Slide

Stiri: IT&C

General Manager Fashion Days.

România, în topul țărilor UE cu cele mai importante creșteri ale comerțului electronic

16.10.2020

Comerţul electronic în România. În cel mai dificil an pentru comerțul modern, ţara noastră va reuși să își mențină prima poziție în topul țărilor cu cele mai importante creșteri ale comerțului electronic din toată Uniunea Europeană. Concluzia a fost exprimată de către Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinței organizată de către Asociația Română a Magazinelor Online, cu ocazia primei ediții a Zilei naționale a comerțului electronic.

Comerţul electronic în România. Avans de 30%

Europa de Est marchează, de altfel, cea mai importantă evoluție de pe continent, de aproximativ 27%, în timp ce România depășește această medie, estimările fiind de creștere cu cel puțin 30% până la finalul anului. Totuși, pentru ca acest avans să poată fi susținut, este nevoie de competențe digitale, în condițiile în care doar 2 din 10 români care utilizează Internetul în mod regulat au făcut cumpărături online în ultimul an.

„Comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe toată perioada pandemiei. Tot mai multe companii, dar și antreprenori, care se bazau exclusiv pe o prezență fizică, au realizat avantajele sectorului online, astfel că au migrat spre acest canal”, spune Florinel Chiș, director executiv al ARMO.

Comerţul electronic este viitorul

Pe parcursul a trei paneluri, principalii factori de decizie, reglementare și supervizare a comerțului electronic au dezbătut provocările sectorului. Concluzia a fost unanimă: comerțul electronic este viitorul.

Comerţul electronic în România. Pandemia a adus o digitalizare accelerată

Pandemia de coronavirus nu a dezvoltat doar sectorul de comerț electronic, ci și digitalizarea accelerată, în special a instituțiilor publice.

Numărul semnăturilor digitale a crescut de la 500.000 la 720.000 doar în prima parte a anului, în timp ce, potrivit lui Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația, plățile electronice au înregistrat o creștere fără precedent în țara noastră. S-a ajuns, aşadar, de la 353 de milioane de plăți în trimestrul 2 al 2019 la 395 de milioane de plăți în aceeași perioadă a acestui an. În ceea ce privește opțiunea de mobile wallet, creșterea este de 145% (septembrie 2019/ septembrie 2020).

Comerţul electronic în România. Plăţile cu cardul

Gradul de adopție al plăților cu cardul a atins, de asemenea, un prag unic până în acest moment. Este vorba de aproape 60% la nivelul marilor orașe. În pre-pandemie acesta se situa la maximum 30%.

În plus, 38% dintre români fac plăți cu cardul la POS săptămânal, iar 16% îl folosesc zilnic.

Citeşte şi Când se deschide AFI Braşov?