Stiri: IT&C

Concluzii DigiCon 2022

Cele mai noi trenduri în marketing au fost prezentate la DigiCon 2022

15.11.2022

Concluzii DigiCon 2022. Peste 200 de lideri în marketing, advertising și business din cadrul a 100+ companii de toate dimensiunile și-au dat întâlnire în data de 4 noiembrie la conferința de inovare și trenduri în marketing DigiCon, organizată de agenția de promovare online Marketiu. În cadrul conferinței s-au dezbătut cele mai noi tehnici de creștere sustenabilă business, adopția tehnologiilor disruptive și impactul lor asupra promovării, dar și trenduri în eCommerce, Social Media și media tradițională – cele din urmă împreună cu celebrități din Showbiz și creatori de conținut.

Informații de ultimă oră și trenduri

Conferința a reunit specialiști dintr-un spectru larg de industrii la Grand Hotel Bucharest, într-un spațiu select, dar relaxat, facilitând atât conexiuni de business, cât și propagarea de informații de ultimă oră și trenduri către liderii care iau decizii cu impact în crearea viitorului marketingului în România.

DigiCon 2022 s-a remarcat prin calitatea conținutului adus în față de către speakeri, dar și prin oferirea posibilității de testare echipamente și experiențe VR chiar în cadrul conferinței, generarea de artă și text cu ajutorul Inteligenței Artificiale de către participanți și accesul pe baza de NFT, folosind tehnologia Blockchain – fiind astfel prima conferință de business din România ce adoptă și aduce în față acest mecanism modern de ticketing.

Concluzii DigiCon 2022. “A fost un eveniment cu totul special”

“A fost un eveniment cu totul special și foarte așteptat de către toți participanții. Am primit primii oaspeți chiar înainte de ora de deschidere a registration-ului, iar pe parcursul întregii zile s-a simțit în aer o energie aparte – o stare generală de bună dispoziție, curiozitate și entuziasm față de speakeri, dar și față de noile prietenii închegate chiar în acele momente. Am râs, am învățat și am povestit până târziu în cadrul evenimentului de networking ce a urmat conferinței, iar feedback-ul a fost în proporție de 100% pozitiv. Așteptăm cu entuziasm următoarea ediție, pe care ne propunem să o organizăm cu un număr aproape dublu de participanți.”

Conferința, care s-a adresat exclusiv liderilor în marketing și CEO’s, a debutat cu o sesiune de strategie de business și planificare marketing în contextul de start-up, livrată de Dragoș Nicolaescu – Executive Business Coach și Angel Investor având un portofoliu de peste 70 de companii.

Realitatea Augmentată și evoluția Metaverse

Acesta a fost urmat de Andrei Tiu, fondator al agenției de digital marketing “Marketiu”, care a adus în discuție impactul tehnologiilor disruptive precum Inteligența Artificială, Blockchain, Realitatea Augmentată și evoluția Metaverse asupra marketingului digital și asupra comportamentului consumatorilor – cât și trenduri în aceste direcții pentru 2023. Sesiunea de dimineață a fost încheiată de Doina Vîlceanu, Director de Marketing în cadrul ContentSpeed, care a discutat cei mai importanți KPI’s de urmărit în contextul pieței de eCommerce care este în continuă creștere, cât și strategii de promovare eficiente în perioade aglomerate – precum Black Friday.

Generarea conținutului de marketing

Pe tot parcursul zilei publicul a avut acces la un eveniment de testare și generare conținut de marketing cu ajutorul inteligenței artificiale organizat de echipa Marketiu în cadrul conferinței. În paralel, partenerii de la Gateway VR Studio au organizat un spațiu de testare și experimentare VR cu acces gratuit pentru public unde i-au ghidat pe cei mai aventuroși – dar și curioși – în testarea noilor tehnologii, acesta fiind una dintre activitățile de entertainment cele mai populare pe parcursul zilei.

Concluzii DigiCon 2022. Ultimele trenduri și strategii pe TikTok

Sesiunea de după-amiază a debutat cu Robert Tatoi, fondator Play Vertical și creator de conținut cu o comunitate de peste 630.000 urmăritori pe TikTok. Acesta a dezbătut ultimele trenduri și strategii pe TikTok, cât și cele mai eficiente tactici pentru crearea de conținut viral în Social media, în 2022.

Panelul de Entertainment și Media

Unul dintre cele mai apreciate și atractive momente ale zilei a fost panel-ul axat pe Entertainment și Media organizat împreună cu Romanian Artists Agency. Roxana Alexandru, Ana-Maria Apostoiu, Virgil Ianțu și Andrei Lăcătuș a.k.a Shurubel au dezbătut împreună cu Andrei Tiu evoluția parteneriatelor dintre branduri și celebrități, evoluția consumului TV în paralel cu creșterea consumului de conținut video pe Youtube, bune practici și povești din spatele celor mai de succes campanii de endorsement.

După-amiaza a fost continuată de Mihai Mănescu, Customer Success Manager la platforma de live shopping Streams.Live, care a evidențiat trendurile de adopție a componentei live video în piața de eCommerce atât global, cât și în România, și oportunitățile pe care acest canal le deschide pentru branduri.

Evoluția pieței de digital media în România

În încheierea zilei, Andrei Tiu (CEO @ Marketiu) a revenit pe scenă pentru a aduce audienței ultimele statistici în ceea ce privește evoluția pieței de digital media în România, proiecții pentru viitor și ultimele știri lansate de cele mai populare platforme de Social Media – precum anunțul Instagram de integrare a NFT-urilor în conținutul prezent pe platformă.

Ziua s-a încheiat cu o sesiune surpriză de tips & tricks pentru Social Media în 2023 livrată în forma “fireside chat” de către Andrei Tiu și Carmen Grebenișan – Antreprenor și una dintre cele mai renumite creatoare de conținut din România.

Organizatorii au promis noi inițiative de conectare a comunității DigiCon până la ediția din 2023 și îi invită pe toți cei ce ar vrea să fie parte din comunitatea de lideri ce crează trendurile de mâine să urmărească paginile de Social media ale conferinței sau să intre în contact prin intermediul website-ului pentru pre-înregistrări, astfel aflându-se printre primii care vor fi anunțați despre deschiderea aplicațiilor pentru anul 2023.

Citeşte şi Strategii de marketing pentru companiile din sectorul FMCG