Românii aşteaptă Black Friday 2018 cu buzunarele pline. Un studiu realizat de GPeC & Eureka Insights arată că 7 din 10 români economisesc bani, așteptând reducerile de Black Friday 2018 și de Sărbători pentru a face cumpărături.
Cei mai mulţi bani vor fi alocaţi pentru produsele şi serviciile din categoriile IT&C și Travel.
Studiul mai arată că doar 30% dintre respondenți s-au arătat neinteresați de campaniile de reduceri. Aceştia spun că fac cumpărături în mod uzual în perioada anterioară Black Friday (septembrie – noiembrie 2018).
Black Friday 2018: Cele mai dorite produse
Românii intenționează să cheltuiască cel mai mult pe produsele din gama IT&C, astfel:
- Laptopuri, telefoane și tablete: 1.472 lei
- TV / Audio-Video / Foto: 1.393 lei
- Electrocasnice: 986 lei
- PC, periferice și software: 628 lei
Black Friday 2018: Vacanţe
Vacanțele și călătoriile sunt cea de a doua categorie importantă pentru care românii sunt dispuși să cheltuiască sume importante. Mai exact, este vorba de un buget mediu de 1.460 lei, alocat în perioada următoare.
Pe următoarele locuri urmează produsele din categoria:
- Auto & Moto, incluzând polițele RCA (606 lei)
- produsele din categoria Home & Deco (548 lei),
- articolele de vestimentație (541 lei)
- cardurile cadou (454 lei),
- jocurile electronice și produsele pentru Gaming (373 lei)
- cosmeticele (294 lei)
Black Friday 2018: Jucării
Raportul mai arată că Românii vor cheltui, în medie, 273 lei pentru jucării și produse destinate copiilor sau bebelușilor. În acelaşi timp, pentru produsele din categoria Cărți, Birotică și Cadouri – bugetul este de 251 lei.
Pe ultimul loc în top se află produsele pentru adulți, românii fiind dispuși să cheltuiască doar 125 lei pentru acestea.
Black Friday 2018: Bugetul mediu
Bugetul mediu total alocat pentru cumpărarea de produse în perioada de Black Friday și Crăciun este de 2.718 lei. Din această sumă aproape jumătate este destinată cadourilor: 1.240 lei.
Conform studiului, aproape 30% din respondenți au participat în ultimii trei ani atât la reducerile de Black Friday, cât și la cele de Crăciun. Conform lor, gradul de satisfacție privind experiența de cumpărare este pe un trend crescător (de la 76% experiență pozitivă în 2016, la 80% în 2017).
Black Friday 2018: Nemulţumiri
Cu toate acestea, pentru cei care s-au declarat nemulțumiți de Black Friday 2017, principalele trei motive ale insatisfacției față de experiența de cumpărare sunt, în ordine:
- prețuri prea mari față de așteptările lor (31%)
- reducerile au fost percepute drept artificiale (27%)
- timpul de livrare a fost prea mare (20%)
Numai 17% dintre cei care au participat la campania de Black Friday 2017 nu mai intenționează să participe și anul acesta. Astfel, 83% dintre cei intervievaţi sunt, în continuare, interesaţi de promoțiile Black Friday 2018.
Black Friday 2018 data
Black Friday 2018 va fi organizat de către eMAG pe data de 16 noiembrie, majoritatea retailerilor alăturându-se acestei date.
În plus, de la această dată și până la Sărbătorile de Iarnă, toate magazinele online vor avea promoţii şi reduceri. Astfel, perioada noiembrie-decembrie este cea mai prolifică pentru comercianți. Aceste două luni le asigură aproximativ 25% din vânzările din întreg anul.
Black Friday: Vânzări de 200 de milioane de euro, în 2017
În 2017, numai în weekend-ul de Black Friday s-au înregistrat vânzări de peste 200 de milioane EUR.
Anul trecut, comerțul online din România a înregistrat cea mai mare creștere din Uniunea Europeană. Este vorba de o creştere de aproximativ 40% de la un an la altul. Astfel, s-a atins pragul de 2,8 miliarde euro, la final de an.
Piaţa de e-commerce din România: 4 miliarde de euro
Potrivit estimărilor, comerțul electronic din România va continua să crească vertiginos. Astfel, piaţa de e-commerce va ajunge spre pragul de 4 miliarde de euro la finalul lui 2018.
“Chiar dacă poate nu vom atinge acest prag în 2018, ne îndreptăm rapid spre 4 miliarde de euro și vorbesc doar despre e-Tail, adică produse fizice, palpabile, achiziționate online. Dacă am adăuga și serviciile (plăți de facturi, bilete de avion, bilete la spectacole etc.) care sunt majoritar plătite online prin card, atunci piața totală este deja mult mai mare”, spune Andrei Radu, Founder & CEO GPeC.
GPeC SUMMIT 2018 are loc pe 12-13 noiembrie
Aceste statistici privind piața de e-commerce vor fi discutate în cadrul GPeC SUMMIT 2018. Evenimentul are loc în perioada 12-13 noiembrie 2018.
GPeC SUMMIT 2018 este cel mai mare eveniment de profil din ţara noastră. Conferinţa va avea loc la București.
La eveniment sunt așteptați experți internaționali și autohtoni din domenii precum:
- Nir Eyal (autorul bestseller-ului Hooked)
- David Meerman Scott
- Brad Geddes
- Ross Simmonds
- Rusell McAthy
- Iulian Stanciu (CEO eMAG)
- Felix Pătrășcanu (Managing Partner FAN Courier)
- Valentin Radu (Founder Omniconvert)
Detalii despre GPeC SUMMIT găşiţi pe site-ul gpec.ro/gpec-summit-noiembrie/
Citeşte şi Riscurile aduse de majorarea salariului minim pe economie