Grup Șerban Holding, viziune pentru viitor

01.12.2020

Direcțiile de business ale grupului de firme au fost în plină expansiune, cu noi proiecte pentru toate domeniile de activitate. Grup Șerban Holding înseamnă evoluție. Înseamnă o viziune și o strategie de viitor, în condițiile în care, în ultimii 4 ani, direcțiile de  business au fost în plină expansiune, cu noi proiecte pentru toate domeniile de activitate – agricultură, comerț cu cereale, plante oleaginoase și leguminoase, creșterea păsărilor, panificație, patiserie-cofetărie, alimentație publică prin lanțul propriu de magazine (Băcăniile Șerban), distribuție și transport.

Misiunea grupului de firme Șerban Holding este aceea de a oferi partenerilor produse și servicii de înaltă calitate, de a crea un mediu unde angajații să își poată valorifica la maximum potențialul și de a dezvolta un brand de încredere pentru România, dar nu numai.

În toate domeniile de activitate, Grupul Șerban are în plan noi proiecte, noi oportunități, precum și acțiuni concrete pentru consolidarea actualului business

Cele mai noi investiții realizate în ultimii ani sunt reprezentate de proiectele de modernizare, de investiții în echipamente de panificație de ultimă generație, dezvoltarea departamentului de agricultură, de la mărirea capacității de depozitare a cerealelor, plantelor oleaginoase și a legumelor, până la investiții în sisteme de irigații, utilaje agricole, echipamente de recoltat, sortat, spălat și ambalat legume, precum și dezvoltarea unui nou departament de cercetare-dezvoltare a biodiversității.

Capacitatea de producție și depozitare

De-a lungul anilor, pentru fiecare domeniu de activitate s-a alocat buget pentru modernizarea și mărirea capacităților de producție. Astfel, la momentul de față, Grupul Șerban deține în continuare o brutărie, un laborator de cofetărie și cinci magazine sub brandul Băcănia Șerban.

Capacitatea totală de producție a produselor de panificație-patiserie-cofetărie este de 30 tone/24h. Prin sistemul de management al calitații, care îndeplinește condițiile standardului ISO 2200 și ISO 9001, precum și a cerințelor standardului IFS Food, compania este alături de consumatori printr-o ofertă variată de servicii și produse de calitate. În plus, Grupul Șerban urmărește constant tendințele din industria de panificație, patiserie și cofetărie și investește în tehnologii inovatoare și strategii de management.

În trend cu piața, compania oferă consumatorului posibilitatea să aleagă produse de panificație-patiserie și cofetărie care se pliază pe nevoile și preferințele lui, producând diferite sortimente de produse.

Obiectivul Grupului Șerban în domeniul panificației este „O pâine bună pentru fiecare român!”

Prin urmare, produsele de panificație aflate sub brandul GraneRO Șerban se găsesc atât în lanțurile proprii de magazine, Băcăniile Șerban, cât și în supermarketurile partenere din țară – Selgros, Mega Image, Kaufland, Carrefour, Penny, Profi, Cora, Lidl și Supeco.

Totodată, Grupul de firme își desfășoară activitatea și în domeniul producției de pui de carne hibrid Ross 308 și Hubbard în cele trei ferme proprii, cu o capacitate totală de 800.000 capete/serie, situate în județele Bacău și Vaslui.

„În creșterea păsărilor se acordă o atenție deosebită conservării mediului, bunăstării animalelor, siguranței alimentare și dezvoltării durabile. Ferma beneficiază de un sistem de producție integrat, baza materială fiind completată de fabrica de nutrețuri combinate, cu o capacitate de granulare și brizurare de până la 7 tone/oră, 70% din rețeta furajului reprezentând-o cereale produse în cadrul grupului”, ne-a declarat Elena Bufnilă, Director de Marketing și Comunicare în cadrul Grup Șerban.

Activitatea companiei în sectorul agricol

Din pasiune pentru agricultură, Grupul Șerban lucrează peste 12.000 de hectare de culturi agricole, în două județe, Vaslui și Bacău. Anul acesta s-au cultivat și comercializat cereale (grâu, porumb), plante oleaginoase (floarea soarelui, rapiță, soia) și legume (cartofi, morcovi, ceapă, sfeclă de zahăr, păstârnac, țelină).

„Iubim pământurile și cu ajutorul laboratorului nostru de cercetare-dezvoltare a biodiversității analizăm continuu microbiologia solului și importanța lui în agricultura comercială. Mai mult, valorificăm gunoiul de păsări obținut din fermele proprii, înlocuind îngrășământul chimic. Îngrășământul natural obținut este extrem de fertil și prezintă un beneficiu important pentru culturile agricole, în special legume”, explică Dna. Bufnilă.

În momentul de față, grupul de firme are peste 130.000 de tone capacitate totală de depozitare a cerealelor, plantelor oleaginoase și legumelor, din care 1.500 tone este capacitatea totală de depozitare a legumelor

Mai mult, capacitatea de ambalare a legumelor este de 10 t/h și ambalarea se poate face în saci raschel de la 5 kg la 20 kg și clips, la 2,5 kg.

În anul 2020, în cadrul grupului de firme s-a făcut trecerea de la cultura mare către cultura de legume. În continuare, proiectul de legumicultură a cărui dezvoltare se are în vedere în perioada următoare este în Lunca Siretului. Cu o investiție de 1,2 milioane de euro a fost dezvoltat un sistem de irigații de 5.000 ha. În cadrul acestui sistem vor fi irigate circa 700 ha până la sfârșitul anului 2020, iar în 2021 circa 1.400 ha. Pe modelul celor 4 grupe de 700 ha dezvoltate de la an la an, grupul de firme are în plan dezvoltarea legumicolă în rotație, cartofi, cereale și alte legume inclusiv sfecla de zahăr, rezultând o capacitate de producție de 1.400 ha pe sectorul rădăcinoase.

Investiții vizate

În plan investițional obiectivul următor este reprezentat de dezvoltarea unui depozit frigorific pentru legume în vrac și box cu o capacitate de depozitare de până la 100.000 tone, care va necesita logistică și echipamente. Partenerii actuali în comercializarea produselor Ferma Vegetală Șerban sunt Cargill, Pepsico, producători și distribuitori de legume, rețeaua de retail și mici lanțuri de magazine alimentare locale, însă grupul de firme are în plan și atragerea de investitori din industria procesatoare de cartofi (producători de cartofi congelați), de amidon, fulgi și praf din cartofi și alte legume.

Printr-o investiție de 13,5 milioane de euro, Grupul Șerban își va mări capacitatea de creștere a puilor de la 44.000 mp la 84.000 mp

„În ceea ce privește creșterea păsărilor, în următorii 4 ani vom investi 13,5 milioane de euro pentru a spori capacitatea de creștere industrializată a puilor. Va fi cel mai mare proiect de investiții al nostru, reprezentat de un nou complex de creștere industrializată a puilor pe o platformă din localitatea Săscut, jud. Bacău. Primele demersuri au fost deja făcute, deoarece am investit în achiziționarea platformei și am înaintat demersurile pentru a obține autorizația de construire”, continuă Directorul de Marketing și Comunicare.

Rețeaua de magazine și distribuția produselor

În prezent, rețeaua de magazine este alcătuită din 5 magazine proprii în orașul Onești, sub brandul Băcănia Șerban, dar produsele de panificație marca GraneRO Șerban sunt prezente în toate supermarketurile. Pe o distanță de 100 de km față de brutăria proprie, grupul de firme livrează cu succes produse de panificație direct în supermarketurile partenere.

Produsele de panificație marca GraneRO Șerban sunt prezente în toate supermarketurile partenere – Kaufland, Lidl, Penny, Profi, Mega Image, Cora, Selgros, Carrefour și Supeco

Compania a dezvoltat recent două produse de panificație, Pâine cu mix de 8 semințe și cereale și Pâinea Răzeșilor cu maiele de grâu și secară, care sunt livrate pe platformele supermarketurilor partenere. Pentru următoarea perioadă, Grupul Șerban își propune să devină un brand de renume atât la nivel național, cât și internațional, prin intermediul produselor de panificație sub marca GraneRO Șerban și al legumelor, Ferma Vegetală Șerban.

Resursa umană, cheia succesului

În prezent, grupul de firme numără peste 400 de angajați care se implică în toate domeniile de activitate, valorificându-și la maxim potențialul. Angajații reprezintă cheia succesului și fără ei rezultatele obținute de Grupul Șerban nu ar fi putut fi atinse. Pentru a atrage și a păstra în echipă oamenii bine pregătiți, valoroși, compania include în pachetul de angajare și alte tipuri de beneficii, de la educație/participare la diferite traininguri de specialitate, până la bonusuri de performanță și diferite modalități de motivare a angajatului prin recunoașterea meritelor atât individuale, cât și de grup.

Companiile din grup realizează donaţii, susţin performanţa şi etica în afaceri, dar și educaţia, tinerii şi grupurile defavorizate. Mai mult, se susține reducerea factorilor implicați în distrugerea mediului înconjurător.

„În contextul pandemiei, am susținut Spitalul Municipal Sf. Ierarh Dr. Luca Onești pentru achiziționarea de echipamente și produse de protecție destinate luptei împotriva virusului COVID-19. Tot în această perioadă, acordăm suport financiar și produse alimentare familiilor defavorizate”, mai spune Elena Bufnilă.

Grupul de firme reunește companii responsabile, care dau înapoi comunităţii o parte din ceea ce câştigă, implicându-se în activităţile lor

Evoluția financiară a grupului de firme

La nivel de grup de firme, anul 2019 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de peste 65 milioane de Euro, din care peste 70% din business era generat de către agricultură și comerțul cu cereale. Restul de 30% din cifra de afaceri a fost generat de sectorul de panificație-patiserie-cofetărie, creșterea păsărilor, transport și distribuție.

Cu toate acestea, anul 2020 a fost un an provocator din cauza secetei pedologice și pandemiei de COVID-19, care au impus găsirea unor soluții și direcții noi pentru a-și continua activitatea. Drept urmare, dacă la început de pandemie creșterea cifrei de afaceri era preconizată undeva la 16% pentru anul 2020, în prezent estimările arată o creștere de 10,5%.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/grup-serban-succesul-intr-o-varietate-de-activitati/

 

Citiți și despre: