Brandul de angajator si procesul de recrutare

Cât de important este brandul de angajator pentru strategia de resurse umane?

14.02.2019

Opinia angajaților și a foștilor angajați despre companie reprezintă cel mai important aspect al brandului de angajator. Acestă concluzie a rezultat în urma unei cercetări realizată de compania My HR Lab, pe parcursul lunii ianuarie 2019.

Brandul de angajator este esențial în procesele de recrutare

O mare parte a oamenilor de resurse umane și a hiring managerilor (91%) consideră că brandul de angajator este esențial în procesele de recrutare.

În plus, 45% dintre companiile reprezentate de către cei intervievați lucrează, la ora actuală, la definirea și dezvoltarea brandului de angajator, în timp ce 40% dintre companii au deja un brand de angajator definit și cunoscut pe piața locală.

Ce aspecte atrag atenția candidaților?

Cele mai importante trei aspecte care atrag atenția candidaților sunt:

• Părerea angajaților și a foștilor angajați despre companie (67% dintre respondenți);
• Pachetul salarial și beneficiile (57% dintre respondenți);
• Oportunitățile de dezvoltare și avansare în carieră (52%).

Alte aspecte ale brandului de angajator care atrag atenția candidaților sunt:

• Renumele companiei (47%);
• Cultura organizațională (37%);
• Prezența și conținutul în social media (26%).

Cine a participat la studiu?

Dintre participanții la cercetare, 67% lucrează în companii multinaționale, 27% în companii locale și 9% în companii cu capital mixt.

În ceea ce privește industria pentru care recrutează, 32% caută candidați pentru companii active în IT&C, 19% pentru companii din domeniul serviciilor profesionale, 14% pentru producție, 11% pentru retail, 8% pentru industria BPO, 5% recrutează pentru companii din domeniul logistică și transport, în timp ce 11% recrutează pentru industrii precum: farma, financiar-bancar, oil & gas sau construcții.

My HR Lab este un business ‘’out of the box’’ lansat în țara noastră în anul 2015. Compania oferă workshopuri de HR interactive și consultanță HR creativă.

Misiunea My HR Lab este de a schimba modul în care specialiștii HR, managerii și toate persoanele implicate în procesele de resurse umane învață.

Până în prezent au participat la workshop-urile companiei nu mai puțin de 1300 de specialiști HR și manageri din peste 250 de companii prezente în țara noastră.

Citește și Lidl deschide două noi magazine. Unde sunt acestea situate?

 

 

 

Citiți și despre: