Factori care influenteaza decizia de cumparare

Factori care influenţează decizia de cumpărare

23.10.2018

Factori care influenţează decizia de cumpărare. Deşi până acum se credea că vârsta este cea care defineşte profilul consumatorilor, un studiul Deloitte arată că, de fapt, lucrurile nu stau aşa. Raportul, numit „Millennial-ii și dincolo de ei. Creșterea brandului printr-o abordare transgenerațională a profilurilor consumatorilor”, demontează opt mituri legate de obiceiurile de cumpărare care ar fi specifice fiecărei generații. În plus, cercetarea conturează patru profiluri bazate pe atitudini în care se încadrează vârste diferite.

Factori care influenţează decizia de cumpărare. Ce spun autorii studiului?

„Suntem expuși astăzi în aceeași măsură tehnologiei, social media și altor factori ce influențează schimbarea. Din acest motiv, atitudinea și comportamentul consumatorului nu diferă fundamental de la o generație la alta. Studiul Deloitte demonstrează că unele convingeri despre generații sunt greșite și că generalizarea unor stereotipuri trebuie evitată. Strategiile de marketing create pe baza acestei abordări pot limita profitabilitatea și creșterea veniturilor companiilor. De exemplu, companiile au investit enorm în strategii de marketing dedicate Millennial-ilor și Generației Z, cu riscul de a rata oportunități care rezultă dintr-o abordare mai concentrată asupra tipologiei individului, și nu asupra unei anumite generații”, spune Camelia Malahov, Director Impozitare Directă Deloitte România.

Factori care influenţează decizia de cumpărare. Opt mituri despre generații

1. Generația Z preferă magazinele online. În realitatea, ponderea cumpărăturilor în magazine fizice și online înclină în favoarea celor din magazinele fizice pentru toate categoriile de vârstă

2. Numai consumatorii mai tineri sunt conștienți de sănătate, se îngrijesc de hrană și cumpără alimente ecologice. Situaţia nu este aşa. De fapt și persoanele mai în vârstă sunt preocupate de sănătate.

3. Consumatorii care caută prețuri mici sunt doar cei cu venituri mai mici. Însă, în realitate, toți consumatorii caută un echilibru între preț și calitate.

4. Generațiile mai tinere nu mai sunt interesate de brandurile tradiționale. De fapt, tinerii preferă brandurile pentru că „acestea spun ceva despre ei”.

5. Canalele de promovare tradiționale nu mai sunt frecventate de tineri, social media este cea mai bună modalitate de a ajunge la ei. În realitate, şi canalele tradiționale sunt populare pentru a atrage consumatorii mai tineri.

6. Generațiile mai în vârstă nu utilizează social media. Cercetarea indică faptul că majoritatea consumatorilor au minimum o dată pe zi expunere la cel puțin o platformă social media.

7. Numai generațiile mai în vârstă folosesc cupoane și reduceri. Conform studiului, de fapt, aproximativ 70% din consumatori se bucură de sumele pe care le pot economisi prin utilizarea cupoanelor sau a cardurilor de loialitate.

8. Inovația și creșterea mărcii sunt alimentate doar de generațiile mai tinere. Însă, de fapt, persoanele cu experiență mai îndelungată, cu o putere de cumpărare mai mare, deţin o capacitatea de a contribui la creșterea mărcii în viitorul apropiat.

Factori care influenţează decizia de cumpărare. Patru profiluri ale consumatorilor

Pe lângă demontarea acestor mituri, studiul identifică patru profiluri ale consumatorilor în funcție de atitudinile de cumpărare:

Responsabilii

Este un segment format preponderent din Millennial-i și Generația X. Aceştia au atitudini de cumpărare responsabile, echilibrate, sunt preocupați de inovare și tehnologie.

Responsabilii reprezintă principala categorie pe care trebuie să o aibă în vedere departamentele de marketing.

Cei care obțin rezultate cu discernământ

Aceste segment este dominat de Baby Boomers și Generația X. Ei sunt atenți la preț, pun accent pe sănătate și ingredientele produselor, preocupați de mediu, produse ecologice sau organice, receptivi la online.

În plus. sunt preocupați mai degrabă de calitate, decât de preț.

Conform Deloitte, aceasta este a doua categorie pe care trebuie să o vizeze departamentele de marketing, întrucât au cele mai mari venituri.

Cei care aspiră la mai mult

Aici sunt incluşi preponderent cei din Generația Z adultă la început de carieră. Ei sunt foarte entuziaști, dornici să încerce inovații și tehnologie.

Aceştia se consideră sofisticați și se concentrează pe produse noi.

În plus, fac cumpărături online și caută produse prietenoase cu mediul, organice. Însă, au venituri reduse.

Pragmatici

Aceste segment include preponderent persoane din Generația X.

Pragmaticii sunt marcați de experiența crizei din 2009. Aşadar, ei sunt foarte conservatori și atenți la preț, cumpără planificat, mai puțin orientați spre produse noi, tehnologice.

Citeşte şi Românii muncesc peste program fără a fi, însă, plătiţi

 

Citiți și despre:

O părere la “Factori care influenţează decizia de cumpărare

  1. Pingback: The Woman 2019: Conferinta care te motiveaza | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.