Comportamentul consumatorului.

Influenţa tehnologiei asupra comportamentului consumatorului

17.10.2019

Comportamentul consumatorului. Influenţa tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare: Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse, precum și pe categorii de vârste sau generații.

Comportamentul consumatorului. Factorii care influențează decizia de cumpărare

Prin urmare, se remarcă o ierarhizare diferită a factorilor care influențează decizia de cumpărare pe categorii de produse, precum electrocasnicele mari și electrocasnicele mici, dar și în funcție de sex.

Ce e important pentru cei care cumpără electrocasnice mari?

Cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători. Femeile dau ceva mai mult credit acestora decât bărbații – 72%, respectiv 68%.

Următorii factori importanți în clasament sunt:

  • review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați
  • site-urile generale de shopping
  • compararea prețurilor
  • consultarea site-urilor de reduceri

Comportamentul consumatorului. Compararea prețurilor

De asemenea, criterii precum compararea prețurilor, informațiile afișate la raft, opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procente aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).

Într-un procentaj mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.

Comportamentul consumatorului. Sfaturile consultanților

Ceilalți europeni țin cel mai mult cont atunci când vine vorba despre achiziționare electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.

Ce contează în cazul cumpărătorilor de electrocasnice mici?

Și aici primele două criterii rămân, ca și în cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumpărători sau utilizatori și cele ale experților.

Topul continuă cu compararea prețurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar și a celor generaliste, prevum și informațiile la raft.

Toți factorii de mai sus sunt valorizați mai mult de femei decât de bărbați.

În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de la site-urile de reduceri pentru a compara prețurile.

Citește și Stejeriș Brașov: Aproape 90% din apartamente sunt deja vândute

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Influenţa tehnologiei asupra comportamentului consumatorului

  1. Pingback: COSMETIC PLANT - model de business | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Programul Noua ne pasa - Fundatia eMAG si Flanco | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.