Producatori

La Lorraine

La Lorraine, tradiție și pasiune în arta panificației

01.07.2021

Calitatea produselor La Lorraine este apreciată zilnic, atât de consumatorii din România, cât și de cei din cele peste 15 țări în care sunt exportate. LA LORRAINE România, prima fabrică de panificație precoaptă congelată ultra-modernă din România, face parte din La Lorraine Bakery Group, o companie belgiană cu mare tradiție în arta panificatiei și în cea a patiseriei, având unitatea de producție localizată la Câmpia Turzii. În urma unor investiții care au depășit 70 de milioane de euro, această fabrică a devenit unul dintre cei mai mari procesatori de făină din România și una dintre cele mai moderne și performante unități de panificație din Europa.

Grupul belgian La Lorraine deţine 12 fabrici de panificaţie în Europa şi comercializează produse de panificaţie în 25 de ţări. Fabrica din Câmpia Turzii funcționează din anul 2011, când a fost inaugurată prima linie de producție de baghete. A reprezentat, la acel moment, cea mai mare investiție din ultimii ani din acea zonă, de aproximativ 17 milioane de euro.

Fabrica din Câmpia Turzii funcționează din anul 2011, când a fost inaugurată prima linie de producție de baghete

„În 2013, am mai instalat o linie, capabilă să producă atât pâine de tip artizanal, cât și chifle, iar din 2016 am mărit capacitatea de producție prin instalarea altor trei linii de producție pentru produse de tip chiflă, patiserie și pâine artizanală, cea mai nouă linie fiind lansată la finalul anului 2019, cu o investiție de 12,5 milioane de euro. Aceasta este aproape în totalitate automatizată, având o capacitate de producție de 160.000 de produse pe zi, mai exact de pâini de tip rustic de o calitate superioară, preparate cu ingrediente precum maiaua și semințele”, ne-a declarat Dl. Răzvan Boșomoiu, General Manager La Lorraine România.

Un nivel de calitate ridicat

Valoarea totală a investițiilor realizate de La Lorraine România se ridică la suma de 70 de milioane de euro, iar pentru următorii ani, compania intenționează să investească încă pe atât, pentru extinderea capacității de producție. Fabrica funcționează pe o suprafață construită de aproape 45.000 mp, ce include hala de producție, clădirea tehnică, spațiile de stocare pentru materii prime, depozitul de congelare și o clădire pentru birouri.

Fabrica este dotată cu echipamente de ultimă generație, ce asigură standardele de performanță și siguranță alimentară și garantează calitatea produselor, fiind certificată cu cel mai înalt standard de management al calității și siguranței produselor alimentare, IFS.

Toate produsele obținute în fabrica La Lorraine România sunt realizate în proporție de peste 95% din făină și alte materii prime românești, de cea mai bună calitate

Calitatea produselor La Lorraine România este apreciată zilnic, atât de consumatorii din România, cât și de cei din cele peste 15 țări în care sunt exportate produsele, precum Ungaria, Bulgaria, Grecia, Serbia, Italia, Franţa, Luxemburg, ţări cu tradiţie în panificaţie. Indirect, produsele La Lorraine ajung în toată Europa.

„Dezvoltate cu atenție, rețetele de pâine și de produse de patiserie La Lorraine își propun să aducă un nivel de calitate pe care numai micile brutării artizanale îl pot atinge, la un preț accesibil, unui grup de consumatori cât mai larg. De la sortimentele de baghete, chifle și pâine rustică și până la patiseria dulce și sărată, acoperim o paletă largă de gusturi și preferințe, apreciate atât în sistemul de retail, cât și în HORECA”, continuă Dl. Răzvan Boșomoiu.

Tehnologia bake-off de preparare, principalul avantaj

Preferința consumatorilor pentru pâinea de calitate, pe care o pot achiziționa proaspătă de la raft, este principalul factor care a determinat producătorul să pună în funcțiune o nouă linie de producție.

Cel mai nou sortiment de produse lansat pe piață este cel de pâine artizanală, de tip rustic: bagheta rustică cu maia, pâinea cu patru făinuri, pâinea cu maia și semințe infuzate și pâinea cu făină de grâu Durum. La Lorraine România a ales să creeze aceste produse în contextul creșterii cererii de produse de panificație mai sănătoase.

Pe lângă acest sortiment, produsele clasice, de tip chiflă sau baghetă, precum și cele de patiserie continuă să dețină o cotă importantă din totalul vânzărilor, ponderea cea mai mare fiind deținută de baghete.

Principalul avantaj al produselor La Lorraine România îl constituie tehnologia bake-off de preparare, prin care se oferă consumatorilor oportunitatea de a găsi zilnic, pe rafturile magazinelor, produse proaspăt scoase din cuptor

Siguranța alimentară reprezintă un alt avantaj, riscul de contaminare fiind practic inexistent, atât datorită procesului de producție și congelare, cât și datorită ambalării riguroase. De asemenea, produsele La Lorraine România nu conțin conservanți, congelarea fiind cea mai sigură metodă de conservare a alimentelor.

Produsele La Lorraine sunt prezente în toate marile lanțuri de retail

Specificul produselor La Lorraine România permite maxim de eficiență în producție, prin gruparea unei capacități de producție cât mai mari, în aceeași fabrică. La Lorraine are în România o singură fabrică, dar cu o capacitate mai mare decât a altor 3, 4 fabrici cumulate. Mai exact, fabrica de la Câmpia Turzii poate produce anual 56.000 de tone de pâine și produse de patiserie.

Prin produsele sale, La Lorraine România este, deja, prezentă în toate marile lanțuri de retail din România și în majoritatea unităților importante din categoria de food-service, propunându-și să mențină sau chiar să își îmbunătățească poziția în preferințele consumatorilor și pe rafturile magazinelor, prin produse mai bune, mai gustoase, mai sănătoase și printr-o comunicare susținută, menită să educe piața și să dea consumatorilor șansa de a alege produsul care li se potrivește, în cunoștință de cauză.

Prin produsele sale, La Lorraine România este, deja, prezentă în toate marile lanțuri de retail din România și în majoritatea unităților importante din categoria de food-service

Cu toate acestea, compania nu își propune să își creeze propria rețea de distribuție, dat fiind că această componentă a business-ului, în ciuda importanței sale, nu face parte din competențele principale și nici nu este printre activitățile vizate de strategia de dezvoltare. Astfel, La Lorraine România rămâne fidelă sistemului de distribuție care, până acum, a contribuit semnificativ la succesul de piață al produselor sale.

„Până în prezent, cea mai mare provocare a fost incertitudinea din mediul de afaceri și din cel social, amplificată de criza medicală, incertitudine care a generat variații mari în vânzări și producție. Principala tendință pe care o observăm reprezintă o altă provocare pe care, în ciuda dificultăților inerente, nu ne plângem s-o avem și este reprezentată de revenirea foarte abruptă a cererii, fapt ce creează probleme destul de mari în a crește capacitatea de producție în același ritm”, afirmă Dl. Răzvan Boșomoiu.

La Lorraine, angajator de top în zona Câmpia Turzii

Cu o organizație de aproape 300 de angajați, din care aproximativ 250 lucrează în producție în fabrica din Câmpia Turzii, La Lorraine România este unul din cei mai mari angajatori din zonă. În ultima jumătate de an, au fost angajate 60 de persoane, pentru că cererea pentru produse de panificaţie, atât pe piața internă, cât și pe cea externă, a crescut semnificativ.

Printre beneficiile oferite angajaților companiei se numără mediul de lucru sigur, controlat și înalt tehnologizat, prin care se reduce semnificativ efortul fizic, atmosfera prietenoasă și plăcută, training-uri și formare profesională, transport asigurat sau decontat, tichete de masă și, nu în ultimul rând, satisfacția de a face parte dintr-o echipă deosebită, atât prin valorile sale, cât și prin competențele tehnice, dovedite de calitatea produselor La Lorraine.

Cu o organizație de aproape 300 de angajați, La Lorraine România este unul din cei mai mari angajatori din zona Câmpia Turzii

Totodată, La Lorraine România susține comunitatea locală încă de la început, prin acțiuni de sponsorizare în sănătate și învățământ, precum și prin donații de produse către cantine și centre sociale.

„Ne-am implicat activ în contracararea fenomenului food-waste, prin inițierea campaniei nu arunca pâinea, pe care am lansat-o în 2018 și pe care o promovăm în continuare. Prin platforma www.nuaruncapâinea.ro informăm și educăm populația și opinia publică cu privire la risipa alimentară, în general, și la risipa de pâine, în particular, și i-am cooptat alături de noi, în calitate de parteneri, pe Adrian Hădean, Mihaela Bilic și Ioana Chicet-Macoveiciuc (Prințesa Urbană). Rămânem în continuare receptivi și deschiși către organizațiile și instituțiile care ar putea beneficia de sprijinul nostru”, mai detaliază Dl. Boșomoiu.

Estimări financiare

În ceea ce privește așteptările financiare pentru acest an, managementul este optimist. Perioada crizei generate de pandemia de COVID-19 a avut efecte semnificative asupra business­ului, iar afacerile estimate pentru 2020 ale La Lorraine România nu s-au ridicat la nivelul propus.

Astfel, anul 2020 s-a încheiat cu o cifră de afaceri mai mică decât cea estimată la finalul anului 2019, de aproximativ 144 de milioane de lei, ca urmare a crizei sanitare. Cu toate acestea, începând cu a doua parte a anului 2020, comenzile au început să crească în mod constant, iar pentru anul 2021 La Lorraine estimează o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de lei și un buget de investiții de 13 milioane de lei.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/harmopan-lider-pe-zona-de-morarit-si-panificatie-din-regiunea-harghitei/