Investitii Transgaz

TRANSGAZ și ITOCHU, memorandum privind proiecte de infrastructură pentru gazele naturale

29.07.2019

SNTGN TRANSGAZ SA și ITOCHU Corporation au anunțat că au semnat un Memorandum de înțelegere (MoU). Documentul pune bazele unei colaborări comune în vederea realizării de proiecte în sectorul de infrastructură gazieră din Europa.

Memorandum TRANSGAZ – ITOCHU. Documentul este valabil pentru doi ani

Memorandumul este valabil timp de doi ani de zile. Acesta a fost semnat având în vedere intenția TRANSGAZ de a-și extinde activitatea în sectorul infrastructurii energetice europene.

La acest parteneriat urmeză să adere și ROMGAZ.

La semnarea Memorandumului, compania ITOCHU a fost reprezentată de:

  • Tetsuji (TED) YOSHIZAWA – General Manager;
  • Tatsuya Daike – Manager Plant Project Department
  • Hyonjin Cho – Plant Project Department
  • Călin Sireteanu – ITOCHU Romania

Din partea Transgaz, alături de domnul director general Ion Sterian, la eveniment a participat și managementul executiv al companiei.

Memorandum TRANSGAZ – ITOCHU. Acces la marile proiecte europene

Cu acest prilej, domnul Ion Sterian, Director General al SNTGN TRANSGAZ SA a declarat:
“Memorandumul dintre TRANSGAZ și Corporația japoneză ITOCHU ne permite să avem acces la mari proiecte europene de infrastructură din domeniul gazelor, la finanțări și investiții din domeniul chimiei, petrochimiei și energiei, având alături de noi un partener important, cu o reputație foarte bună, cu multă experiență și cu capacitatea de a evalua și dezvolta aceste proiecte. Este, totodată, și o recunoaștere a performanței pe care reușește să o obțină TRANSGAZ în dezvoltarea de mari proiecte, din moment ce corporații internaționale de renume decid să se alieze cu noi”.

În ceea ce privește potențialele oportunități de cooperare ce pot fi dezvoltate
de către companiile TRANSGAZ, ITOCHU și ROMGAZ (după aderarea la MoU), acestea vizează discuții despre proiecte internaționale precum:

  • Terminalul GNL de la Alexandroupolis
  • Conducta Whitestream, Terminal GNL Krk
  • proiecte naționale în domeniul energiei, centralelor de co-generare, combinatelor chimice și petrochimice.

Colaborarea dintre operatorul sistemului național de transport gaze naturale TRANSGAZ și compania japoneză ITOCHU va fi orientată către activitățile de dezvoltare ale infrastructurii de transport gaze naturale la nivel național în scopul racordării tuturor comunităților locale la rețeaua de gaze naturale, creându-se astfel premisele necesare creșterii calității vieții românilor și dezvoltării economice durabile.

Memorandum TRANSGAZ – ITOCHU. Informații cu privire la proiectele internaționale:

▪ Terminalul GNL de la Alexandroupolis

Proiectul terminalului GNL Alexandroupolis cuprinde o unitate plutitoare offshore pentru recepția, stocarea și re-gazificarea GNL și un sistem de submarin și o conductă de transport de gaz pe uscat, prin care gazul natural este transportat în Sistemul național de gaze naturale din Grecia și apoi către consumatorii finali.

Există, de asemenea, capacitatea de conectare și transport a gazelor în alte sisteme de transport de gaz care sunt planificate în aceeași regiune geografică, cum ar fi TAP (Trans Adriatic Pipeline).

Proiectul Alexandroupolis va crea o a patra poartă de import de gaze naturale în Grecia, cu o capacitate de expediere de 700.000 de metri cubi de gaze naturale pe oră sau 6.1 miliarde metri cubi de gaze naturale pe an și o capacitate de stocare de până la 170.000 metri cubi de GNL.

▪ Conducta Whitestream

Conducta are ca obiectiv livrarea gazelor naturale din bazinul caspic și Asia Centrală via Azerbaijan și Georgia, apoi să traverseze Marea Neagră către Sud Estul Europei.

Conducta de gaze naturale White Stream este o nouă infrastructură de traversare a Mării Negre.

Aceasta va transporta gazul Turkmen prin intermediul celui de-al doilea fir al conductei transcaspice (TCP) direct către România și alte state membre ale UE. Acest gaz ar putea ajunge pe coasta Mării Caspice în Azerbaidjan și va fi transmis pe coasta Georgiană a Mării Neagre prin intermediul conductei extinse din Caucazul de Sud (SCP) din Georgia, ulterior va intra în conducta White Stream și va fi primită în UE la terminalul din Constanța. De acolo, gazul poate fi transportat prin infrastructura existentă în Ucraina, Slovacia și Republica Cehă în țările din Europa Centrală și de Nord.

▪ Terminal GNL Krk

Proiectul se referă la construirea Terminalului GNL pe insula Krk în Republica Croația. Poziția geografică selectată permite Europei accesul la gazele naturale prin CEGH Baumgarten.

Totuși, piețele primare sunt cele din Europa Centrală și Europa de Sud – Est, deoarece acestea pot fi accesate fie de CEGH Baumgarten, fie de către Sistemul de transport al gazelor naturale din Croația. Insula Krk este situată în partea de nord a Mării Adriatice.

Transportatorii de GNL vor ajunge la Golful Rijeka și vor pleca dintre peninsula Istria și insula Cres. Locația pentru Terminalul GNL se află în partea de nord a insulei Krk, în zona industrială. Inițial, capacitatea terminalului GNL Krk va fi limitată de capacitatea sistemului de transport care ar trebui să fie de 300.000 Nm3 / oră sau 2.6 miliarde de metri cubi de gaz natural pe an. Operatorul de transport din Croația, Plinacro planifică investiții suplimentare pentru conducte și compresoare care ar crește maximul capacității sistemului de transport la 800.000 Nm3 /oră, după 2020.

▪ Monitorizarea, Mentenanța & Operarea conductelor de gaze (MMO)

ITOCHU va prezenta TRANSGAZ cele mai bune practici pentru monitorizarea, mentenanța & operarea conductelor de gaze.

Citește și Soluții de plată digitale pentru piața locală, dezvoltate de Wirecard

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “TRANSGAZ și ITOCHU, memorandum privind proiecte de infrastructură pentru gazele naturale

  1. Pingback: Vodafone Romania conducere executiva | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Increderea in economia romaneasca 2019  | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.