Consiliul Concurentei, mesaj privind supermarketurile

Consiliul Concurenței, mesaj privind supermarketurile

26.03.2020

Consiliul Concurenței a anunțat că, în contextul crizei generate de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa astfel încât să evite lipsa unor produse esențiale pentru populație. Așadar, în actuala situație generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora.

Consiliul Concurenței supermarketuri. Aprovizionarea

De exemplu, comercianții cu amănuntul își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele.

Consiliul Concurenței supermarketuri. Prețuri competitive

De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la prețuri competitive. Prin urmare, administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor. Acest lucru se va aplica pentru produsele și serviciile de bază.

Prețuri maxime

În plus, legislația în domeniul concurenței permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.

Consiliul Concurenței supermarketuri. Practici abuzive

”Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel”, a mai anunțat instituția.

Consiliul Concurenței supermarketuri. Politica europeană

Acțiunile întreprinse de Consiliului Concurenței sunt în concordanță cu politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență prin Rețeaua Europeană de Concurență (European Competition Network – ECN), privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de coronavirus.

Dacă firmele au îndoieli cu privire la compatibilitatea unor inițiative cu legislația în domeniul concurenței, acestea pot contacta Autoritatea de Concurență.

Citește și Curs valutar euro – leu 2020. Economiștii spun că leul va continua să se deprecieze

 

 

Citiți și despre: