Slide

Logistica

Depanero a depășit un milion de clienți în 2016

01.01.2017

Pentru a interacționa mai ușor cu clienții, compania a dezvoltat o aplicație pentru dispozitivele mobile. Brandul Depanero a apărut pe piață în august 2014, prin schimbarea numelui companiei Servskills, societate ce debutase în anul 2011, momentul ieșirii României din criza economică mondială, când fondatorii companiei au identificat o nișă ce apăruse în piață în acel moment.

În 2011, România își revenea după criza economică mondială, față de vecinii din Europa Centrală și de Est. În același timp, stimularea consumului înainte și după criză a condus la un fenomen interesant, cu dublă cauzalitate. Pe de o parte, au început să dispară serviciile specializate pentru reparații – cum ar fi, de exemplu, magazinele de reparații TV de la colțul blocului – pentru că românii preferau să își înlocuiască aparatele decât să le repare. În același timp însă, a fost creat și un gol pe piață și o nevoie de astfel de servicii, pentru că nu toată lumea  își permitea să achiziționeze produse electro-IT noi. Cel mai important, piața era fragmentată, nu avea jucători de calibru care să acopere service pentru toate gamele de produse și a apărut astfel o oportunitate de piață. „La Depanero, de exemplu, noi reparăm aproape orice bagi în priză. Reparăm de la drujbe, la Segway”, declară Adrian Antohi, directorul general Depanero.

Inițial, compania asigura servicii de reparații doar pentru clienții eMAG, însă evoluția a fost impresionantă, în prezent Depanero oferind service pentru 62 de branduri electro-IT. În plus, această evoluție s-a remarcat și în ceea ce privește numărul angajaților: dacă la început activitatea se desfășura cu numai 18 oameni, astăzi echipa Depanero este formată din aproximativ 300 de angajați.

Portofoliu în continuă dezvoltare

Alături de activitatea principală – service-ul – Depanero oferă și servicii conexe, precum call-center, recepție, reclamații, logistică, pickup & return.

Compania oferă service în domeniile electro-IT, electrocasnice mici și mari, tablete și telefoane mobile, având în portofoliu 62 de branduri. Cu toate acestea, principala categorie de produse primite pentru reparații sunt cele din categoria electroIT de mici dimensiuni: telefoane, tablete, laptopuri.

Depanero are în portofoliu 62 de branduri, adăugând 15 branduri noi în 2016, și oferă consultanță și reparații pentru o medie de 30.000 de clienți lunar. 

„Oferim lunar servicii de consultanță și reparații pentru o medie de 30.000 de clienți. De la începutul anului 2016, am adăugat 15 branduri noi în portofoliu”, susține Adrian Antohi.

Conducerea companiei are în plan extinderea bazei de branduri pentru care oferă service, având permanent discuții cu nume importante din piață, precum și cu branduri care acum intră în România. Astfel, principalul obiectiv al Depanero este construirea unui portofoliu cât mai cuprinzător, care să ofere clienților siguranța expertizei și cele mai bune servicii.

Depanero, cea mai mare firmă de service electro-IT din România, a depășit 1 milion de clienți care au beneficiat de servicii de consultanță și reparații pentru produse defecte. 

„Numărul clienților Depanero a depășit anul acesta cifra de 1 milion. Aceștia au beneficiat de servicii de consultanță și reparații pentru produse defecte pe care le-au trimis în service sau pentru care au solicitat prezența la domiciliu a unui tehnician Depanero. Estimăm că până la finalul lui 2016 am trecut de 1,1 milioane de clienți”, completează directorul general al companiei.

Factori care fac diferența

Echipa Depanero numără 300 de angajați, dintre care jumătate sunt tehnicieni, fiecare angajat beneficiind de training permanent din partea companiei.

„Oferirea unor servicii de calitate nu reprezintă doar o obligație extrasă din contractul de business, fie cu brandurile cu care lucrăm, fie cu clienții finali. Încă de la înființarea companiei, oferirea de servicii de calitate s-a aflat în ADN-ul nostru”, adaugă Adrian Antohi, directorul general al Depanero.

