CONTEC FOODS, în topul preferințelor românilor

01.06.2020

Pentru companie, producerea de alimente de calitate este primordială. CONTEC FOODS, unul dintre cei mai mari producători de conserve de legume și fructe din România și cel mai important angajator din Tecuci, este o companie cu o bogată tradiție și experiență pe piața de profil, a cărei evoluție a fost marcată de o serie de evenimente importante, definitorii pentru evoluția sa curentă. Fabrica companiei a fost construită în anul 1953, modernizată în anul 1974, apoi reconstruită în mod continuu, dar și re-echipată prin asamblarea unor noi linii tehnologice.

În 2004, fabrica a fost cumpărată de către actualul patronat, reprezentat de Dl. Levent Atin și Dl. Aifun Suliman, care au investit aproximativ 20 de milioane de euro. Odată cu realizarea investiției, s-a făcut și trecerea la denumirea de CONTEC FOODS, companie care are punct de lucru în Municipiul Tecuci, la aproximativ 230 km de București.

În prezent, fabrica se întinde pe o suprafață de 170.000 m2, în cadrul căreia lucrează un număr de circa circa 800 de angajați, dintre care 510 sunt cu contract de muncă pe perioadă nederminată.

CONTEC FOODS, peste 4.000 de puncte de vânzare

Portofoliul CONTEC FOODS, în calitate de producător de conserve, cuprinde o gamă variată, de la conserve în oțet sau saramură – castraveți, gogoșari, murături, ardei capia, sfeclă, până la sosuri și dressing-uri pentru salate. Atât brandul consacrat sub marca Olympia, cât și mărcile proprii care alcătuiesc portofoliul CONTEC FOODS pot fi combinate într-o diversitate de rețete, adaptate necesităților consumatorilor și clienților.

Cu toate acestea, o parte relevantă din activitatea fabricii CONTEC FOODS este destinată sosurilor. În acest segment, produsele variază, întrucât compania produce sub diferite recipiente, atât pentru sectorul de retail, cât și pentru Horeca, dar este în același timp unic producător și distribuitor al celebrului sos cu usturoi al KFC România, anul acesta urmând să inițieze și colaborarea cu KFC Bulgaria.

 CONTEC deține în acest moment 4.000 de puncte de vânzare, produsele regăsindu-se în cadrul Starbucks, KFC, dar și în cadrul lanțurilor de magazine precum Lidl, Kaufland, Metro, Carrefour, Rewe, Mega Image sau Auchan

În cadrul fabricii există mai multe sectoare de producție: secția legume-fructe, secția pastă de tomate și produse pe bază de roșii, sosuri și dressinguri, secția îmbuteliate (în cadrul căreia se produce borșul românesc din ingrediente 100% naturale), secția de termostabile și produse zaharoase și secția de baxare, unde are loc pregătirea efectivă a mărfii în vederea livrării – etichetare/baxare/paletizare.

Ceea ce este la fel de important și definitoriu pentru CONTEC FOODS este faptul că este singura companie cu echipă specializată la nivel național pentru HORECA.

„Avem 4.000 de puncte de vânzare către branduri precum Starbucks, KFC, iar pe partea de retail, colaborăm cu principalele lanțuri de magazine din România: Lidl, Kaufland, Metro, Carrefour, Rewe, Mega Image, Auchan, cu livrări în peste 1.500 de magazine”, ne-a declarat Ph.D. Mehmet Tural, Director General CONTEC FOODS.

Produsele CONTEC FOODS, în topul preferințelor românilor

Multe produse din portofoliul companiei se află la mare căutare atât în țară, cât și în străinătate, în special în comunitățile de români din diaspora, oameni care simt dorul mâncărurilor tradiționale de acasă. În topul preferințelor românilor se află zacusca tradițională, mazărea, castraveții, gogoșarii, murăturile, borșul, dar și celebrul muștar de Tecuci, marca Olympia.

„Strategia noastră este una foarte simplă: producem în primul rând produse de calitate! Calitatea este primordială, foarte importantă, mai ales atunci când vorbim de alimente! Potențialii clienți caută produse de calitate, noi le producem, iar astfel ne intersectăm! Efectul este unul pozitiv și garantat!”, explică Directorul General.

Fabrica CONTEC FOODS este certificată și funcționează în conformitate cu standardele ISO 22000 și IFS, obținute în urma unor audituri de verificare și certificare anuale

Pe segmentul mâncărurilor gătite, mărcile private dețin o pondere importantă pe piața românească, retailerii mizează pe această categorie, unde produsele au un grad redus de perisabilitate și nu necesită condiții speciale de transport sau depozitare.

În această perioadă, gama ready-to-eat are o creștere considerabilă în vânzări, în special zacusca, tocana de legume, mâncarea de fasole și fasolea bătută. Sunt produse tradiționale pe care orice român le poate consuma cu încredere, oricând.

Investiții importante în dotare și re-tehnologizare

De-a lungul timpului, compania a realizat importante investiții în dotare și re-tehnologizare, astfel încât fluxul de producție să fie îmbunătățit, iar produsele obținute să fie realizate într-un timp mai scurt, să fie mult mai sigure și de o calitate net superioară.

În anul 2017, CONTEC a investit în secția sosuri și dressinguri, precum și în secția de îmbuteliate (borș și oțet), complet automată, de la faza de formare a PET-urilor până la îmbuteliere și baxare. În plus, la sortarea mazărei și fasolei se folosește un sortator optic care, pe baza culorii, formei sau altor proprietăți optice, identifică produsele neconforme și materialele străine, fiind astfel separate din fluxul de producție.

Pe secțiile baxare și sosuri există scannere cu raxe X, cu ajutorul cărora se poate detecta orice corp străin din interiorul unui recipient din sticlă sau plastic, reducând la 0 șansele de neuniformitate ale produselor

Unitatea mai beneficiază și de modernizarea liniei de zacuscă (cuptor cu gaz pentru coacere vinete), modernizarea centralei termice și modernizarea stației de tratare a apei. Investiții au fost făcute și în modernizarea inelului principal, grupului de pompe de distribuție, automatizarea pompelor de foraj și achiziția de electrostivuitoare.

„În viitorul apropiat, urmează să montăm încă 5 roboți de paletizare\depaletizare, unul fiind deja montat pe secțiile pastă de tomate, legume și sosuri, cu ajutorul cărora ne putem mări capacitatea de paletizare, oarecum limitată acum de factorul uman”, continuă Dl. Tural.

CONTEC FOODS a participat la Ziua Porților Deschise

La invitația Ambasadei României la Madrid, Spania, CONTEC FOODS a avut prilejul de a participa, la sfârșitul anului 2018, la cea de-a 3-a ediţie a Zilei Porţilor Deschise, care a avut ca temă principală Centenarul Marii Uniri.

În anul 2019, compania a fost prezentă și la evenimentul Food & Drink Meet the Buyer, care a avut loc în Londra, cu sprijinul British Embassy Bucharest.

A participat, de asemenea, la ANUGA 2019, ca și vizitator, la INDAGRA, precum și la evenimentul organizat în România de către Modern Buyer, RO-EXPORT FORUM, un eveniment dedicat producătorilor interesați să acceseze sau să îşi consolideze poziţia pe pieţele externe.

 În momentul de față, în fabrica CONTEC lucrează 510 angajați, care sunt instruiți periodic. Angajații sunt factorul principal care poate determina fie succesul, fie eșecul unei companii. Astfel, „CONTEC FOODS recunoaște eforturile și realizările oricărui angajat, oferind beneficii atât la locul de muncă, cât și în plan personal, încurajând echilibrul între viața personală și job, susținând ideile noi și creativitatea, oferind bonusuri și contribuind la o atmosferă degajată la locul de muncă”, completează Directorul General.

 Cele mai importante evenimente de responsabilitate socială

În anul 2016, în cadrul fabricii CONTEC FOODS, cu ocazia deschiderii campaniei agricole, a fost organizată pentru prima dată o ceremonie la care au participat atât fermieri locali, angajați, poliția locală, cât și membrii ai primăriei Tecuci.

Pe 1 iulie 2018, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la înfiinţarea primei şcoli militare de pilotaj la Tecuci, CONTEC a participat și sponsorizat a doua ediţie a Festivalului „Smaranda Brăescu”, eveniment organizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Tecuci, A.R.P.I.A. – Filiala Tecuci şi a Statului Major al Forţelor Aeriene.

În fiecare an în Tecuci se desfășoară „Festivalul Muștarului”, eveniment realizat de municipalitate, în colaborare cu SC CONTEC FOODS SRL și colaboratori media

Implicarea în comunitate se remarcă și prin alte activități, precum cele realizate prin intermediul Asociației de Binefacere Marathon, o organizație independentă, non-guvernamentală, apolitică, care s-a înființat în 2009. Cantina socială pune la dispoziție gratis, zilnic, o masă caldă acelor persoane care nu au resursele financiare pentru a trăi. CONTEC FOODS oferă așadar zilnic hrana pentru aproape 400 de persoane cu probleme sociale.

În sprijinul educației, CONTEC FOODS SRL facilitează vizita în cadrul companiei a elevilor de la diferite școli, prin diferite programe de educație sau internship.

Eficientizarea proceselor tehnologice, esențială pentru protecția mediului înconjurător

 În ceea ce privește protecția mediului înconjurător, CONTEC are în vedere eficientizarea continuă a proceselor tehnologice pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător. În plus, se efectuează analize periodice ale factorilor de mediu: apă, aer, zgomot în cadrul unor laboratoare acreditate, dar sunt întreprinse și alte măsuri precum colectarea selectivă a deșeurilor generate și responsabilizarea permanentă a angajaților societății în vederea colectării selective a deșeurilor .

Grija față de angajați, responsabilitatea față de mediu și aplecarea către problemele comunității au contribuit, pe lângă calitatea deosebită a produselor și tradiția îndelungată la poziția pe piață a CONTEC FOODS. Astfel, la sfârșitul anului 2019, CONTEC FOODS a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 135.000.000 lei, având o creștere de 15% față de anul precedent. Profitul net a crescut în 2019 cu aproximativ 5% față de anul anterior, acesta provenind în cea mai mare parte din activitatea de exploatare, fiind determinat de creșterea accelerată a producției și a volumului de vânzări.

 

 

Citiți și despre: