPERMARKETS a dezvoltat un nou concept de magazin on-line, și anume un serviciu de livrări la domiciliu prin telefon, numit DeliveRo, prin intermediul căruia se fac livrări de produse din supermarketuri în tot județul Vrancea, pe bază de apel telefonic. Mai exact, un picker din magazin pune în coș pentru client în timp real produsele dorite de acesta, în timpul discuției telefonice. Avantajul sistemului este acela că poate fi accesat și de persoane fără conexiune la internet, fără abilități IT sau de persoane în vârstă. De asemenea, sistemul poate fi accesat de către oricine care, pentru a economisi timp, poate face o comandă telefonică în timp ce se află la volan, evident folosind un dispozitiv handsfree. Pot fi inițiate apeluri video cu pickerul pentru a vizualiza „în direct” produsele, lucru foarte folositor la alegerea fructelor și legumelor. Pentru a dezvolta această latură a businessului, în prezent, compania se află în discuții cu Food Panda, iar varianta proprie mobile app va fi disponibilă în câteva luni.

Avantajul sistemului este acela că poate fi accesat și de persoane fără conexiune la internet, fără abilități IT sau de persoane în vârstă

Chiar dacă online-ul prezintă o creștere importantă, în contextul actualei pandemii au fost necesare o serie de măsuri pentru protecția angajaților și clienților, măsuri complexe care evident au generat și costuri însemnate: au fost montate paravane de protecție, personalul dotat cu măști, viziere, mănuși, se folosesc soluții dezinfectante, s-a recurs la separarea fizică a turelor și interzicerea accesului persoanelor străine în birouri.

De asemenea, au fost implementate noi proceduri de igienizare a coșurilor, cărucioarelor, mânerelor ușilor sau a suprafețelor caselor de marcat.

Implicarea în comunitate în contextul pandemiei de coronavirus

PACO SUPERMARKETS este sponsor oficial al evenimentului „Mausolee pe bicicletă”, dar sponsorizează și concursuri și olimpiade școlare. În prezent, în condițiile în care pandemia ne-a schimbat cu totul modul de viață, de lucru, compania s-a orientat spre acordarea de ajutor celor care au avut cu adevărat nevoie, fără campanii de PR sau de comunicare.

„Până la urmă, a fi om înseamnă să îi ajuți pe cei din jur, și asta știm să facem cel mai bine, zi de zi, pentru fiecare dintre clienții noștri”

Din punctul de vedere al PACO SUPERMARKETS, piața nu-și va reveni repede în ceea ce privește consumul. Oamenii vor avea tendința să fie mai economi, mai chibzuiți. În plus, trecerea spre online este încă în perioada de tranziție, oamenii nefiind încă obișnuiți cu supermarketul on-line.

„Clienții au o nevoie de shopping fizic acum, după o perioadă așa de lungă de izolare, încât nici împătimiții de online nu vor mai cumpăra virtual o perioadă bună de timp. Online-ul va face parte din ce în ce mai mult din viitor, odată cu globalizarea, dar se va așeza treptat peste viețile noastre”, a declarat, în încheiere Dl. Feliciu Paraschiv, Director General Paco Prod Serv.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/paco-supermarkets-pregateste-deschiderea-magazinului-cu-numarul-13/

Citiți și despre: