Fundatia Noi Orizonturi

Fundația Noi Orizonturi: 43.700 elevi din România învață diferit

13.12.2018

În contextul în care tinerii dețin un rol cheie în rezolvarea problemelor de interes local sau global, un studiu realizat de Fundația Noi Orizonturi arată că persoanele care se implică activ în comunitate încă de când sunt mici au o performanță mai ridicată la locul de muncă, participă la vot, sunt atenți la propria dezvoltare personală și au o preocupare ridicată pentru generația următoare.

Așadar, implicarea activă în acțiuni de voluntariat aduce și un sens al scopului în viață, unul dintre cele mai mari provocări ale tinerilor de astăzi, conform datelor Eurostat.

Fundația Noi Orizonturi. Rolul tinerilor

Tinerii au un rol important în rezolvarea problemelor de interes local sau global, iar motivarea acestora și dezvoltarea unui sistem educațional relevant este una dintre soluțiile propuse de Fundația Noi Orizonturi.

Fundația Noi Orizonturi. Service learning

Deținând o experiență de 18 ani în dezvoltarea programelor pentru tineri la nivel național și internațional, Fundația Noi Orizonturi încurajează școlile din țara noastră să preia un concept care se aplică deja la nivel internațional – service learning sau învățare prin serviciu în folosul comunității. Mai exact, este vorba de activități de voluntariat, dar care sunt strâns legate de curriculum școlar, iar elevii pun în practică concepte care se abordează la clasă.

„Tinerii se adaptează mai ușor, sunt mai curajoși și pot genera schimbări pozitive în comunitate prin implicare în proiecte de service learning. Ei au nevoie să vadă sensul a ceea ce învață și de aceea, legătura școlii cu viața reală devine cheie în dezvoltarea motivației și autonomiei în învățare.” declară Anca Gaidos, director operațional Fundația Noi Orizonturi.

Conform sursei citate, școlile din țara noastră sunt încă la început în ceea ce privește adoptarea de practici de învățare conectate la viața reală.

Fundația Noi Orizonturi. Învățarea relevantă

Un alt studiu calitativ efectuat de Fundația Noi Orizonturi arată că atunci când vorbesc despre învățarea relevantă, elevii vorbesc mai mult despre ce și-ar dori decât ceea ce se întâmplă.

”Din formulările lor se poate deduce că învățarea din școli nu e tocmai aceea pe care ei și-o doresc. Pentru învățare relevantă nu e nevoie doar de o programă și modalităţi de implementare adecvate secolului 21, ci și de un mediu propice, în care elevii să se simtă în siguranţă și sprijiniți în dezvoltarea competențelor relevante pentru contextul actual”, conform sursei citate.

Fundația Noi Orizonturi. România are nevoie de o nouă perspectivă

România are nevoie de o perspectivă nouă față de școli. Unitățile de învățământ trebuie privite ca spațiu al colaborării între diferiți membri ai comunității pentru a răspunde mai bine nevoilor copiiilor.

Fundația Noi Orizonturi. Programe

Conceptul de service learning a fost adus în viața copiilor și tinerilor prin programele Fundației Noi Orizonturi precum:

  • IMPACT
  • VIAȚA
  • Arhitecții Educației
  • Școli conectate la comunitate

Programele implică elevii, profesorii, școlile, părinții și comunitățile în procese de învățare relevantă.

În 2018, peste 1100 educatori (profesori și directori de școli) din 280 de școli au participat la programe de formare. Acestea au avut în vedere dezvoltarea abilităților de a construi contexte de învățare relevantă pentru tineri.

Fundația Noi Orizonturi. Programul IMPACT

Un exemplu în acest sens este programul IMPACT în care 400 de profesori conduc 183 de cluburi IMPACT în care sunt implicați 3500 elevi. Ei se întâlnesc săptămânal pentru a dezvolta proiecte în folosul comunității, învățarea este interactivă și conectată la realitate. Printre abilitățile dezvoltate se numără:

  • inițiativa
  • managementul de proiect
  • gândirea critică
  • lucrul în echipă

Citește și Doraly Expo Market își extinde parcul comercial. Investiția se ridică la peste 5 milioane de euro

 

Citiți și despre: