Slide

Stiri: Retail

Black Friday 2018 vanzari

Black Friday 2018: Topul celor mai profitabile companii

16.11.2018

Black Friday 2018 vânzări. Reducerile din Vinerea Neagră ajută afacerile comercianților de electronice și electrocasnice să depășească pragul de 2 miliarde de euro (9,5 miliarde de lei), anul acesta. Creșterea vine pe fondul apetitului românilor pentru achiziții cu ocazia Black Friday și a sezonului de shopping de Crăciun, arată o analiză KeysFin.

În 2017, cifra de afaceri din acest sector a crescut cu 21% față de 2016, la 8,35 miliarde de lei, și cu 120% față de cea înregistrată în urmă cu cinci ani.

Black Friday 2018 vânzări. Mari speranțe

Retailul din România își pune mari speranțe în Black Friday. Este vorba de momentul din an în care se înregistrează cele mai mari vânzări, atât în magazine cât mai ales în online.

„Sărbătoarea cumpărăturilor a prins excelent în România, devenind deja o tradiție. În 2018, pe fondul creșterilor salariale și al extinderii gamei de oferte, estimăm un maxim al cifrei de afaceri sectoriale”, spun analiștii din cadrul KeysFin.

Black Friday 2018 vânzări. O piață foarte concentrată

Analiza a luat în calcul evoluția firmelor al cărui domeniu principal de activitate îl reprezintă comerțul cu amănuntul al articolelor și aparatelor electrocasnice, în magazine specializate (CAEN 4754). Studiul arată că această piață este una extrem de concentrată. Mai exact, există cinci firme care generează 93% din totalul cifrei de afaceri la nivel national.

„Comerțul de electronice și electrocasnice este unul foarte bine închegat în jurul unor investitori majori. Astfel, deși există peste 600 de companii la nivel național, prea puține dintre acestea reușesc să reziste în fața marilor jucători. Așa se explică de ce numărul firmelor a scăzut anul trecut cu 8% față de 2016 și cu 15% față de 2013. Estimăm că procesul de consolidare va continua, investițiile majore în rețelele de magazine, în logistică în general și mai ales în segmentul online, urmând să contribuie la coagularea pieței”, afirmă analiștii.

Black Friday 2018 vânzări. Afaceri

În 2017, liderul pieței este DANTE INTERNATIONAL SA (eMAG) cu o cifră de afaceri de 3,31 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 39,7% din totalul business-ului la nivel național.

În clasamentul celor mai importanți retaileri urmează:

  • ALTEX ROMANIA SRL, cu afaceri de 3,28 miliarde lei (39,4% cotă de piață),
  • FLANCO RETAIL SA (afaceri de 983 milioane de lei, 11,8% din total piață)
  • EURO GSM IMPEX SRL (113 milioane de lei, 1,4% cotă de piață)
  • GORENJE ROMANIA SRL (77,6 milioane de lei, 0,9% din total piață).

Black Friday 2018 vânzări. Cea mai profitabilă companie

În contextul în care eMAG s-a concentrat pe investiții importante, anunțând recent lansarea celui mai mare depozit din țara noastră, titlul de cea mai profitabilă companie a revenit ALTEX ROMANIA SRL, cu un profit de 48,7 mil. lei.

Topul celor mai profitabile firme din sector este completat de:

DOMO SRL (6,4 mil. lei)

FLANCO RETAIL SA (5,2 mil. lei)

NORDIC ROMAR SRL (4,9 mil. lei)

EURO GSM IMPEX SRL (4,3 mil. lei)

Cele mai profitabile 5 companii au generat, per total, 70,3% din profitul total al pieței.

Black Friday 2018 vânzări. Număr de angajați

Altex este liderul la acest capitol, cu 2.995 angajați. Compania este urmată de DANTE INTERNATIONAL SA (1.990 angajați), FLANCO RETAIL SA (1.509 angajați), EURO GSM IMPEX SRL (245 angajați) și NORDIC ROMAR SRL (221 de angajați).

Numărul de angajați din acest sector a crescut cu 10,5% față de 2016, la 8.800 de angajați în 2017.

„În acest sector, productivitatea muncii este de circa 900.000 de lei per angajat, una dintre cele mai mari din economie, un semnal foarte clar al nivelului de eficiență din acest sector. Iar productivitatea muncii continuă să crească, cu 10% față de 2016 și cu 70% față de 2013”, arată analiza KeysFin.

Citește și Rezistența la antibiotice, o problemă mondială