Craciun 2019 buget

Câți bani vor cheltui europenii pentru Crăciun?

11.12.2019

Crăciun 2019 buget. Europenii vor cheltui mai mult de sărbători decât anul trecut. Astfel, cheltuielile estimate totale pentru acest an vor ajunge la 189,5 miliarde de euro în Europa, conform studiului Deloitte 2019 Holiday Shopping Trends.

Crăciun 2019 buget. 461 de euro

Fiecare european va cheltui în medie 461 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă. Nivelul este cu 3,4% mai ridicat față de 2018.

Sondajul Deloitte a fost realizat în șapte țări europene care acoperă diferite regiuni ale continentului. Este vorba de:

  • Germania
  • Marea Britanie
  • Olanda
  • Polonia
  • Portugalia
  • Rusia
  • Spania

Studiul analizează patru categorii de cheltuieli, și anume:

  • cadouri
  • alimente
  • activități de socializare
  • călătorii

Crăciun 2019 buget. Cele mai mari cheltuieli

Dintre statele analizate, britanicii intenționează să cheltuiască cea mai mare sumă (639 de euro), în timp ce olandezii, cea mai mică sumă (341 de euro).

Europenii nu numai că și-au planificat cu atenție bugetul, dar 88% dintre ei au și decis deja ce cadouri să cumpere, subliniază studiul.

Crăciun 2019 buget. Cadouri

Cele mai multe cumpărături de sărbători se fac în noiembrie sau în prima jumătate a lunii decembrie, iar cea mai mare parte a bugetului de sărbători va fi cheltuită pe:

  • cadouri (43%)
  • alimente (29%)
  • călătorii (17%)
  • activități de socializare (11%)

„Creșterea sumelor alocate pentru cheltuielile de sărbători este explicată de situația încurajatoare a economiei, resimțită la nivelul gospodăriilor europene. Mai mult de jumătate dintre respondenții studiului (53%) consideră că în 2020 evoluția economiei va fi pozitivă sau neutră, iar 67% dintre ei spun că anul acesta au o sumă egală sau mai mare disponibilă pentru cumpărăturile de sezon . Promoțiile – inclusiv campaniile de Black Friday – influențează, de asemenea, decizia de a cheltui mai mult, după cum indică 35% dintre respondenți”, a declarat Oana Buhăescu, Director de Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.

Crăciun 2019 buget. Magazine

În ciuda raportării unei creșteri a cheltuielilor în mediul online, magazinele fizice încă joacă un rol important în această perioadă a anului. Din suma totală de 461 de euro, europenii vor cheltui 310 euro în magazine fizice, ceea ce reprezintă mai mult de două treimi (67%) din bugetul estimat de sărbători.

Offline-ul este foarte important în trei din cele patru categorii de cheltuieli analizate – alimente și băuturi (89%), activități de socializare (76%) și cadouri (55%).

Crăciun 2019 buget. Sumele cheltuite

Pe de altă parte, sumele cheltuite online în Europa vor fi cu 4,9% mai mari în acest an comparativ cu 2018.

Studiul mai arată că metodele de plată preferate pentru cheltuielile de sărbători variază în funcție de canalul prin care sunt efectuate cumpărăturile. Astfel, principalele trei metode preferate de plată ale europenilor pentru cheltuielile online sunt cardul de debit, portofelul digital și cardul de credit, în timp ce, pentru cumpărăturile în magazinele fizice, aceștia preferă cardul de debit, urmat de numerar și de cardul de credit.

Crăciun 2019 buget. Cadourile preferate

Printre primele trei tipuri de cadouri pe care adulții le așteaptă se numără:

  • ciocolata
  • cărțile
  • produsele cosmetice/parfumurile

Clasamentul cadourilor preferate de femei este identic, în timp ce bărbații preferă cărțile, bomboanele, urmate de alimente și băuturi.

În ceea ce privește copiii sub 12 ani, majoritatea respondenților (46%) susțin că vor să primească jucării, urmate de articole educaționale și cărți. În rândul adolescenților, pe primul loc se află ciocolata, urmată de cărți și jocuri.

Citește și Star Storage se mută într-un nou sediu

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Câți bani vor cheltui europenii pentru Crăciun?

  1. Pingback: Ratingul Romaniei - Standard & Poor's | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Sfantul Spiridon rugaciune - Sarbatoare 12 decembrie | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.