Compania investește în creșterea performanței din cele cinci fabrici proprii. Bazele Livas Clothing, companie ce activează în industria de confecții de damă, au fost puse de către Yiannakis Ioannou în anii 1980, în Anglia și Cipru. Începând cu 1994, activitatea companiei a fost mutată în România, la Târgoviște, inițial subcontractând comenzi la diferite fabrici din țară: Botoșani, Vaslui, Bârlad, Focșani, Râmnicu Sărat, Buzău, Ploiești, Pitești, Slatina și Craiova. Fondatorul companiei a supravegheat comenzile și a ajutat fabricile cu proceduri de producție și tehnologie, astfel încât să se ajungă la un nivel de calitate foarte ridicat, necesar pentru exportul în Anglia.
Ulterior, în anul 1996 a fost deschisă prima fabrică Livas Clothing din țara noastră, la Târgoviște, unitate care și-a început activitatea cu două linii de producție. Evoluția acesteia a fost uimitoare, ajungând ca în cadrul fabricii să funcționeze 16 linii de producție în 2004, cu 1.200 de angajați. În plus, în anul 2000 a fost deschisă o nouă fabrică, la Răcari (Dâmbovița) cu patru linii de producție.
Prima fabrică Livas Clothing a fost deschisă în anul 1996, la Târgoviște, având două linii de producție
În următorii ani însă, industria de confecții textile a trecut printr-o perioadă de criză din cauza exodului forței de muncă în străinătate, perioadă în care comenzile au fost mutate în China.
„După 2010, în industria noastră a început o creștere în comenzi datorită faptului că România poate să ofere o calitate mai bună și termene de livrare mai scurte. În această perioadă, eu am venit în România după absolvirea facultății de management și marketing în Anglia și am încercat să adaug idei noi în dezvoltarea firmei noastre, idei care, cuplate cu experiența tatălui meu, au dus la un rezultat bun”, a declarat pentru Jurnalul de Afaceri Bambos Ioannou, managerul general al Livas Clothing.
Începând cu 2014, de partea de Operațiuni a Livas Clothing se ocupă Bambos Andreou, care împreună cu fondatorul, Yiannakis Ioannou, și managerul general, Bambos Ioannou, formează o echipă de management foarte eficientă și proactivă, lucru ce a condus la poziționarea companiei printre cei mai importanți jucători din domeniu.
Produse de înaltă calitate
Livas Clothing produce confecții de damă, în special rochii, bluze, pantaloni, salopete, fuste din material țesut (woven) și jersey, atât ținute de zi, cât și de seară. Compania produce aproximativ două milioane de bucăți pe an în cele cinci fabrici ale sale (patru în România și una în Republica Moldova), prin cele 12 linii de producție.
Procesul de producție al confecțiilor textile este unul foarte complex, care necesită un control cotidian foarte eficient. Totodată, trebuie asigurate tehnologia și know-how-ul necesare pentru ca angajații să își desfășoare activitatea într-un mod care să permită atingerea celor mai înalte standarde de calitate.
„Prin tehnologie și know-how putem oferi servicii de la minimul concept la produsul final, unde putem oferi articole de îmbrăcăminte fully factored și CMT. Eficiența și eficacitatea în procesul nostru de producție ne permit să oferim excelente rate de rulare a producției în decurs de 4 săptămâni”, susține Bambos Ioannou.
Articolele de îmbrăcăminte fully factored implică proiectarea, aprovizionarea cu țesături și accesorii, tipare și gradare, iar articolele de îmbrăcăminte CMT implică tăiere, cusut, călcat, controlul calității, ambalare și livrare finală.
Prioritatea de top a Livas Clothing este realizarea de produse de cea mai bună calitate
Astfel, prioritatea de top a Livas Clothing este cea mai bună calitate, motiv pentru care compania angajează inspectori de calitate in-line, având ca responsabilitate asigurarea îndeplinirii standardelor clienților și standardelor din domeniu.
Livas Clothing, pentru piața din Marea Britanie
Pentru a reuși să satisfacă aceste cerințe, Livas Clothing se bazează pe o echipă formată din peste 600 de angajați, compania investind permanent în training-ul și pregătirea acestora.
„Suntem autorizați de la Ministerul de Educației (ANC) pentru cursuri de calificare a confecționerilor și am organizat foarte multe cursuri de calificare pentru angajații existenți și cei care pe viitor vor să învețe. Din păcate, aici atingem un punct sensibil în industrie în general, cauza lipsei forței de muncă fiind un capitol foarte mare, dar consider că sectorul privat trebuie să lucreze împreună cu cel de stat la o strategie bine conturată pentru un viitor în industrie”, a adăugat managerul general al Livas Clothing.
Produsele Livas Clothing se adresează marilor retaileri și retailerilor high-end ai pieței din Marea Britanie și din Spania
De asemenea, fabricile Livas Clothing sunt testate și aprobate de clienți în ceea ce privește sănătatea și siguranța pentru angajați, procesele de producție, de calitate și de securitate. Astfel, de-a lungul anilor, unitățile de producție au fost aprobate de către mari retaileri din Marea Britanie, precum Debenhams, River Island, Urban Outfitters, New Look, Primark, Asda, Dorothy Perkins, Topshop și retaileri high-end ai pieței: Karen Millen, Phase 8, Jane Norman și Marks and Spencers. La fel se întâmplă și cu clienții companiei din Spania, cum ar fi Grupul Inditex cu branduri precum Zara, Bershka, Pull and Bear și Massimo Dutti.
Totodată, Livas Clothing este membru cu drepturi depline, certificat de Sedex (Supplier Ethical Data Exchange), și apreciază transparența și integritatea în industria textilă. În plus, eficiența în managementul costurilor permite companiei să ofere prețuri competitive.
Toate aceste aspecte reprezintă avantaje competitive care diferențiază Livas Clothing pe o piață concurențială. Însă lista nu se oprește aici, după cum completează managerul general al companiei: „Avem foarte multe puncte forte cum ar fi know-how-ul, experiența și tehnologia pentru a crea confecții de damă de calitate foarte înaltă și posibilitatea de a oferi prețuri competitive. Dar consider că avantajul în cultura operațională îl constituie faptul că suntem foarte proactivi ca firmă și suntem flexibili în adaptarea noastră la valorile importante din industria textilă”.
Susținere pentru comunitate în care activează
În ceea ce privește strategia de sustenabilitate implementată de Livas Clothing, aceasta este concentrată pe dorința de a oferi valoare companiei, bazată fiind, în primul rând, pe produse și clienți.
„Dacă putem să confecționăm un produs de care noi să fim în primul rând mândri, creat la un nivel ridicat de calitate, atunci și clientul nostru o să fie mulțumit și așa vom reuși să avem o reputație foarte bună pe piață. Dar ca să ajungem la rezultatele respective trebuie să oferim o modalitate prin care angajații noștri să dispună de un mediu de lucru în care să poată, fiecare dintre ei, să crească și să-și dezvolte cariera și felul de a lucra, prin efort și creație, calități care la noi sunt bine recunoscute”, a mai spus managerul general al companiei.
Livas Clothing a sponsorizat clubul feminin de baschet din Târgoviște timp de 10 ani consecutivi
În aceeași ecuație intră și respectarea legii, a standardelor etice, a industriei naționale și a normelor mondiale, dar și respect pentru comunitatea în care activează, sprijinind sportul local, precum și școli și evenimente, printre altele. Astfel, o implicare majoră a Livas Clothing a fost sponsorizarea clubului local feminin de baschet timp de 10 ani consecutivi și, ca rezultat, echipa a obținut multe trofee naționale pentru municipiul Târgoviște și a reprezentat România, de asemenea, în jocurile europene.
Investițiile vizează creșterea performanței
Principalele investiții efectuate de Livas Clothing în ultimii ani s-au concentrat pe echipamente performante, importante în atingerea scopurilor companiei prin eficientizarea proceselor de producție. În consecință, societatea a investit în mașini de cusut, dar și într-un software pentru îmbunătățirea comunicării interne, urmărirea fluxului de producție, precum și în schimbarea sistemului de contabilitate cu unul mai performant.
Planurile de viitor ale Livas Clothing în acest sens vizează automatizarea proceselor de croitorie, ceea ce va permite mai multă viteză, precizie și flexibilitate.
Ultimii doi ani au fost foarte dificili pentru industria textilă și industria românească în general, deoarece au avut loc o mulțime de schimbări fiscale care au obligat companiile, în mod constant, să se adapteze la noile legi. Drept urmare, anul 2017 a fost la nivelul celui precedent din punct de vedere financiar, iar rezultatele obținute în a doua jumătate a lui 2017 conduc la estimări pozitive pentru 2018.
În ciuda faptului că ultimii doi ani au fost dificili pentru industria textilă, estimările financiare pentru 2018 sunt pozitive
„Sunt optimist pentru anul 2018 și convins că, împreună cu echipa, Livas va obține multe rezultate favorabile și aplicând strategia noastră bine definită vom continua să dezvoltăm afacerea noastră”, a încheiat Bambos Ioannou, managerul general al Livas Clothing.