Portofoliul companiei este format dintr-o gamă variată de ingrediente alimentare. Grupul Eurocas a fost fondat la începutul anilor 90, activând inițial doar în domeniul vânzărilor. Începând din anul 2000, în momentul în care grupul a atins acoperirea națională, Eurocas a investit în dezvoltarea unei noi arii de activitate, cea de producție.
„În primul rând, în producția margarinei de uz profesional, iar mai apoi, în baza succesului primei producții, am continuat cu o investiție mai considerabilă în producția de frișcă vegetală în anul 2005, fiind și acum singurii producători de frișcă vegetală de pe piața românească”, declară Stelian Tigu, director general Eurocas.
Margarita este compania, parte din grup, care produce margarină, iar Trios a fost cea care producea frișcă, însă în anul 2015, cele două companii au fuzionat, Margarita preluând prin absorbție compania Trios. Astfel, în prezent, Eurocas se ocupă de partea de vânzări, iar Margarita de producție.
Produse adaptate tendințelor pieței
Portofoliul Eurocas este alcătuit, în principal, din ingrediente pentru brutărie, patiserie și cofetărie, pornind de la frișcă și margarină, până la creme și ciocolată. Pe lângă acestea, compania are și un departament tehnic a cărui activitate o reprezintă comercializarea și mentenanța cuptoarelor pentru industria alimentară.
„În industria noastră tot timpul a existat un echilibru bine definit între tradiție și inovație. Astfel, gama noastră de produse în continuare are anumite produse pe care am început să le vindem acum 20 de ani, dar în același timp adăugăm noi produse în oferta noastră în fiecare an”, susține Stelian Tigu.
Cele mai noi sortimente Eurocas sunt cele din gama Rhapsody – creme pentru cofetărie și patiserie rezistente la coacere și congelare, gata de folosit: Rhapsody Apricot, Rhapsody Strawberry și Rhapsody Raspberry – cele din completarea gamei de frișcă cu frișcă animală, dar și noua gamă de paste aromatizante naturale.
În ultima perioadă, oamenii au început să pună accent pe o alimentație sănătoasă, compania producând acest gen de produse de mulți ani. Gama Life a Eurocas, ce conține produse sănătoase, cuprinde: Eskimo Life (margarină foietaj), Fineo Life (margarină creme), Dulcinea Life (frișcă vegetală). Aceste produse sunt fără grăsimi hidrogenate dar și ușor mai scumpe față de gama standard.
Portofoliul Eurocas cuprinde, de asemenea, produse sănătoase, însă până în prezent cererea pe piața internă pentru acest gen de produse a fost scăzută.
„Evident, produse mai sănătoase înseamnă produse mai scumpe, iar România, deși este o piață în creștere, este în continuare una dintre cele mai sărace din Europa. Noua tendință spre o alimentație mai sănătoasă a românilor nu ne ia pe nepregătite, deoarece noi avem aceste produse în gamă de ani de zile și le comercializăm la export”, menționează directorul general Eurocas.
Preocupare pentru calitate
Eurocas a avut ca prioritate, încă de la începutul activității, calitatea produselor și serviciilor, acesta fiind și astăzi aspectul primordial al activității.
Calitatea este susținută prin certificările obținute, sistemele de calitate implementate (ISO, FSSC), realizarea de analize înainte, în timpul și după fiecare producție, dar și prin alegerea unor furnizori care respectă aceleași principii și filozofii precum Eurocas.
„Puțină lume înțelege cât de greu este să menții acest lucru de-a lungul zecilor de ani de activitate. Calitatea unui produs nu o demonstrezi o dată la un client sau cu o pagină de revistă lăudându-i atributele. Calitatea unui produs o demonstrezi prin continuitate, nu prin rebranding. Încrederea clienților clădită în ani de zile este ceea ce denotă calitatea și renumele produselor Eurocas”, adaugă Stelian Tigu, directorul general al companiei.
Pentru menținerea calității produselor la un nivel ridicat, compania deține sisteme tehnologice moderne, care ajută la controlarea diverselor tipuri de emulsii, procesarea UHT a unor produse și linia Tetra Pak pentru ambalarea gamei de frișcă într-un mediu controlat, fără să folosească conservanți. Aceste tehnologii sunt cu atât mai importante cu cât Margarita, firma de producție, are ca și core business procesarea grăsimilor vegetale.
La această calitate a produselor contribuie, de asemenea, angajații Eurocas. Astfel, cei 150 de angajați ai companiei beneficiază de seminarii anuale naționale și trimestriale zonale, iar cei nou-veniți stau sub tutela unui coleg foarte experimentat pentru a învăța de la cei mai buni.
Majoritatea angajaților fac parte din departamentul de distribuție destinat pieței interne, Eurocas având atât acoperire națională, cât și externă.
„Pe partea de export, încet dar sigur, Eurocas devine o prezență globală. Începând cu primul nostru export, desigur către Republica Moldova, din 2003, produsele Eurocas pot fi acum găsite pe 4 continente. De la țări vecine precum Ungaria sau Bulgaria, la piețe exotice precum Madagascar sau Guatemala, și până la piețe excentrice precum Dubai sau Coreea de Sud”, completează directorul general.
Planuri de investiții
Cele mai recente investiții Eurocas au fost de natură informatică, compania implementând un soft de business necesar pentru controlarea activității grupului, proces de implementare ce a durat șase luni.
Eurocas a implementat un soft de business necesar pentru controlarea activității tot mai complexe a grupului
„Pentru Eurocas, fiind o structură amplă de distribuție, avem nevoie să controlăm și să coordonăm activitatea întregii structuri. În acest sens, în 2015, am instalat un soft de business ce a presupus modulele ERP (contabilitate), WMS (depozit și trasabilitate), SFA (automatizarea forței de vânzări împreună cu tablete pentru agenți) și BI (business intelligence) pentru rapoartele necesare”, prezintă Stelian Tigu, directorul general Eurocas.
Ca investiții viitoare, compania are în plan fie creșterea capacității de producție la anumite game, care se apropie de maxim, fie în producerea de noi game de ingrediente.
Însă, în ceea ce privește rezultatele economice ale anului în curs, Eurocas preconizează menținerea tendinței de creștere pe care compania a avut-o în ultimii ani, compania încheind anul 2015 cu o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro.