Consumul de Internet

Consumul de Internet, în creștere și în România

24.04.2020

Consumul de Internet a crescut, la jumătatea lunii aprilie, cu aproximativ 28% în reţelele fixe, respectiv cu 4% în reţelele mobile, comparativ cu finele lunii februarie, conform datelor Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Consumul de Internet. Ce spune președintele ANCOM?

„Creşterea traficului de voce şi de date vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă, al mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online şi al creşterii semnificative a componentei de divertisment online, pe fondul măsurilor de distanţare socială sau autoizolare, ceea ce a condus la modificarea comportamentului de consum.

Astfel, românii care stau acasă au început să utilizeze pentru voce sau date pe dispozitivele mobile mai degrabă conexiunea Wi-Fi a routerului de acasă, decât internetul mobil, fapt care explică o creştere mai pronunţată a traficului de date în reţelele fixe şi o aplatizare a creşterii internetului mobil.

După o creştere abruptă a traficului de internet în luna martie, în prezent observăm o stabilizare a creşterii, la niveluri relativ ridicate, pe care reţelele din România, cu o mare componentă de fibră optică, le pot susţine şi gestiona, mult mai bine decât reţelele din multe alte state mai dezvoltate la alte capitole decât noi, dar având încă o mare componentă de cupru în reţelele telecom naţionale”, explică Eduard Lovin, vicepreşedintele ANCOM.

Din datele colectate de către ANCOM de la furnizorii de servicii de telecomunicaţii reiese faptul că traficul de date realizat în reţelele mobile a crescut, în ultima perioadă, cu aproximativ 4%.

În acelaşi timp, în reţelele fixe majorarea este de 28%. Avansul se încadrează în media înregistrată la nivel global.

La nivel mondial, s-au observat creşteri de 25 – 30% ale traficului de internet, în prima lună de pandemie COVID-19.

Traficul de voce

Datele ANCOM mai arată că, la jumătatea lunii aprilie, traficul de voce a crescut cu aproximativ 10% în reţelele mobile. De asemenea, creșterea a fost de 6% în reţelele fixe. Se remarcă o schimbare a orei de vârf pentru traficul de apeluri realizat în zilele lucrătoare. Această modificare este următoarea: de la orele de seară la cele din mijlocul zilei. Este, așadar, vorba de orele 11:00 – 12:00.

Citește și Suspendarea ratelor OTP Bank. Anunțul făcut de bancă pentru toți clienții care au luat credite

 

 

 

Citiți și despre: