Laptaria cu Caimac

Lăptăria cu Caimac, produse 100% românești, integrale și naturale

01.10.2019

Pentru anul în curs, Agroserv Măriuța estimează o cifră de afaceri de 13 milioane de euro. Lăptăria cu Caimac reprezintă brandul de lactate de specialitate 100% românești, naturale și integrale, adaptate cerințelor și posibilităților lumii de azi. Agroserv Măriuța, compania 100% românească care administrează acest brand, se implică în întregul proces de producție, începând din ferma proprie și controlând atent fiecare etapă, având atât mijloacele, cât și dorința de a produce lactate de calitate, sigure, nutritive și fără adaosuri inutile – „Gustoase precum cele de la țară sau de la piață, dar sigure cum numai o fabrică performantă poate oferi”.

Lăptăria cu Caimac controlează și garantează pentru absolut tot ce ține de lactatele produse, începând cu cerealele, oleaginoasele și fânul, cultivate pe 3.500 de ha, cu care este asigurată 90% din hrana vacilor

Între 1994-1998, ferma s-a ocupat doar de cultura de câmp, un business pornit cu un tractor cumpărat cu bani împrumutați (în 1994 suprafața cultivată era de 50ha). Între 1998-2005, compania a inițiat un nou proiect, și anume ferma de vaci, fermă care în anul 2005 număra circa 50 vaci.

„Astăzi avem aproximativ 2.500 de animale, din care 1.000 de vaci de muls. Vacile sunt de rasă pură, cu pedigree (Holstein Friesian), crescute în stabulație liberă (la fermă, libere, nelegate), în adăposturi semideschise. Livrăm de peste 10 ani lapte crud, vrac, către mari procesatori din România și de câțiva ani și în Bulgaria și Grecia”, ne-a declarat Dl. Adrian Cocan, Manager Fabrică Lăptăria cu Caimac.

Produse 100% integrale, românești și naturale

În 2014, pe fondul unei crize a laptelui, care a închis mai bine de 12% din fermele de vaci din România, reprezentanții companiei au început să studieze posibilitatea construcției unei fabrici care să le permită să proceseze laptele la cele mai înalte standarde și să realizeze produse pe măsura calității excepționale a materiei prime. Vizitând sute de fabrici din toată Europa, aceștia au decis să orienteze viitoarea producție într-un proces important către piețele din vestul Europei.

Agroserv Măriuța, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a construit un brand bazat pe o relație cinstită cu consumatorul, pe calitățile reale ale produsului, pe grija pentru mediu, un produs sustenabil și un proiect viitor care să permită construirea unui model de economie circulară

În prezent, portofoliul de produse și servicii al companiei este împărțit aproape perfect în 3: 33% cultură mare, 33% laptele fermei și 33% produsele Lăptăriei cu Caimac.

Lăptăria cu Caimac realizează 60% din cifra de afaceri din Lapte de la vacă și Iaurt natural. Însă principalul avantaj competitiv este dat de faptul că Lăptăria cu Caimac are o trasabilitate de 100%, controlând întregul proces, de la hrana și îngrijirea animalelor, la procesarea blândă și lanțul logistic extrem de scurt. „Practic avem lactate foarte proaspete și o atenție deosebită pentru gust și naturalețe”, continuă Dl. Cocan.

O fabrică modernă de produse lactate

În 2018 a fost pusă în funcțiune o fabrică modernă, în care laptele de la vacă de cea mai bună calitate în ceea ce privește conținutul de grăsimi, proteine și lactoză este îmbuteliat. Laptele produs este curat, cu minimum posibil de germeni și celule somatice, datorită celor mai noi tehnologii folosite.

„Fabrica noastră este construită chiar lângă fermă, astfel încât laptele ajunge imediat pe linia de producție, neatins de om sau de aer, din rațiuni de igienă. Întregul proces de producție și logistică (de la vacă până pe raft) este realizat adesea în mai puțin de 24h”, afirmă Adrian Cocan.

Compania a investit în capacitatea de producție de 3 ori mai multe fonduri pe tona de lapte procesat față de media industriei

Acest nivel al investiției a permis obținerea unor produse de o calitate impecabilă și  creșterea încasărilor de la 500.000 de euro în 2018 la 4.300.000 de euro în 2019. În continuare, se estimează o creștere la fel de spectaculoasă și pentru anul 2020, susținută și de exporturi semnificative.

Produse extrem de apreciate de consumatorii români

Interesul consumatorilor români este foarte mare pentru toate produsele care poartă marca Lăptăria cu Caimac. „Tindem să fim out-of-stock în foarte multe magazine, având o rotație a vânzărilor foarte rapidă. Ultimele 2 produse au fost lansate simultan, Lapte Condensat Îndulcit și Smântână proaspătă. Sunt 2 produse unice – Laptele condensat îndulcit are o cantitate foarte mică de zahăr comparativ cu ceea ce este disponibil pe piață, nu are deloc lapte praf sau grăsime vegetală; rețeta Smântânii proaspete este și ea unică, nu conține caragenan, compuși de lapte praf și nu este UHT. Sunt produse cu care consumatorul s-a întâlnit doar în cele mai bune restaurante și cofetării din vestul Europei”, menționează reprezentantul companiei.

Cele 2 produse lansate recent, Lapte condensat îndulcit și Smântâna proaspătă sunt produse cu care consumatorul s-a întâlnit doar în cele mai bune restaurante și cofetării din vestul Europei

Aceste rezultate nu ar fi însă posibile în absența unor condiții de prelucrare și îmbuteliere corespunzătoare. Fabrica are o capacitate de procesare zilnică de până la 73 de tone de lapte, iar până în decembrie anul curent conducerea își dorește să se ajungă la 20 de tone de lapte zilnic procesate. În acest scop, fabrica este dotată cu utilaje unice, tehnologie modernă, dar și condiții de procesare foarte speciale.

Principalele canale de vânzare

În prezent, produsele Lăptăria cu Caimac se regăsesc în cadrul unor companii de retail internaționale, dar sunt comercializate și către comercianți mici, cafenele, restaurante, hoteluri, băcănii, fromagerii. Pe viitor, reprezentanții companiei doresc să îmbunătățească  prezența în magazinele de specialitate și să dezvolte mai multe proiecte pentru export.

„Credem în oameni și în lactate de specialitate. Adică în pricepere și responsabilitate. În secrete, atunci când e vorba de rețete unice și gustoase, și în transparență, când vine vorba de procese, ingrediente și calitate” – Adrian Cocan, Manager Fabrică Lăptăria cu Caimac.

La ora actuală, Lăptăria cu Caimac reunește eforturile a 44 de angajați, iar Agroserv Măriuța are un total de 144. Aceștia beneficiază de venituri salariale cu 20-25% peste media industriei, de traininguri cu profesori din Italia și Franța, dar mai ales de condiții excelente de muncă, la standarde internaționale.

Rețete cu tradiție, produse de calitate și tehnologii performante

În 2005, Agroserv Măriuța a început să pună bazele uneia dintre cele mai mari ferme de vaci de lapte din România. De peste 10 ani, compania livrează lapte crud, vrac, către mari procesatori din România și, recent, și din Bulgaria.

Secretul succesului Lăptăriei cu Caimac este perpetua căutare a celor mai bune rețete, adoptarea unor tehnologii din ce în ce mai performante, așa încât gustul produselor create să vorbească mereu despre ceea ce înseamnă cu adevărat Lăptăria cu Caimac.

Cu o activitate bazată pe principii actuale de îngrijire a animalelor, pe o echipă excelentă de profesioniști, dar mai ales pe principii solide – corectitudine, orientare către viitor, tradiție și pasiune pentru gust, compania a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, estimând pentru 2019 atingerea sumei de 13 milioane de euro.

 

Citiți și despre: