Interstar Chim, creștere neîntreruptă de la înființare

01.01.2020

Pentru 2019, reprezentanții companiei estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 5%, în comparație cu anul anterior. Interstar Chim SRL, companie producătoare de articole pentru îngrijirea gospodăriei, este o companie antreprenorială, un business de familie înfiinţat în 1996, care a devenit în 2005 parte a Grupului Eureka. De la preluarea de către Grupul Eureka în 2005 şi până în prezent, compania Interstar şi-a triplat vânzările, ajungând în prezent la o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de Euro.

Portofoliul de produse oferit de companie este alcătuit din branduri proprii precum Igienol, Biocarpet, Aroxol, Peak, Rivex, Snow, Evrika, dar și din brand-uri cunoscute pentru care sunt distribuitori, cum ar fi Vileda, Lactacyd și Masculan. Cele mai importante branduri ale companiei sunt Igienol – numărul 1 pe piața dezinfectanţilor fără clor pentru suprafeţe şi obiecte, Biocarpet – lider pe piaţa produselor de curăţat covoare, Aroxol – brand-ul numărul 2 pe piaţa insecticidelor, Rivex – brandul numărul 2 în produsele de curăţare şi îngrijire a lemnului și Peak WC, un jucător important în segmentul săpunurilor solide de toaletă.

Portofoliul de produse oferit de companie este alcătuit din branduri proprii precum Igienol, Biocarpet, Aroxol, Peak, Rivex, Snow, Evrika

Cele mai bine vândute produse sunt dezinfectanții fără clor Igienol, insecticidele, sub brandul Aroxol, și Vileda – echipamente mecanice pentru curățarea casei și pentru îngrijirea hainelor.

În prezent, compania deține o fabrică de 5.000 mp în București, cu o capacitate de producție de 10.000 de tone pe an, în Grupul Eureka mai existând o unitate de producție în Grecia.

Tot în București este situat și centrul logistic care deservește toată țara, având o suprafață de 3.800 mp și o capacitate de depozitare de 5.300 de paleți. Lângă fabrică se află și un depozit cu o suprafață de 2.500 mp.

Avantajele concurențiale prin care se diferențiază produsele Interstar Chim

Avantajele concurențiale prin care Interstar Chim se diferențiază față de alte companii de pe piață cu un domeniu de afaceri similar constau în gama variată de produse din portofoliu, ritmul foarte alert de lansare a produselor noi, acestea reprezentând peste 15% din totalul cifrei de afaceri în fiecare an, avantajul de a fi primii în piață cu brandurile Igienol și Biocarpet și curajul de a inventa piețe și categorii noi de produse.

„Credem în anteprenoriat, în schimbare, în progres, în eficiență și eficacitate și, nu în ultimul rând, credem în oameni și acționăm în consecință”, ne-a declarat Dl. Panagiotis Simitzis, Manager General Interstar Chim SA.

Din punct de vedere al managementului, Interstar Chim încearcă în permanență să identifice oportunități noi de business, să consolideze poziția brandurilor proprii pe piețele deja existente și să acționeze cu integritate în raport cu clienții.

Clienții Interstar Chim beneficiază de produse de bună calitate, la prețuri accesibile

„Rețeaua de distribuție a Interstar Chim acoperă toată țara, atât segmentul de Modern Trade, cât și segmentul de Traditional Trade, astfel că suntem prezenți în peste 8.000 de puncte de vânzare”, detaliază Managerul General.

Compania beneficiază de o distribuție directă și relații de parteneriat cu rețelele International Key Account (IKA), iar pentru canalul Traditional Trade colaborează cu distribuitori care acoperă toate județele țării.

Pe segmentul online, Interstar Chim este activă prin intermediul partenerilor (de exemplu eMag) și business-ului e-commerce al marilor retaileri cu care colaborează.

 Direcții de acțiune privind reducerea impactului asupra mediului

La nivelul companiei producătoare din România există mai multe direcții de acțiune privind reducerea impactului asupra mediului – gestiunea deșeurilor de ambalaje și managementul deșeurilor. Gestiunea deșeurilor de ambalaje este posibilă datorită implementării unui sistem care asigură un grad ridicat de recuperare a deșeurilor de ambalaje introduse pe piața națională, în timp ce managementul deșeurilor este realizat printr-un proces de colectare selectivă a tuturor categoriilor de deșeuri produse.

Una dintre cele mai importante direcții de acțiune privind reducerea impactului asupra mediului este reprezentată de investiția a peste 110.000 de euro pentru realizarea unei stații de epurare

În plus, materiile prime sunt selecționate cu atenție – surfactanții prezenți în compoziția produselor îndeplinesc condițiile de biodegradabilitate impuse de regulamentele europene în vigoare; compania se preocupă și de epurarea apelor reziduale, Interstar investind peste 110.000 de euro pentru realizarea unei stații de epurare. În privința investițiilor de mediu, compania alocă în fiecare an un buget consistent pentru sistemele de protecție a mediului implementate la nivelul companiei, dar și pentru dezvoltarea unor măsuri de prevenire.

Cele mai recente investiții pentru dezvoltare ale Interstar Chim

Cele mai recente investiții constau în dezvoltarea unor noi linii de producție, achiziționarea de noi mașini de ambalat pentru sleeving și automatizarea baxării și paletizării produselor.

„Din punct de vedere al marketingului, am crescut investițiile în media (TV și online) pentru cele mai importante brand-uri din portofoliu, am acordat mai multă atenție acțiunilor de tip BTL (below the line) și investim constant pentru îmbunătățirea distribuției și a vizibilității la raft a produselor (capăt de raft, standuri, insule etc.)”, continuă Dl. Simitzis.

Fiind o afacere de familie, Interstar Chim pune în centrul preocupărilor sale oamenii. Adepți ai parteneriatelor pe termen lung, având în vedere faptul că mai mult de jumătate (51%) din angajaţii Interstar au o vechime în muncă în cadrul companiei de cel puţin 10 ani, reprezentanții Interstar Chim afirmă: „Ne tratăm cu respect angajaţii: ne pasă de ei, le respectăm drepturile şi le oferim un mediu de lucru care încurajează atât învăţarea continuă „on-the-job”, cât şi învățarea prin training-uri specializate”.

În prezent, compania deține un număr de peste 200 persoane angajate

Evoluția cifrei de afaceri a companiei

De la înființare și până în prezent, cifra de afaceri a companiei Interstar a crescut în mod constant, 2018 fiind al paisprezecelea an de creștere neîntreruptă a vânzărilor. Spre exemplu, 2018 a înregistrat o creștere de 4% a cifrei de afaceri față de 2017, iar pentru 2019 reprezentanții companiei estimează o creștere de 5% a cifrei de afaceri față de anul anterior.

Interstar Chim vizează și activitatea de export, astfel încât produsele companiei ajung în Bulgaria, Republica Moldova și Ucraina. În momentul de față, piața de export reprezintă aproximativ 3% din valoarea totală a businessului. O parte a strategiei de viitor vizează dezvoltarea acestui segment de activitate, astfel încât tot mai multe produse să ajungă să fie cunoscute și apreciate pe piața externă.

„Chiar și în perioadele cu dificultăți economice, business-ul nostru a crescut, tocmai datorită avantajelor concurențiale pe care le-am menționat mai sus: angajații noștri, ritmul alert al inovațiilor lansate pe piață, rețeaua de distribuție puternică și oferirea de produse care satisfac nevoile clienților”, a declarat, în încheiere, D. Panagiotis Simitzis, General Manager Interstar Chim SA.

 

Citiți și despre: