Magazine online de succes - GPeC

Factorii care aduc succesul magazinelor online

22.04.2019

Magazine online de succes. GPeC prezintă factorii esențiali pentru succesul magazinelor online. În fiecare zi, în țara noastră se lansează peste 50 de magazine online. Anul trecut, numărul acestora s-a dublat. Astfel, s-a ajuns la un record de 15.000 de comercianți online.

Informațiile Registrului Comerțului arată că, în ultimii zece ani, e-commerce-ul a avut o creștere de peste 500% a cifrei de afaceri. Prin urmare, a devenit unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate.

Magazine online de succes. 5 milioane de cumpărători

Însă, piața de e-commerce din România nu este încă o piață matură, jucătorii concurând pentru puțin peste 5 milioane de cumpărători.

”Pe măsură ce competiția crește, pentru a rămâne în business, magazinele trebuie să țină pasul cu toate inovațiile digitale care transformă modul clienților de a face cumpărături. Care sunt cele mai mari provocări ale comercianților și ce trebuie să faci pentru a crește online în 2019? Descoperă în rezultatele studiului de piață realizat de GPeC în luna martie. Diferențiatorii sunt principalii factori care generează succesul unui magazin online”, afirmă reprezentanții GPeC.

Magazine online de succes. Nu există o rețetă sigură

Succesul unui magazin online nu are o rețetă sigură. Cu toate acestea, există câteva ingrediente care, dozate corect, pot ajuta un magazin online să fie relevant și în top of mind pentru clienții tăi.

Respondenții studiului consideră că principalii trei factori în care trebuie să investești pentru a avea succes în 2019 sunt:

  • strategia de marketing (88.6%)
  • produsele comercializate (58.6%)
  • serviciul de Customer Support oferit (52.7%)

Acestea trei componente sunt esențiale oricărui business online, dar fiecare poate fi un diferențiator puternic care să-ți asigure o creștere organică.

Magazine online de succes. Principalele provocări

Principalele provocări cu care se confruntă magazinele online sunt cunoscute pentru orice tip de business.

Astfel, atragerea de clienți noi este provocarea numărul unu pentru 66.8% dintre business-uri. 47.3% au dificultăți în retenția clienților. Iar promovarea cu succes a produselor online reprezintă o sarcină dificilă pentru 43.6% dintre respondenți.

Managerii de business-uri online spun că se confruntă și cu o serie de provocări specifice, precum problema retururilor, nevoia automatizării proceselor și livrarea rapidă a produselor.

Magazine online de succes. Promovare

Atunci când vine vorba despre promovarea afacerii, cele mai performante canale de marketing online în e-commerce rămân, de departe, Facebook și Google Ads. Acestea sunt preferate de 57.3%, respectiv 55.5% dintre respondenți.

Pe lângă acestea, peste 30% dintre specialiștii în marketing online folosesc cu succes E-mail și Content Marketing în campaniile lor. Instagram este, la rândul lui, un canal relativ recent care prinde din ce în ce mai mult teren în e-commerce.

Rata de utilizare în creștere și caracterul aspirațional al conținutului îl fac un canal performant pentru business-uri online din majoritatea verticalelor. 16.4% dintre respondenții studiului spun că folosesc deja cu succes Instagram Ads.

Magazine online de succes. O strategie concretă

”Pentru a crește pe termen lung, un magazin online are nevoie de o strategie coerentă, bazată pe date și studii de piață. 32.3% dintre respondenți spun că, pentru a crește în 2019, iau în considerare lărgirea gamei de produse. 18.2% au în vedere îmbunătățirea serviciului de Customer Support, iar 15.9% se gândesc să atace piețe internaționale prin extinderea magazinului cross-border”, se mai arată în studiu.

De asemenea, atragerea unui capital de risc este o opțiune de creștere pentru 14.5% dintre antreprenori și tot atâția plănuiesc să investească în training-ul angajaților, pentru a le dezvolta abilitățile tehnice specifice.

Magazine online de succes. Piața muncii

În plus, e-commerce-ul a devenit una dintre cele mai atractive industrii pe piața muncii. În funcție de dimensiunea și specificul lui, un business online angrenează angajați sau contractează specialiști în posturi foarte diverse, de la tehnic la creativ.

Know-how-ul pe care se sprijină succesul unui magazin online în 2019 este compus din următorul mix de abilități:

  • 26.8% Business Management
  • 20.9% Online Marketing
  • 17.3% SEO
  • 14.1% Usability& User Experience
  • 10.9% Analytics

Magazine online de succes. GPeC SUMMIT

GPeC SUMMIT este cel mai important eveniment de E-Commerce și reprezintă cea mai mare comunitate a magazinelor online din țara noastră. Având o tradiție de 14 ani, GPeC este mixul perfect de Conferințe, Workshopuri, Expo, Cursuri intensive, Statistici, Comunitate și Competiția Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței de e-commerce.

Nu mai puțin de 800 de proprietari de magazine online, antreprenori, investitori, e-commerce manageri, digital marketeri, web developeri și specialiști în comunicare online sunt așteptați pe 27-28 mai la GPeC SUMMIT.

Până pe data de 16 mai, biletele de acces au preț promoțional prin oferta Early Bird.

Citește și CFR anunță un proiect important de investiții!

 

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Factorii care aduc succesul magazinelor online

  1. Pingback: Femei de cariera 2019 - Avantaje participare | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.