Serviciile Depanero sunt disponibile în toată țara. Reparațiile produselor electrocasnice de mari dimensiuni, ca de exemplu, mașini de spălat sau frigidere sunt asigurate în fiecare județ de 1-2 tehnicieni, societatea având, în total, 50 de tehnicieni în echipă pentru acest tip de reparații, la nivelul întregii țări.

Depanero este cea mai mare companie de service din România în domeniile electro-IT, electrocasnice mici și mari, tablete și telefoane mobile, și totodată singura cu prezență națională și angajați în fiecare județ. În plus, pentru susținerea activității în teren a tehnicienilor care oferă servicii la domiciliu, destinate reparațiilor echipamentelor electrocasnice mari, Depanero deține propria flotă auto, cu peste 50 de autovehicule, în sistem de leasing operațional.

Rețeaua de tehnicieni din cadrul Depanero este singura de acest fel din România, iar alături de call-center și expertiza multiplă, certificările obținute recomandă, de asemenea, serviciile companiei.

Depanero deține și cel mai bun timp mediu de reparații din țară raportat la numărul de branduri și mixtul de categorii de produse, după cum susține și directorul general, Adrian Antohi: „Menționez timpul mediu de remediere a defecțiunilor și pentru că 9 din 10 români din mediul urban consideră că acesta este principalul argument în alegerea service-ului. De aceea, noi am investit continuu în eficientizarea acestui indicator, prin extinderea echipei și specializarea tehnicienilor”.

Acest indicator, împreună cu flota auto proprie și rețeaua națională de tehnicieni sunt factorii principali care diferențiază Depanero de alte companii cu același domeniu de activitate.

Avantajele competitive care diferențiază Depanero de alte companii cu același domeniu de activitate sunt timpul mediu de reparații, flota auto proprie, rețeaua națională de tehnicieni și propriul call-center.

„În plus, suntem singurul service cu propriul call-center. Este un aspect important, mai ales că noi încercăm, cu ajutorul colegilor din acest departament, să soluționăm cât mai multe situații fără ca produsul să ajungă în service. Beneficiul pe care îl oferim clientului este foarte mare, pentru că îl putem ghida și îi soluționăm solicitarea prin telefon. Aici mă refer la situații precum resoftarea sau chiar mici probleme care apar, de exemplu, la un produs nou achiziționat, pentru că ghidul de utilizare nu a fost parcurs de către posesorul produsului”, mai adaugă directorul general al Depanero.

Investiții în on-line

După cum susține directorul companiei, un program important de investiții, în permanentă desfășurare, este cel destinat personalului angajat – pentru mărirea și instruirea echipei Depanero. Însă cele mai recente investiții efectuate au vizat platforma software (240.000 de euro) și dezvoltarea unei aplicații pentru dispozitivele mobile (20.000 de euro).

Depanero este primul service din România care oferă utilizatorilor posibilitatea de a înregistra solicitările de trimitere în service a produselor defecte și de a urmări stadiul în care se află acestea folosind aplicațiile mobile.

„În 2016 am investit aproximativ 20.000 de euro în aplicația mobilă Depanero, disponibilă atât pentru Android, cât și pentru iOS, pentru a simplifica procesul de interacțiune cu clienții. Le oferim astfel un plus de mobilitate și simplitate, precum și acces mult mai facil și în orice moment la stadiul produselor lor aflate în reparație”, spune Adrian Antohi, director general Depanero.

În plus, anul 2016 a fost unul favorabil din punct de vedere financiar pentru companie, încă din prima jumătate a anului aceasta înregistrându-se o creștere semnificativă a cifrei de afaceri. De aceea, având în vedere și numărul mai mare de branduri deținut în portofoliu, precum și creșterea volumului de vânzări, perspectivele financiare ale Depanero pentru viitor sunt pozitive, de menținere a tendinței ascendente.