Slide

FMCG

LAPTARIA CU CAIMAC

Lăptăria cu Caimac lansează Gama Gingaș

01.12.2024

 

Compania se concentrează pe creșterea notorietății noii game, precum și pe sublinierea aspectelor care fac din această gamă una cu adevărat specială pentru consumatori. AGROSERV MĂRIUȚA, cunoscută sub brandul Lăptăria cu Caimac, redefinește standardele industriei lactatelor din România, oferind produse naturale, sustenabile și autentice, ce îmbină tradiția cu inovația. Prin urmare, Lăptăria cu Caimac este mereu atentă la tendințele și evoluția categoriilor de produse, dar lansează produse doar atunci când le poate crea exact așa cum își dorește, în concordanță cu valorile brandului: fără aditivi, fără lapte praf sau reconstituit, fără proteine adăugate din lapte. Scopul companiei este de a oferi produse naturale, 100% pe bază de lapte autentic. Un astfel de exemplu este reprezentat de produsele din Gama Gingaș, lansată pe piață de doar o lună, care a reușit, chiar și în acest interval redus de timp, să genereze entuziasm, oferind în același timp un feedback valoros.

În continuare, compania AGROSERV MĂRIUȚA se concentrează pe dezvoltarea distribuției, creșterea notorietății noii game, precum și pe sublinierea aspectelor care fac din această gamă una cu adevărat specială pentru consumatori.

Gama Gingaș, concepută pentru a aduce beneficii consumatorilor

Chiar dacă ar putea părea așa la prima vedere, Gama Gingaș nu se adresează exclusiv persoanelor cu intoleranță la lactoză. Din contră, fiecare produs este conceput pentru a aduce și alte beneficii consumatorilor. De exemplu, cașcavalul Gingaș nu conține lactoză și are un conținut redus de grăsime, ceea ce înseamnă un număr mai mic de calorii în comparație cu cașcavalul standard.

Lăptăria cu Caimac urmărește constant tendințele și evoluția categoriilor, însă lansează produse doar atunci când le poate crea în conformitate cu valorile sale: fără aditivi, fără lapte praf sau reconstituit, fără proteine adăugate din lapte

Un alt exemplu este iaurtul Gingaș, care conține L431, o tulpină L Casei extrem de benefică omului, conform a numeroase studii.

„Avem în plan să extindem gama cu încă trei produse în perioada următoare. Unul dintre ele este untul Gingaș, pe care îl vom lansa chiar în preajma sărbătorilor de iarnă. Următoarele produse vor fi introduse treptat anul viitor, în funcție de ritmul de adopție al consumatorilor”, ne-a declarat dl. Adrian Cocan, Cofondator Lăptăria cu Caimac.

Produse care aduc un plus de autenticitate

În 2024, Lăptăria cu Caimac s-a concentrat intens pe introducerea gamei Gingaș pe piață, în condițiile în care, anul 2023 a fost caracterizat de lansarea produsului Kefir Kefir în două variante, la sticlă și la borcan. Lăptăria cu Caimac este foarte mândră de aceste produse, care aduc un plus de autenticitate, fiind kefir adevărat, obținut cu drojdii și prin dublă fermentare. Acest tip de produs este dificil de realizat și, din acest motiv, este extrem de rar întâlnit.

În prezent, AGROSERV MĂRIUȚA se ocupă de fabricarea exclusivă a lactatelor fără lactoză din gama produselor fermentate sau maturate. În acest domeniu de activitate, principala provocare este reprezentată de dezvoltarea unor lactate dulci, nefermentate, fără lactoză. Procesul de delactozare folosit în cadrul AGROSERV MĂRIUȚA este unic, evitând transformarea laptelui în pulbere și utilizând fermentarea naturală. Acest lucru permite obținerea unui produs mai ușor de digerat și mai prietenos cu sistemul digestiv, dar care este totodată și mai costisitor.

În prezent, AGROSERV MĂRIUȚA se ocupă de fabricarea exclusivă a lactatelor fără lactoză din gama produselor fermentate sau maturate

Procesul de fabricare a produselor fără lactoză influențează însă costurile generale, iar echilibrul între calitate și preț este menținut printr-o gestionare atentă a resurselor și a tehnologiilor folosite. În acest sens, au fost realizate investiții importante de timp pentru a găsi o variantă potrivită pentru companie, ținând cont și de capacitățile actuale de producție. În plus, noile investiții în stația de biogaz și stația de spălare a sticlelor și borcanelor, deși nu au un impact direct asupra produselor fără lactoză, joacă un rol esențial în susținerea portofoliului Lăptăriei cu Caimac în ansamblu.

„Aceste inițiative contribuie la funcționarea eficientă a afacerii, atât din perspectivă financiară, cât și pentru atingerea obiectivelor de mediu și sustenabilitate. Accesul la energie mai ieftină poate facilita extinderea gamei de produse, oferind consumatorilor mai multe opțiuni”, afirmă Cofondatorul AGROSERV MĂRIUȚA.

Schimbări importante în industria laptelui

De la începutul anului 2024 și până acum, Lăptăria cu Caimac nu a modificat prețurile, reușind să păstreze un echilibru în fața presiunilor financiare. Însă, din cauza secetei și a temperaturilor ridicate din vară, se resimte o creștere semnificativă în costul materiei prime, în special a laptelui, ceea ce înseamnă că această creștere se va reflecta în prețurile din piață. Schimbările nu sunt însă doar pe plan local sau național.

La nivel global, industria laptelui trece prin schimbări masive la finalul acestui an. Producțiile au scăzut în Noua Zeelandă, Australia și vestul Europei, în timp ce cererea din Asia și Africa continuă să crească. Acest fenomen generează creșterea cotațiilor bursiere pentru lapte și derivate, cea mai mare creștere fiind înregistrată la unt, unde prețurile au urcat cu aproximativ 83%.

La nivel global, industria laptelui trece prin schimbări masive la finalul acestui an

Situația este amplificată de tendința de industrializare excesivă a producției de unt. Practic, producătorii mici au dispărut; au rămas aproape exclusiv cei mari, care lucrează foarte aproape de capacitatea maximă, produse super-industrializate. Aceste produse au scos practic din piață jucătorii mici, care astăzi ar fi fost utili prin capacitățile lor pentru a prelua cererea.

„Din acest motiv, Lăptăria cu Caimac își continua strategia de extindere în rețelele în care nu era prezentă deloc sau avea o prezență slabă. Încercăm să identificăm segmente de consumatori pe care nu i-am deservit până acum și să găsim modalități eficiente și inteligente de a le răspunde nevoilor în viitor. O altă lecție importantă pe care am învățat-o noi, cei de la AGROSERV MĂRIUȚA, este cea a inovației continue ca pilon esențial în dezvoltarea noastră”, precizează dl. Adrian Cocan.

Lăptăria cu Caimac participă cu succes în programul Carrefour – „Poftim brânza românească”, prin care livrează cinci sortimente de brânzeturi maturate, produse local în noua secție de procesare.

Proiectele CSR ale AGROSERV MĂRIUȚA

AGROSERV MĂRIUȚA este o companie care, încă de la lansare, derulează constant proiecte de CSR, sprijinind asociații sau fundații care oferă ajutor alimentar celor în nevoie, dar susține și evenimente menite să aducă bucurie atât trupului, cât și minții. Compania colaborează cu zeci de organizații ce au inițiative și proiecte dedicate copiilor defavorizați, persoanelor vârstnice și, totodată, se implică în proiecte culturale sau de renaștere a unor comunități locale.

Interesul pentru comunitate se reflectă și în grija pentru dezvoltarea profesională continuă a angajaților. În fiecare an, compania organizează cursuri pentru angajații care au nevoie și își doresc să urmeze o anumită direcție de dezvoltare profesională. Compania este deschisă să ofere oportunități de practică – de exemplu, vara aceasta, a avut studenți care au participat activ la procesele de producție pe parcursul a două luni. Menține parteneriate cu facultăți și universități de specialitate pentru a facilita vizite și programe de practică pentru studenți. O a doua dimensiune a atragerii de talente este însăși filosofia companiei de a investi în R&D și de a lansa produse noi și inovatoare, dar și în unitatea de producție și tehnologia de fabricație.

Interesul pentru comunitate al AGROSERV MĂRIUȚA se reflectă și în grija pentru dezvoltarea profesională continuă a angajaților

Diversificarea constantă a portofoliul susține creșterea companiei

Din punct de vedere financiar, cele mai importante realizări ale Lăptăriei cu Caimac din 2023 includ extinderea gamei de produse și investițiile în capacitățile de producție. În acest context, compania a înregistrat o creștere semnificativă, susținută de diversificarea portofoliului. Pentru 2024, previziunile financiare indică o continuare a creșterii, odată cu valorificarea investițiilor realizate și consolidarea poziției pe piață.

„Suntem abia la începutul procesului de amortizare a acestor investiții, iar impactul este încă vizibil în datele financiare. Totuși, suntem încrezători că volumele vor crește, iar presiunea financiară va scădea treptat. În acest fel, tot mai mulți consumatori vor descoperi produsele Lăptăriei cu Caimac și se vor convinge, dacă mai era nevoie, de calitatea și beneficiile produselor noastre”, a declarat în încheiere dl. Adrian Cocan, cofondator Lăptăria cu Caimac.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/rezultate-agroserv-mariuta-2024-vanzari-de-666-de-milioane-de-lei-in-primele-noua-luni/