Compania a reușit să își îmbunătățească performanțele financiare cu peste 30 de procente, în comparație cu 2017.Compania DGH LOG & SPED a fost înființată în anul 2010, însă într-un interval relativ scurt a reușit să devină unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața internă de expediție și logistică în transportul rutier de mărfuri, DGH LOG & SPED fiind specializată în transportul intern de mărfuri generale cu autocamioane de 24 de tone.
“Am câștigat încrederea clienților și a furnizorilor noștri prin competența, promptitudinea și consecvența unei echipe de profesioniști, care transformă expediția dintr-un simplu job într-o aventură”, ne-a declarat Dl. Dragoș Ghiță, Director General DGH LOG & SPED. Într-un mediu dinamic, în permanentă schimbare, acest lucru reprezintă factorul determinant pentru asigurarea unui serviciu de calitate și pentru garantarea succesului DGH.
2018 a fost un an bun pentru DGH LOG & SPED, an în care compania și-a consolidat poziția pe piață și a reușit să îmbunătățeasă oferta, competențele, calitatea serviciilor, precum și procesele interne
Evoluția înregistrată de companie a venit ca un rezultat firesc al învățării din experiențele trecute și a adaptării continue la realitățile prezente. “Continuăm să ne adaptăm nevoilor clienților, să investim în expansiune, în modernizare. Adaptarea este cuvântul cheie. Ne adaptăm la cerințele pieței, la cerințele clienților, colaboratorilor și ale angajaților. Ne-am asumat provocările domeniului și am adaptat un mod de gândire constructiv prin care încercăm să găsim soluții pentru orice. De cele mai multe ori reușim”, a continuat Dl. Dragoș Ghiță.
Portofoliul de servicii
Compania urmează, în continuare, direcția de oferire de servicii care se adresează atât companiilor cu volume mari de mărfuri de transportat, cât și companiilor cu volume mai mici, având o acoperire la nivel național. Specializarea DGH este, ca și până acum, transportul rutier intern de mărfuri generale cu autocamioane de 24 de tone: transporturi cu temperatură controlată, transporturi de mărfuri periculoase (ADR).
DGH LOG & SPED a continuat dezvoltarea liniei de business pentru soluții de „transport ușor” prin achiziția de 10 semiremorci Berger în anul 2018. Compania deține deja 30 de semiremorci achiziționate în anul 2017, alte 15 urmând să fie livrate în martie 2019. Astfel s-a ajuns la 55 de semiremorci, fiecare cu o greutate de 5,1 tone.
Necesitatea de anticipare a nevoilor clienților și de reacție rapidă la toate cerințele acestora, a determinat DGH să lanseze, la începutul anului 2019, programul „DGH Drop Trailer”
Concret, 12 ansambluri cap tractor și semiremorcă, alături de încă 7 semiremorci vor eficientiza procedurile de încărcare ale clientului, cât și timpii de așteptare ai șoferilor la descărcarea și încărcarea de la depozitul clientului. Programul se desfășoară la punctul de lucru deschis recent la Brașov și aduce beneficii majore atât pentru respectivul client, cât și pentru transportatorii DGH implicați în acest proiect.
Planurile companiei pentru 2019 includ lansarea „DGH Getex B2B”, platforma DGH care permite accesul clienților și transportatorilor la o interfață personalizată. Colaboratorii companiei, pe baza unui user și a unei parole generate, vor avea acces la informații din platformă, în timp real. „DGH Getex B2B” îmbunătățește astfel procesul operațional.
Investițiile cele mai eficiente
DGH înseamnă în primul rând o echipă unită de 43 de oameni, dintre care 17 coordonatori de transport. “Avem alături de noi, încă de la înființarea companiei în anul 2010, oameni care au crescut profesional și au consolidat poziția DGH pe piață”, explică Directorul General.
Conform reprezentanților companiei, investițiile în capitalul uman sunt cele mai eficiente și aduc, cu siguranță, un plus oricărei organizații, indiferent de contextul extern. Compania menține în permanență oportunități noi de a intra în echipa DGH și pune la dispoziția noilor angajați, în primul rand, un training on-board, de socializare organizațională, prin care noul angajat să reușească să înțeleagă și să se adapteze rapid modului de lucru și de funcționare a departamentului în care va lucra.
”Suntem conștienți că motivarea angajaților are un rol esențial în obținerea rezultatelor performante; conștientizăm că succesul poate fi obținut numai atunci când fiecare coleg simte că are valoare și că este important în cadrul organizației” este de părere Dl. Dragoș Ghiță.
Strategia de dezvoltare
Soluțiile de transport oferite de DGH sunt adaptate businessului partenerilor. Ceea ce face ca activitatea companiei să se bucure de un succes continuu este faptul că se identifică soluțiile de transport de care clienții au nevoie, se asigură capacitatea de transport necesară, se aleg rutele optime, se negociază prețul corect și, cel mai important, nu se face rabat la calitate și siguranță.
În prezent, compania colaborează cu circa 1.600 de furnizori de transport și 150 de camioane care rulează zilnic pentru DGH sub contract de exclusivitate. Peste 90% din flota cu care lucrează compania beneficiază de monitorizare GPS.
De asemenea, o importanță aparte o are asigurarea securității și integrității bunurilor transportate pe tot traseul acestora, de la expeditor la destinatar. DGH, prin partenerul său, DGH Insurance, oferă asistență specializată în cazul producerii unor daune la marfa transportată sau incidente rutiere. În calitate de casă de expediție, DGH, dispune de o poliță de asigurare în valoare de 100.000 de euro/eveniment, iar fiecare camion are încheiată o poliță de asigurare de minim 50.000 de euro/eveniment.
Grija față de mediu
Referitor la protejarea mediului înconjurător, DGH promovează principiul „DGH 27”, încă din anul 2017, de la primele achiziții de semiremorci Berger.
„DGH 27” înseamnă, în primul rând, încărcarea semiremorcilor cu 27 de tone, așa cum prevăd normele legale. Greutatea proprie redusă permite o sarcină utilă maximă, ceea ce se traduce pentru clienți în mai multă marfă transportată, mai puține curse și scăderea costurilor operaționale. Un număr redus de curse cu o greutate mai mică reduce emisiile de gaze și zgomot, protejând astfel atât oamenii, cât și mediul înconjurător.
DGH încurajează colectarea și reciclarea selectivă a deșeurilor. Acest program funcționează printr-o combinație de procese interne, eforturi organizaționale de informare a angajaților și selectare atentă a partenerilor care preiau deșeurile pentru reciclare.
Performanțe financiare
În ceea ce privește evoluția financiară recentă, în 2018 DGH LOG & SPED a cunoscut o evoluție importantă comparativ cu 2017. Această evoluție se poate observa în creșterea numărului de case de expediție din România de la 1.359 la 2.950, a încărcărilor FTL zilnice din România de la 7.000 la 8.000, a numărului total de curse de la 46.750 la 58.338, a numărului de camioane care rulează sub contract de exclusivitate de la 125 la 150, dar și a cifrei de afaceri de la 57 de milioane de Lei, în 2017, la 75 de milioane de Lei în 2018 – indicatori care demonstrează evoluția recentă a DGH.
”Pentru anul 2018, compania a înregistrat o creștere de 31% a cifrei de afaceri, față de 2017, ajungând la 75 de milioane de lei, iar pentru anul în curs bugetăm o îmbunătățire a acesteia cu 20%” a concluzionat Dl. Dragoș Ghiță, Directorul General al DGH LOG & SPED.