Angajaţii români recunosc că fac cumpărături online când sunt la muncă. Cât timp alocă ei?

04.09.2018

Angajaţii români obişnuiesc să ia o pauză de la locul de muncă pentru a face un lucru care nu ţine de jobul lor: cumpărături online. Un studiu realizat de Bestjobs indică faptul că acest obicei îl au mai mult de jumătate dintre români.

Timpul alocat pentru cumpărăturile online la locul de muncă este destul de ridicat: o oră și jumătate pe lună.

Cumpărături online – Cât timp alocă?

Astfel, conform cercetării citate, 6 din 10 salariaţi români recunosc că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puțin o dată pe lună. Dintre aceştia, cei mai mulți (52%) spun că în medie alocă 30 de minute pentru acest lucru.

7% dintre angajaţi admit că iau o pauză de la muncă pentru a face cumpărături pe internet mai des. Mai exact, de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic (aproape 2%). În unele cazuri, timpul petrecut depăşeşte şi o oră.

Cumpărături online – Perioada preferată pentru cumpărături

Perioada preferată pentru cumpărăturile online este după-amiaza. Astfel, majoritatea salariaţilor (54%) spun că aleg să facă achiziţii pe internet între orele 15:00 și 18:00.

Dimineaţa, adică între orele 9:00 și 11:00, este preferată de 19% din participanţii la studiu. Procentul este şi mai mic în cazul celor care afirmă că preferă să realizeze cumpărături la prânz.

Cumpărături online – Cele mai des cumpărate produse

Îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, acestea sunt cele mai cumpărate produse online de către salariaţii români. Astfel, 39.8% dintre angajaţi spun că preferă să cumpere acest lucruri.

Pe locul al doilea în preferinţe se află produse IT&C (33%). Acestea sunt urmate de cadouri (24.3%) şi produse cosmetice (15.5%).

Românii mai cumpără şi jucării sau produse pentru copii (9%), precum și produse de bricolaj și amenajări interioare (9.2%).

„Magazinele online cu produse de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii sunt accesate cel mai des de către angajații români. Clasamentul continuă cu platformele de tip marketplace și magazinele online cu produse electronice și electrocasnice, cu peste un sfert dintre angajați, care fac cel mai des cumpărături online din astfel de magazine”, conform studiului citat.

Citeşte şi MINISO a deschis primul său magazin din România. Unde este acesta situat?

 

 

 

Citiți și despre: