Compania vine mereu în întâmpinarea nevoilor clienților și angajaților, pilonii principali pentru stabilitate și creștere constată. Strategia companiei se axează pe 2 piloni principali: clienții și angajații. Clienții sunt recompensați prin produsele de calitate, prin noile branduri aduse pe piață, prin oferte speciale și evenimente deosebite.
Pe lângă calitatea produselor, creșterea constantă de care are parte compania se datorează și celor care se implică zi de zi și fac tot ceea ce fac cu pasiune. Echipa dm are 938 de membri care se bucură de numeroase beneficii precum tichete de masă, asigurare medicală privată, zile de concediu de odihnă în plus, în funcție de vechimea în companie, home office, cursuri de limba germană, bonus trimestrial din vânzări pentru angajații din filiale, posibilități de dezvoltare profesională și personală prin intermediul aplicației dmLernwelt – platforma internă cu conținut educațional.
dm-Lernwelt, o platformă de e-learning, are ca scop facilitarea accesului angajaților la diferite tipuri de traininguri și informații. Astfel, cei care lucrează în drogherii vor putea oferi detalii complexe și concrete clienților interesați de produsele comercializate
„dmLernwelt, platforma noastră de e-learning, este live din data de 20 ianuarie 2021 și este accesibilă tuturor angajaților dm. Primul training online a fost dezvoltat pentru colegii din drogherii, în vederea îmbunătățirii organizării activităților din filială, astfel încât aceștia să aibă mai mult timp la dispoziție pentru consilierea clienților. Echipa dmLernwelt lucrează acum la noi module de training care să îi aibă în vedere pe toți angajații companiei”, precizează Dna. Ivana Martinakova, CEO-ul dm.
5 noi drogherii în 2020 și una în inima Sibiului anul acesta
Pentru dm drogerie markt, anul 2020 a fost un an al provocărilor, în care compania a învățat să se adapteze și să se plieze și mai bine pe nevoile clienților, să își protejeze echipa și pe cei din jur, astfel încât să poată depăși momentele dificile ale pandemiei.
dm drogerie markt a continuat procesul de expansiune și anul trecut, chiar dacă deschiderea noilor drogherii a avut loc în condiții diferite față de anii precedenți. A fost acordată o atenție sporită măsurilor de distanțare, cu accent pe siguranța și sănătatea echipei și a clienților, ușurând în acest fel accesul clienților la produsele pe care le îndrăgesc.
Compania a deschis așadar 5 noi drogherii în 2020, în Timișoara, Iași, Târgu Mureș, Târgoviște și Oradea, iar în ianuarie 2021 a avut loc deschiderea unei noi drogherii în inima Sibiului, la parterul hotelului Împăratul Romanilor.
În prezent, dm drogerie markt are 114 filiale active în țară, iar politica de expansiune continuă, din dorința de a oferi clienților o experiență de cumpărături sigură și plăcută. Pe lângă noile drogherii pe care dm drogerie markt intenționează să le deschidă în 2021, strategia prevede și câteva renovări de magazine.
În prezent, dm drogerie markt are 114 filiale active în țară, dintre care 5 au fost deschise în 2020
Clienții se pot bucura de comenzi prin serviciile de home delivery
Din luna mai 2020, clienții dm au posibilitatea de a comanda produsele lor preferate prin intermediul aplicațiilor tazz by eMag și Bringo, numărul articolelor prezente pe platforme fiind în continuă creștere. Totodată, au fost demarate lucrările necesare pentru pregătirea unui shop online.
„Magazinul online este în faza de pregătire și vom oferi vești despre lansarea acestuia când va fi posibil, pentru că știm cât este de important pentru comunitatea din jurul brandului, noi fiind mereu atenți la nevoile acesteia și adaptându-ne cerințelor. Cu toate acestea, clienții noștri se pot bucura deja de cumpărături online, o parte din produsele din drogherii fiind deja disponibile pentru livrare prin intermediul platformelor tazz și Bringo”, a menționat CEO al dm drogerie markt.
„All About Beauty”, o campanie despre frumusețe
Începând cu luna februarie 2021 și până la finele lui martie, dm a demarat o nouă campanie, numită „All About Beauty”.
Noua campanie, „All About Beauty”, care propune clienților o poveste despre frumusețe – relevanță, diferențiere, emoție, cu scopul de a trezi din nou un interes sporit pentru produsele și serviciile dedicate cosmeticii decorative – va scoate în prim-plan produsele marcă proprie, dar și pe cele ale partenerilor. Ideea conceptului „Cum mă simt”, care stă la baza campaniei, este ca sentimentele să fie în centrul atenției, iar dm să aducă produsele, inspirația și expertiza potrivite în acest sens. Fiecare femeie este unică, fiecare vârstă este diferită.
„All About Beauty”, care propune clienților o poveste despre frumusețe, va scoate în prim-plan produsele de marcă proprie, dar și pe cele ale partenerilor
„Promovarea acestei campanii are loc atât online, cât și offline, pentru ca o cât mai mare parte din targetul vizat să aibă acces la informații. Astfel, campania de primăvară va avea în focus trei evenimente digitale prin care, cu ajutorul ambasadorilor și al specialiștilor, vom povesti despre rutine de frumusețe, vom da sfaturi și recomandări tuturor celor care consideră că dm este un love brand. Pentru aceștia pregătim surprize și concursuri, care le vor aduce produse de îngrijire și înfrumusețare la prețuri speciale, ambalate deosebit, în ceea ce am denumit dmBeauty Box”, ne-a declarat Dna. Ivana Martinakova, CEO dm drogerie markt România.
Responsabilitatea socială, o componentă importantă a strategiei
Încă de la începutul prezenței în România, dm drogerie markt a considerat că responsabilitatea socială este o componentă importantă a strategiei sale. Încadrându-se în valorile internaționale ale companiei, sănătatea și sustenabilitatea sunt două subiecte abordate constant. Treptat, dm drogerie markt România a diversificat portofoliul de produse bio, pentru toată familia, acestea devenind tot mai prezente pe rafturile drogheriilor. De asemenea, compania investește permanent în crearea ambalajelor 100% reciclabile și biodegradabile.
În paralel cu toate aceste ,,inovații verzi’’, compania dezvoltă continuu produse sustenabile de marcă proprie, cum ar fi periuța de dinți din lemn, fără plastic, de la alverde NATURKOSMETIK, sau șamponul și balsamul solid, din ingrediente naturale, fără microplastic, silicon, uleiuri minerale, parabeni și conservanți. De la produsele de îngrijire corporală, exclusiv cu ingrediente curate din plante, nemodificate genetic și netestate pe animale, ambalate în recipiente din plastic reciclat, până la detergenții de rufe vegani, concepuți să reducă poluarea mediului înconjurător, și veselă din tărâțe de grâu de unică folosință și biodegradabilă, toate se găsesc pe rafturile drogheriilor dm. Gama de alimente dmBio a fost extinsă printr-o linie de produse fără gluten, pentru a face accesibilă calitatea organică persoanelor cu intoleranță la gluten.
Parteneriatele cu SOS Satele Copiilor și Fundația Hațegan
dm drogerie markt a fost și este mereu implicată în comunitate, de-a lungul timpului desfășurând diverse proiecte de responsabilitate socială. Astfel, dm și SOS Satele Copiilor România au colaborat la finele anului 2020 pentru campania „Oferă-i șansa unei copilării fericite!”.
În perioada 1 noiembrie – 20 decembrie, au fost cumpărate peste 63.000 de produse-vedetă, compania donând, astfel, 63.921 de lei pentru a veni în sprijinul a peste 550 de copii din comunități vulnerabile, precum și a altor 150 de copii fără familie, care cresc în satele SOS din țară.
Din 1 noiembrie până în 20 decembrie, clienții drogheriei dm au avut șansa de a se implica în campanie, cumpărând din cele peste 70 de produse-vedetă, iar pentru fiecare articol cumpărat, dm a donat câte 1 leu către SOS Satele Copiilor România
Black Friday a devenit Giving Friday pentru a doua oară în 2020 în drogheriile dm. Compania a donat 78.126 de lei pentru a asigura masa caldă a peste 40 de copii, pe o perioadă de 6 luni, prin campania „O floare de colț pentru o masă caldă”. dm drogerie markt a sprijinit astfel, pentru al doilea an consecutiv, inițiativa Fundației Hațegan, venind în întâmpinarea nevoilor copiilor defavorizați social prin donarea a 5% din încasările drogheriilor dm din 27 noiembrie 2020.
Provocări și reușite
dm drogerie markt, singurul lanț internațional de drogherii prezent pe piața românească a marcat, la 30 septembrie, finalul anului financiar. 2020 a fost un an plin de provocări – pe sectorul de retail a avut loc o schimbare a obiceiurilor de cumpărare prin limitarea timpului petrecut la cumpărături și reducerea frecvenței de vizite în magazine.
Compania a luat măsuri speciale încă de la începutul lunii martie 2020, precum desfășurarea activității de acasă (work from home) pentru angajații a căror activitate a permis acest lucru, igienizarea frecventă a spațiilor din drogherii, a depozitului central și a sediului, punerea la dispoziție a dezinfectanților, mănușilor de unică folosință și paravanelor de plexiglas pentru casele de marcat în fiecare punct de lucru și, totodată, încurajarea clienților să cumpere cu responsabilitate.
„Cu toate acestea, agilitatea și flexibilitatea în adaptarea la nevoile clienților și angajaților în această situație fără precedent au asigurat stabilitatea companiei, astfel că încheierea anului financiar a adus o creștere a cifrei de afaceri cu 5,54 procente față de anul precedent. Dacă anul trecut cifra anuală de afaceri era de peste 498 de milioane lei, anul acesta ea a ajuns la 525 de milioane lei. Toate acestea au fost posibile cu ajutorul a celor aproape 1.000 de angajați și 114 magazine prezente pe piața românească”, a declarat, în încheiere, Dna. Ivana Martinakova, CEO dm drogerie markt România.
La fel ca și până acum, dm menține politica de expansiune, urmând ca deschiderile viitoare să fie anunțate pe canalele de comunicare ale companiei.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/dm-aduce-magia-sarbatorilor-de-iarna-in-viata-de-zi-cu-zi/