CEPTURA

Crama Ceptura, prima companie românească vitivinicolă listată pe bursă

01.11.2018

În ultimii doi ani, grupul de companii a primit cele mai multe medalii la concursul Decanter, Londra.„Există un loc în care natura dăruiește mai mult. Un loc în care strugurii au în fiecare an 14 zile în plus pentru a se umple de gust. Un loc în care pământul se bucură de 14 zile în plus pentru a rodi mai bogat. Iar vinul are 14 zile în plus pentru a-și desăvârși gustul matur și distinct”. Așa începe povestea CEPTURA…

În ultimii 2-3 ani, Crama Ceptura a trecut printr-o perioadă fulminantă, plină de evenimente și realizări frumoase, una dintre acestea fiind reprezentată de creșterea cifrei de afaceri de nu mai puțin de 3 ori, în perioada 2015-2018

Povestea Ceptura, începută în 2005, la doar un an de la inițierea construcției cramei, pornește din momentul în care a fost degustat primul lot de vin Crama Ceptura. De atunci, din inima podgoriei Dealu Mare, Feteasca Regală, Sauvignon-ul Blanc, Chardonnay-ul, Cabernetul Sauvignon, Feteasca Neagră, Merlotul, Syrah-ul, Muscatul Ottonel și Pinot Noir-ul sunt licorile care își croiesc drum spre momentele împărtășite cu cei dragi, pe tărâmurile românești sau străine.

Tendințele și evoluția pieței

„Putem spune cu siguranță că piața românească devine din ce în ce mai competitivă, inclusiv prin apariția a foarte multe crame mici, de nișă. În fiecare an, calitatea vinurilor din piață este tot mai bună, având un efect benefic asupra întregii piețe de profil și spre bucuria consumatorului, care are doar de câștigat”, ne-a declarat Dl. Marcel Grăjdieru, Director General la Crama Ceptura.

În 2018, Crama Ceptura a avut un eveniment important – grupul de companii, inclusiv Crama Ceptura, a fost listat la bursa din România, devenind astfel prima companie vitivinicolă din Europa de Est listată pe bursă

Crama Ceptura face parte dintr-un grup de companii, împreună cu alți câțiva producători de vin – Purcari, Bostavan și Bardar. „Putem spune cu mândrie că în ultimii 2 ani grupul nostru a obținut cele mai multe medalii la cele mai mari concursuri de vinuri din lume – este cea mai medaliată vinărie din Europa Centrală şi de Est la Decanter Asia Wine Awards 2018 și printre cele mai bine clasate în Vivino, o dovadă a devotamentului de a încânta consumatorii cu vinuri excelente la un preț bun. Acest lucru denotă obsesia noastră în ce privește calitatea vinurilor”, a continuat Dl Grăjdieru.

Crearea unui produs, o adevărată ARTĂ

Crearea unui produs de succes este mai mult o artă decât o matematică pură. Sunt zeci de puncte sensibile care sunt luate în considerare atunci când se urmărește crearea unui produs de top. Evaluarea începe, în primul rând, prin identificarea nișei de consumator căreia te adresezi – profilul cât mai detaliat este punctul cheie. Apoi se lucrează la calitatea vinului – soiuri alese, intensitatea aromei, complexitatea gustului. Mai departe se merge cu alegerea ambalajului – și aici se începe a doua parte a procesului de creare a unei arte, unde chiar intensitatea unei culori face o mare diferență.Glass Container Company

„Noi ne străduim să privim fiecare produs ca pe o entitate individuală, ca să avem posibilitatea să ne reinventăm cu fiecare lansare nouă de produs” – Marcel Grăjdieru, Director General Crama Ceptura

În final, misiunea de bază a fiecărei companii de acest gen este să aducă bucurie în viața oamenilor, oferindu-le vinuri de înaltă calitate, inspiraționale, etice și la un raport excelent calitate-preț.

Capacitatea de producție și de stocare a CRAMEI CEPTURA

Crama Ceptura este într-un proces continuu de modernizare. Doar în ultimii ani au fost și încă mai sunt investite multe milioane de euro în retehnologizarea completă și mărirea producerii și stocării.

„Astăzi Crama Ceptura dispune de tehnologii la zi ale anului 2019 – suntem pregătiți pentru următorul ciclu de dezvoltare de 5-10 ani, când vom putea să ne concentrăm maxim pe prelucrarea strugurilor și crearea de vinuri nobile conform celor mai alese tradiții”, a explicat Directorul General al companiei.

Crama Ceptura are ca focus primordial piața și consumatorii din România, exportul însemnând aproximativ 10% din cifra totală

În acest moment, exportul este orientat către mai mult de 15 țări, printre care cele mai mari sunt China, Olanda, Cehia, Spania, Marea Britanie, Italia, Germania și Elveția.

Set de principii

Piața vinului este o piață care evoluează foarte rapid, în fiecare an apărând câteva crame noi, iar cel mai important pentru o companie este să își identifice corect competitorii, deoarece, conform reprezentantului companiei, deși companiile mari concurează între ele, niciodată nu trebuie uitat că David l-a învins pe Goliat.

Crama Ceptura se conduce după un set de principii de la care nu se abate niciodată, anume acela de a-și face consumatorii fericiți, oferindu-le vinuri foarte bune, la prețuri corecte. De asemenea, este important să fie disponibili, cât mai aproape de casa fiecăruia, să își facă partenerii fericiți, susținându-i total în procesul de dezvoltare a pieței. Le fel de important este să își mulțumească colegii cu care lucrează, oferindu-le un mediu bun în care să își poată desfășura activitatea, să poată crește profesional, și mai nou, prin listarea la bursă, să satisfacă așteptările investitorilor.

 Metode inovative și mesaje personalizate – calea spre un marketing de succes

Astăzi, în era digitalizării, a city-break-urilor și a expunerii continue la noi culturi, consumatorii au devenit mult mai cunoscători, foarte conștiincioși și exigenți, așteptând mereu să fie surprinși cu produse noi. În zilele noastre, împrospătarea ofertei în fiecare an a devenit o normalitate, fie că este vorba de un soi nou dintr-o gamă existentă sau de un rebranding la un produs sau de implicarea într-un segment nou de piață, cum ar fi spumantele.

Banalitatea nu este acceptată în era digitală – consumatorul contemporan este unul versat și trebuie abordat prin metode inovative și prin mesaje personalizate

Compania nu se teme să fie diferită în abordarea marketingului, prioritizând canalele digitale și concentrându-se pe conținut angajant vs. publicitate tradițională.

Crama Ceptura, prin întreaga ei activitate, se dovedește a fi o companie foarte eficientă. Situându-se în TOP 5 din industria vinicolă, cu o echipă mai mică de 100 de angajați, aici incluzând și colegii care muncesc în câmp, Crama Ceptura se ghidează în continuare după principiul „mai puțini dar mai buni”.

Grija față de mediul înconjurător

Crama Ceptura este co-fondator al unei companii de reciclare și management al deșeurilor. Prin intermediul acestei companii, societatea se implică în politica de mediu a țării, precum și în procesul de implementare a acestor politici.

„Noi dăm importanță prioritară comunității în care activăm. Aici suntem implicați în mai multe proiecte sociale, variind de la amenajarea spațiului public, până la terenuri de joacă pentru copii. Viziunea noastră strategică este de a consolida piața vinului și de a surprinde consumatorii cu noi produse de calitate”, a declarat, în încheiere, Dl. Marcel Grăjdieru, Director General Crama Ceptura.

 

Citiți și despre:

  • Crama Ceptura, vinuri însoriteCrama Ceptura, vinuri însorite Compania estimează o dublare a cifrei de afaceri pentru anul 2016. Povestea Cramei Ceptura începe în anul 2002, când a fost achiziționată o cramă veche din zona Dealu Mare, o cramă cu echipamente învechite […]
  • Barleta – soluții pentru ambalaje de calitateBarleta – soluții pentru ambalaje de calitate Compania își dezvoltă producția, pentru extinderea portofoliului de clienți. Barleta Bacău este una dintre cele mai mari companii din țară, specializată în producerea de ambalaje. Societatea este exemplul viu […]
  • Instant ICE, afacere la zero grade, în plină dezvoltareInstant ICE, afacere la zero grade, în plină dezvoltare Compania se orientează spre extinderea distribuției către export. Dacă peste granițele României, cei care își doresc gheață știu că vor găsi în magazin cantitatea potrivită, în țara noastră, vânzările au […]
  • Garrone România, produse cu specific italianGarrone România, produse cu specific italian Compania are în plan diversificarea portofoliului de produse. Băuturile alcoolice Garrone sunt produse de origine italiană, lansate pentru prima dată pe piața din Europa Centrală și de Est în anul 1991 de […]
  • Budureasca, vinuri nobile renăscute din tradițieBudureasca, vinuri nobile renăscute din tradiție Compania deține unul dintre cele mai moderne complexuri de vinificație și stocare din țară. Vinurile Budureasca sunt unele dintre cele mai  cunoscute și apreciate în România. Cu una dintre cele mai noi și […]