Slide

Stiri: Energie

Prima fabrica europeaaă de bio combustibil pentru aviatie

Unde se construiește prima fabrică europeană de bio combustibil pentru aviație?

10.06.2019

KLM Royal Dutch Airlines este prima companie aeriană din lume care investește în bio combustibil pentru industria aeronautică. Compania își propune ca obiectiv, pentru următorii 10 ani, să cumpere și să foloseasca, anual, peste 75.000 de tone de combustibil sustenabil pentru aviație.

Prima fabrică europeană de bio combustibil pentru aviație va fi inaugurată în 2022

În acest context, SkyNRG, lider mondial pe piața de combustibil sustenabil pentru aviație (Sustainable Aviation Fuel – SAF) va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producția de bio combustibil pentru industria aeronautică. Unitatea va fi construită în Delfzijl, Olanda. Fabrica este programată pentru a fi inaugurată în 2022.

KLM este singura companie aeriană din Europa care operează zboruri intercontinentale alimentate parțial cu bio-kerosen. Este vorba de un substitut sustenabil al kerosenului, la finalul anului 2018 fiind operate aproximativ 1.500 de zboruri alimentate cu 1.318 tone de bio-kerosen.

Prima fabrică europeană de bio combustibil pentru aviație. Ce spune conducerea KLM?

”Sunt mândru de colaborarea noastră cu SkyNRG și SHV Energy pentru a lansa un proiect care va urmări dezvoltarea primei fabrici europene pentru producerea de combustibil sustenabil pentru aviație. Apariția aviației a avut un impact major asupra lumii, oferind un nou mijloc de a apropia oamenii. Acest privilegiu merge mână în mână cu o mare responsabilitate pe care o avem față de planeta noastră. KLM ia acest lucru în serios și, prin urmare, a investit în sustenabilitate de mulți ani. Prin colaborarea cu alte părți, putem construi o instalație care va accelera dezvoltarea unui carburant sustenabil pentru aviație”, a afirmat Pieter Elbers, președinte și CEO al KLM.

Prima fabrică europeană de bio combustibil pentru aviație. Combustibil sustenabil

Combustibilul sustenabil pentru aviație este o opțiune necesară industriei aviatice comerciale, pentru a reduce emisiile de CO2, pe lângă reînnoirea flotei și creșterea eficienței operaționale. Cu toate acestea, în prezent, nu se produce suficient kerosen sustenabil. Din anul 2022, centrala va produce anual 100.000 de tone de bio combustibil, precum și 15.000 de tone de bioGPL, ca produs secundar. Aceasta va însemna o reducere de CO2 de 270.000 de tone pe an pentru industria aviatică.

”Suntem foarte mândri să anunțăm acest proiect și că îl vom realiza în Olanda împreună cu parteneri atât de puternici. Pentru noi și pentru partenerii noștri, acest proiect reprezintă un moment important în continuarea extinderii pieței pentru combustibil sustenabil pentru aviație. Suntem primii care fac un pas în această direcție și sperăm că va servi drept exemplu pentru restul industriei în tranziția către un viitor durabil pentru aviația comercială”, spune Maarten van Dijk, director executiv al SkyNRG

Prima fabrică europeană de bio combustibil pentru aviație. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 85%

Materia primă folosită pentru producție va fi formată din deșeuri reziduale, cum ar fi uleiul de gătit, provenind preponderent din fabricile din zonă. Instalația va funcționa pe bază de hidrogen sustenabil, produs prin utilizarea apei și a energiei eoliene. Datorită acestor opțiuni, acest carburant pentru aviație oferă o reducere a emisiilor de CO2 de cel puțin 85% în comparație cu combustibilii fosili. Utilizarea SAF va contribui, de asemenea, la o reducere semnificativă a particulelor ultra-fine și a emisiilor de sulf.

Prima fabrică europeană de bio combustibil pentru aviație. Obiective de sustenabilitate

Construcția acestei fabrici este în concordanță cu obiectivele de sustenabilitate ale KLM și reprezintă un pas important spre implementarea planului de acțiune „Smart & Sustainable” al industriei, elaborat de 20 de organizații de transport și centre de cunoaștere. Aeroportul Amsterdam Schiphol va investi, de asemenea, în dezvoltarea acestei fabrici.

”Suntem mândri de colaborarea noastră inovatoare cu SkyNRG și KLM, ceea ce ne permite să aducem o contribuție pozitivă la tranziția energetică. Această investiție este în strânsă legătură cu strategia SHV Energy de a crește și mai mult ponderea produselor energetice produse în mod durabil. Clienții noștri din Europa, mulți dintre cei care nu sunt conectați la rețeaua de gaze naturale, se bazează pe energia SHV pentru a-și satisface nevoile energetice în mod eficient, durabil și în siguranță. Ca pionieri în domeniul bioGPL, suntem încântați că acest proiect va adăuga 15.000 de tone de bioGPL la aprovizionarea noastră anuală. Acest lucru înseamnă mai mult de 35.000 de tone de reducere a emisiilor de CO2”, precizează Bram Gräber, CEO al SHV Energy.

Prima fabrică europeană de bio combustibil pentru aviație. Parteneri

În plus față de KLM și SHV Energy, SkyNRG s-a alăturat și cu alți parteneri în cadrul proiectului DSL-1:

  • EIT Climate-KIC
  • Grupul Royal Schiphol
  • GROEIfonds
  • NV NOM
  • Groningen Seaports
  • Nouryo
  • Gasunie
  • Arcadis
  • TechnipFMC
  • Haldor Topsoe
  • Desmet Ballestra
  • Susteen Technologies și
  • MBP Solutions.

Acești parteneri vor fi implicați în diferite faze ale proiectului.

Citește și Investiții în digitalizare. Cum vor companiile să își crească eficiența?