Cluj Business Campus, un mini-oraș al anului 2020

01.10.2020

Campusul este un proiect mixt, care include 3 clădiri de birouri, o componentă rezidențială cu 180 de apartamente și o varietate de posibilități pentru petrecerea timpului liber. Cluj Business Campus este astăzi un proiect mixt, care include 3 clădiri de birouri cu  o suprafață închiriabilă totală de 30.000 mp, o componentă rezidențială cu 180 de apartamente și multiple funcționalități, precum bistro, sală de fitness boutique, teren de fotbal, zone amenajate pentru sport în aer liber, zona de hamace și meditație, unități de învățământ (școală internațională, grădiniță internațională), stații de încărcare pentru mașini electrice și un rooftop panoramic.

Investiția totală în acest proiect a fost de 25 de milioane de Euro și are la bază o poveste de familie. Pentru a afla mai multe detalii, am stat de vorbă cu Dl. Vlad Buzoianu, CEO-ul Cluj Business Campus.

Care a fost evoluția CLUJ BUSINESS CAMPUS, de la înființare și până în momentul de față?

Dl. Vlad Buzoianu, CEO Cluj Business Campus: Cluj Business Campus face parte din povestea familiei mele. Pornind de la convingerea că viața la oraș poate să-ți ofere atât prosperitate materială, cât și armonie interioară și în relațiile cu ceilalți, ne-am propus să contribuim la revitalizarea comunităților urbane prin investiții durabile și principii moderne.

Astfel, în 2016, am completat oferta spațiilor de birouri cu încă o clădire și un ansamblu rezidențial, iar la începutul acestui an am finalizat cea de-a treia clădire de birouri și al doilea ansamblu rezidențial. În tot acest timp, am adăugat funcționalități diverse, interconectate, transformând Cluj Business Center în Cluj Business Campus – un mini-oraș al anului 2020.

Ce ne puteți spune despre acest concept de dezvoltare urbană hibridă?

VB: Adesea, viața la oraș înseamnă un compromis. Mai ales în orașele care cresc într-un ritm accelerat, așa cum este Clujul. Anticipând nevoile de creștere inteligentă a orașelor, dezvoltările de tipul celor multi-funcționale sau hibrid sunt sustenabile, accesibile, prietenoase cu mediul și cu comunitatea pe care o găzduiesc. Pe acest model, frecvent întâlnit în țările dezvoltate, a fost gândit Cluj Business Campus, o investiție de 25 de milioane de Euro.

Misiunea noastră este aceea de a le oferi membrilor comunității noastre un alt fel de a trăi: fără grabă, dar cu vitalitate. Cel mai mare beneficiu pe care îl au cei care aleg să trăiască sau să muncească în Cluj Business Campus este timpul. Multiplele funcționalități din campus reduc semnificativ nevoia de deplasare a rezidenților și le oferă șansa de a savura bucuriile mari și mici ale vieții: oaza verde din parcul campusului, facilitățile sportive, opțiunile culinare bogate din Bistro iar, dacă sunt părinți, își știu copiii în siguranță la grădinița sau școala cu curriculum internațional pe care le găsesc în campus.

În ce măsură reflectă acest proiect viziunea orașului viitorului? Cum contribuie la crearea unei comunități robuste și la oferirea unui stil de viață echilibrat?

VB: Locuitorii orașelor viitorului nu mai trebuie să aleagă între bunăstarea și confortul orașului și timpul lor liber. Având un mix de servicii la îndemână, prin proiectul Cluj Business Campus, le oferim membrilor comunității noastre timp pentru cei dragi și activitățile lor preferate.

Complementar cu dezvoltarea facilităților din campus, focusul nostru a fost întotdeauna îndreptat spre crearea unei adevărate comunități în interiorul CBC. De-a lungul timpului, am organizat nenumărate evenimente dedicate membrilor comunității CBC, de divertisment, pe teme de well-being, pentru copii, sportive sau caritabile.

Însă, pe fondul restricțiilor impuse de autorități pentru prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2, suntem nevoiți să regândim ceea ce ar fi trebuit să fie cel mai mare eveniment CBC din 2020, și anume lansarea oficială a ultimei clădiri de birouri, CBC 3, și, odată cu ea, a proiectului CBC finalizat. Vom adapta conceptul inaugurării pentru a respecta toate măsurile de protecție și de prevenție în vigoare, limitându-ne la câteva acțiuni dedicate unui public mai restrâns, format din partenerii și clienții CBC.

Care sunt principalele măsuri implementate în scopul de a asigura întoarcerea în siguranță la birou?

VB: Am început să lucrăm la măsurile menite să asigure întoarcerea chiriașilor noștri la birou în siguranță încă de la începutul stării de urgență. Dincolo de a intensifica măsurile de curățenie și igienizare, ne-am concentrat foarte mult pe calitatea aerului din clădirile noastre. Astfel, am regândit sistemele de filtrare pentru a asigura aer 100% proaspăt și am crescut frecvența lucrărilor de întreținere și curățare a sistemelor HVAC. Sistemul de ventilație a fost dotat cu un sistem de radiații germicide UVC. Practic, sistemul de ventilație introduce 100% aer proaspăt, iar acesta este sterilizat folosind tehnologia UVC, furnizată de partenerul nostru, Steril-Air Romania. Pentru un plus de siguranță, testele de calitate a aerului se repetă la fiecare 4 săptămâni.

Care este principala tendință observată la nivelul pieței de profil în acest moment? În ce măsură a fost afectată activitatea de criza generată de COVID-19?

VB: Cea mai importantă tendință apărută pe fondul pandemiei este, în mod clar, modelul de lucru work-from-home, care, deși exista și înainte de apariția virusului COVID-19, era o realitate doar pentru 1% din companiile din România. În prezent, cele mai multe dintre companii optează cel puțin pentru un model hibrid de lucru, și de la birou și de acasă, dacă nu chiar exclusiv work-from-home, pentru sănătatea și siguranța angajaților. După părerea noastră, biroul va rămâne însă un spațiu de interacțiune socială și experiențe umane pe care lucrul online nu îl va putea înlocui.

Spre deosebire de segmentul dedicat spațiilor de birouri, bistro-ul și sala de fitness din cadrul campusului au fost afectate vizibil de pandemie. Cu toate acestea, colegii noștri de la CBC Fitness Corner au fost printre primii antrenori din Cluj-Napoca care s-au mobilizat și au oferit antrenamente online gratuite tuturor membrilor comunității CBC care începuseră deja să lucreze de acasă și doreau să își mențină rutina de mișcare.

În ceea ce privește CBC Bistro, ne-am concentrat pe dezvoltarea unei strategii de adaptare a serviciilor la noul context, care s-a materializat prin lansarea unei aplicații de pick-up order, menită să permită realuarea activității odată cu încetarea stării de urgență. Această aplicație va fi completată, în luna septembrie, cu lansarea serviciului de food delivery.

Care este numărul de angajați ai CBC și care au fost cele mai importante proiecte de CSR pe care le-ați desfășurat în ultima perioadă?

VB: Grupul nostru de firme are în prezent un număr de 50 angajați, majoritatea dintre aceștia asigurând buna funcționare a campusului CBC pe parte de mentenanță, întreținere a clădirilor, zona administrativă și restaurant. Toți colegii noștri se bucură de un climat de lucru relaxat, prietenos și profesionist, iar diversitatea de activități în care pot fi implicați și de responsabilități în campus contribuie la creșterea și dezvoltarea lor profesională continuă.

În plus, trebuie să menționăm că, pentru noi, cei din echipa de management a CBC, grija față de comunitate – nu doar comunitatea CBC, dar și comunitatea locală – reprezintă o prioritate. De aceea, la începutul pandemiei, am hotărât să ne alăturăm campaniei celor de la Beard Brothers și să donăm 10.000 de euro către spitalele și secțiile de terapie intensivă din Cluj, din dorința de a-i ajuta să facă față provocărilor generate de pandemie.

Care este atitudinea CBC în ceea ce privește grija față de mediu și dezvoltarea sustenabilă?

VB: Sustenabil și prietenos cu mediul, CBC gravitează în jurul unei comunități sănătoase și prospere. De aceea, clădirile din cadrul CBC au fost construite după normele de dezvoltare sustenabilă, fiind acum în proces de obținere a certificării BREEAM Excellent. Cluj Business Campus cuprinde în acest moment 3 clădiri de birouri la standarde de clasă A, cu o suprafață medie pe fiecare etaj de 1.200 de metri pătrați. Gradul de ocupare a clădirilor CBC 1 și CBC 2 fiind de 100%, iar pentru CBC 3, gradul de pre-închiriere este de 75%.

Cum a evoluat din punct de vedere financiar compania în 2019? Care sunt estimările din acest punct de vedere pentru 2020?

VB: Anul 2019 a însemnat pentru compania noastră un an dedicat investițiilor masive în noul proiect imobiliar cu destinație rezidențială și nerezidențială – CBC3, proiect care are în vedere finalizarea și darea în folosință a clădirii de birouri CBC 3 și a componentei rezidențiale CBC Living 2. Pe parcursul anului 2019, valoarea acestor investiții s-a ridicat la aprox. 7 milioane de Euro, iar principalul partener în finanțarea acestui proiect este CEC Bank România. Valoarea totală a investiției în proiectul CBC 3 este de aproximativ 13 milioane de Euro.

În ceea ce privește activitatea de bază a grupului, cea de închiriere de spații de birouri, atât pe parcursul anului 2019, cât și în prezent, gradul de ocupare al celor 2 corpuri CBC1 și CBC2 este apropiat de 100%, aceasta asigurând o stabilitate a business-ului și o cifră de afaceri constantă.

Cu toate acestea, contextul sanitar al anului 2020, care a impactat în lanț toate industriile, s-a răsfrânt și asupra business-ului nostru, însă putem spune că ne bucurăm de clienți și parteneri puternici, astfel încât planurile noastre de menținere și creștere au o bază solidă. Ne propunem să încheiem anul 2020 cu o creștere a cifrei lunare de afaceri cu aproximativ 35-40% în contextul în care, începând cu luna septembrie, vom avea încă 6.000 mp închiriați în cadrul noii clădiri de birouri CBC3.

 

 

Citiți și despre: