În cadrul noului Centru de Fertilizare in Vitro, se urmărește diagnosticarea și tratamentul fertilității atât feminine, cât și masculine. GYNIA, Spitalul de Obstetrică și Ginecologie din Cluj, consideră că o unitate de ginecologie modernă și bine dotată este esențială pentru asigurarea uneiasistențe medicale de înaltă calitate pentru femei, chiar dacă perioada recentă a adus schimbări și ajustări semnificative în domeniul medical. Investițiile în dotare și tehnologie au contribuit la îmbunătățirea serviciilor oferite de GYNIA, însă o preocupare constantă pentru sănătatea femeilor și oferirea unei asistențe de calitate reprezintă aspecte cel puțin la fel de importante. În anul 2022, Spitalul de Obstetrică și Ginecologie din Cluj și-a concentrat atenția în special pe noul Centru de Fertilizare in Vitro GYNIA Embrio, care a reprezentat o investiție majoră.
În condițiile în care numărul nașterilor a scăzut în toată țara, GYNIA s-a orientat către dezvoltarea de oferte în ceea ce privește ginecologia, în special în aria diagnosticului și a tratamentului pentru infertilitate, a operațiilor laparoscopice, respectiv histeroscopice.
În anul 2022, spitalul de Obstetrică și Ginecologie din Cluj și-a concentrat atenția în special pe noul Centru de Fertilizare in Vitro GYNIA Embrio
Pe de altă parte, numărul operațiilor chirurgicale a crescut, iar acum activitatea unității medicale s-a extins și spre domeniul urologiei, fiind introduse consultații și intervenții urologice dedicate investigării infertilității masculine.
„În cadrul clinicii GYNIA, pacientele sunt vizitate zilnic, atât de medicul curant, cât și de medicul de pe secție, respectiv de cel de gardă, de asistenta șefă și de asistentele de pe secție. Pentru noi este important ca pacientele să se simtă bine venite și confortabil în clinică; astfel creăm un mediu curat, bine organizat și plăcut, cu atmosferă prietenoasă și relaxantă. Personalul nostru este amabil și empatic în interacțiunea cu pacientele și cu membrii familiilor lor”, ne-a declarat Dr. Zsigmond István, Medic Primar Obstetrică și Ginecologie și Administrator GYNIA.
Minimizarea timpului de așteptare pentru consultații
Un alt aspect important în ceea ce privește îmbunătățirea experienței pacientelor este legat de minimizarea timpului de așteptare pentru consultații. GYNIA se bazează pe un program bine organizat și gestionează programările astfel încât pacientele să nu petreacă prea mult timp în sala de așteptare. De asemenea, spitalul furnizează în permanență informații clare despre programări și posibilele întârzieri, având ca scop o comunicare eficientă cu fiecare pacient/ă.
În plus, obținerea feedback-ului de la paciente este o modalitate valoroasă de a identifica punctele forte, dar și aspectele care necesită îmbunătățire. În acest scop, Spitalul GYNIA a implementat un chestionar de satisfacție, pe care îl pune la dispoziția pacientelor atât în format fizic, la plecare, cât și online, pe site-ul clinicii. Aceste informații sunt importante și sunt utilizate pentru a aduce în mod continuu îmbunătățiri și ajustări în furnizarea serviciilor medicale.
Spitalul GYNIA a implementat un chestionar de satisfacție, pe care îl pune la dispoziția pacientelor atât în format fizic, la plecare, cât și online, pe site-ul clinicii
„Considerăm că este esențial să avem o comunicare clară și deschisă cu pacientele noastre. Explicarea procedurilor și tratamentelor într-un limbaj accesibil, răspunderea la întrebări și preocupări, oferirea de informații relevante și actualizate ajută la stabilirea unei bune comunicări între paciente și personalul medical. Suntem atenți și empatici la nevoile și preocupările pacientelor. Scopul nostru este să ajutăm pacientele pe cât de mult posibil, motto-ul spitalului fiind ”Dorim ca pacientele noastre să plece nu doar vindecate, ci și mulțumite”, afirmă dl. István.
Costuri medicale la un nivel cât mai accesibil
Dintotdeauna, spitalul GYNIA a urmărit să își ajute pacientele, inclusiv din punct de vedere financiar, motiv pentru care a încercat să mențină costurile medicale la un nivel cât mai accesibil și convenabil pentru oricine are nevoie de ajutor de specialitate. Cu toate acestea, anumite servicii medicale pot fi uneori prea scumpe pentru anumite categorii de pacienți, motiv pentru care unitatea medicală a realizat multiple colaborări la nivel bancar, pentru a oferi pacientelor posibilitatea de a opta pentru plata în rate și fără dobândă – în special dacă este vorba de intervenții ce necesită spitalizare continuă, care sunt mai costisitoare.
Totodată, trebuie ținut cont și de faptul că anumite afecțiuni înregistrează o prevalență din ce în ce mai mare în rândul populației, precum infertilitatea cuplului. Din păcate, infertilitatea în cuplu este o problemă tot mai des întâlnită în zilele noastre, iar soluțiile nu sunt întotdeauna cele mai accesibile. Centrul de FIV al GYNIA a fost creat cu scopul de a ajuta cât mai multe perechi să își îndeplinească dorința de a deveni părinți.
Dintotdeauna, spitalul GYNIA a urmărit să își ajute pacientele, inclusiv din punct de vedere financiar, motiv pentru care a încercat să mențină și costurile medicale la un nivel cât mai accesibil și convenabil pentru oricine are nevoie de ajutor de specialitate
GYNIA Embrio
Ținând cont de faptul că în cadrul Centrului de Fertilizare in Vitro GYNIA Embrio se urmărește diagnosticarea și tratamentul fertilității atât feminine, cât și masculine, au fost din start puse bazele unei echipe mixte, formată din specialiști în diferite arii precum: ginecologie, embriologie, urologie, endocrinologie, cu ajutorul cărora să se poată construi tabloul medical complet al fiecărui pacient în parte și pe baza căruia să poată fi oferite planuri de tratament personalizate și individuale, în funcție de nevoile fiecăruia. Pe lângă acestea, GYNIA oferă servicii complementare – consiliere psihologică, nutriție, kinetoterapie – care, la rândul lor, contribuie la atingerea scopului final.
Investiția principală din ultimii ani a fost realizată în finalizarea Centrului de Fertilizare in Vitro GYNIA Embrio. În ciuda faptului că a fost primit un sprijin european pentru realizarea proiectului, a fost necesar un aport financiar suplimentar echivalent valoric din partea companiei.
Pe de altă parte, buna funcționare a noului Centru presupune investiții continue, de la aparatură, la dotări, întreținere și până la dorința de a aduce îmbunătățirile necesare. În cadrul GYNIA au fost realizate investiții importante și în laboratoarele de andrologie și embriologie din cadrul Centrului de Fertilizare GYNIA Embrio.
„Reprezentând locurile de bază în care practic se produce minunea, am avut multă grijă și atenție în echiparea lor. Laboratoarele sunt dotate cu echipamente de ultimă generație, ce permit realizarea tuturor manoperelor necesare, folosite în domeniul fertilizării, plus o echipă bine închegată de embriologi cu experiență. Astfel, se pot efectua numeroase proceduri precum ICSI, TESE-ICSI, Hatching cu LASER și multe altele”, mai spune reprezentantul GYNIA.
În cadrul GYNIA au fost realizate investiții importante în laboratoarele de andrologie și embriologie din cadrul Centrului de Fertilizare GYNIA Embrio
În investigarea infertilității, Spitalul GYNIA folosește analiza computer-asistată a materialului seminal, realizând testul HBA, analiza fragmentării ADN a spermatozoizilor și, dacă este nevoie, efectuând și selecția acestora, cu ajutorul chip-ului ZyMot.
GYNIA, o clinică eficientă și productivă
În prezent, la Spitalul Privat GYNIA și la Centrul de Fertilizare in Vitro GYNIA Embrio lucrează peste 125 de medici, embriologi, asistente, infirmiere și personal administrativ.
În ceea ce privește eficiența și productivitatea clinicii, compania insistă pe optimizarea eficienței printr-o bună planificare și organizare a resurselor, inclusiv personalul, echipamentele și programele de lucru. La fel de importnată este și alocarea adecvată a personalului și gestionarea fluxului de lucru, ceea ce ajută la evitarea supraaglomerării și subutilizării resurselor.
Îmbunătățirea performanței este asigurată prin dezvoltarea și formarea continuă a personalului medical, sporid astfel competențele și expertiza acestora. De asemenea, o bună comunicare și colaborare între membrii echipei contribuie la o funcționare mai eficientă a clinicii, organizarea întâlnirilor departamentale regulate promovând un mediu deschis și colaborativ în întreaga organizație, iar sesiunile de feedback și canalele de comunicare deschise facilitează schimbul de informații și cooperarea. În plus, se acordă o atenție deosebită securității și respectului etic la locul de muncă, asigurând condiții de muncă sigure, respectarea strictă a normelor de confidențialitate a pacienților și promovarea unei culturi organizaționale bazată pe integritate.
2022, un an atipic, plin de provocări
Anul 2022 a fost un an atipic, cu o serie de provocări ce țin de termenul de finalizare al proiectului, gestionarea ultimelor investiții, recrutarea și selecția unei părți din personal, crearea noilor proceduri de lucru și nu în ultimul rând, obținerea Certificatelor de Calitate SR EN ISO 9001:2015 – Sistem de Management al Calității si EN 15224:2017 – Managementul de calitate al serviciilor de îngrijire a sănătății, în urma auditării clinicii.
Dr. Zsigmond István concluzionează: „Am încheiat anul cu o pierdere financiară, în condițiile în care anul precedent a fost caracterizat de pregătirile privind începerea activităților din noul Centru. Bazându-ne pe profesionalism, pe munca în echipă, pe o abordare personalizată și pe calitatea serviciilor oferite, rămânem optimiști în ceea ce privește recuperarea pierderii de anul trecut și ne menținem încrederea privind atingerea creșterii planificate pentru anii care urmează”.